{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.594 visninger | Oprettet:

At gå til ridning som voksen {{forumTopicSubject}}

Kære HG'ere

Det at gå til ridning har mange af os gjort som barn, mange sender deres børn afsted, men hvor mange voksne går egentlig til ridning?

Her snakker jeg at ride på et hold på en rideskole, ikke eneundervisning mv.

Jeg er lige startet. Efter jeg mistede Fancy for 4 år siden og det med part gik i vasken for 1 år siden, savner jeg at ride, så da en bekendt fortalte at hun går på et damehold tænkte jeg, hvorfor ikke?

Så jeg var til prøve time og red på en rigtig sød gammel vallak, han har, trods alderen, ikke været redet super meget, og han havde ikke ret god balance, men sød det er han, og jeg har valgt at fortsætte. ??

Fortæl gerne om jeres oplevelser med at gå til ridning som voksen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At gå til ridning som voksen
  • #1   7. okt 2021 Da jeg som voksen begyndte at gå til ridning igen, så startede jeg på den lokale rideskole, som havde et par hold for voksne.

    Desværre var der et par tøzer, som var nogle snobber, et par rigtig lede strigler, som talte ned til alt og alle - og det mente man ikke på den rideskole, at der skulle sættes ind imod?

    Ja, jeg fandt mig hurtigt en part, sød hest, sød ejer.
    Det ene tog det andet.
    Nu bor jeg på et husmandssted, med lidt heste og kvæg...


  • #2   7. okt 2021 Det er øv, når der er nogle få der ødelægger det for andre.
    Men godt du fandt en part i stedet smiley

    Har du redet tidligere?


  • #3   7. okt 2021 Vi er ude i 6 år som barn og lignende som voksen?

    Ridning er en aktivitet, som grundlæggende er god for mig.
    smiley


  • #4   7. okt 2021 Okay, jeg har redet i 26 år inden jeg holdt pause i 4 år afbrudt af et år med part ??
    Så det er skønt at sidde på en hest igen, det ligger i blodet smiley


  • #5   8. okt 2021 jeg havde hest fra jeg var ca. 18 år til 35, holdt så pause i 30 år, gik på pension og fik hest igen, lille ejendom på Salling, der er det til at betale, har nu redet i 7 år, rider 4-6 gange om ugen, det er lækkert, på hesteryg mærker jeg ikke alderen så meget, rider lidt military cnc100 og nyder det meget smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #6   8. okt 2021 Jeg begyndte til ridning sidste år - på et rideskolehold, hvor jeg var den ældste og den yngste var 13.

    Jeg kom ikke for at være social, men udelukkende for at ride, derfor var holdet også ligegyldigt for mig.

    Hesten jeg red var faktisk rigtig fin, godt uddannet, havde tidligere startet nogle LA'er med gode procenter. Så der var intet at komme efter.

    Dog var der to problemer for mig.
    1. Jeg duede ikke til at skulle være der på et bestemt tidspunkt, og være færdig på et bestemt tidspunkt. For mig handlede det om glæden og lysten, og det at gøre noget jeg havde lyst til, i lige den tid man har lyst til det. Ikke på et fast tidspunkt.

    2. Selvom at jeg kom der op, red, tog hjem igen så var der alligevel en gammel tante, som formåede at gøre det super træls, fordi at hun nok var sur og indebrændt over nogle ting, som jeg intet har med at gøre - men som jeg åbenbart skulle blandes ind i. Og hvis det er noget jeg ikke gider så er det sådan nogle idiotiske mennesker.

    Så det stoppede hurtigt smiley


  • #7   8. okt 2021 Jeg er 'kun' 21, men jeg huskede selv, da jeg startede som 12-årig, hvor alle andre havde redet siden de var 3 år og måske endda før. Jeg følte mig "gammel" og at jeg aldrig ville være lige så god. Men jeg kom hurtigt efter det. Jeg synes snildt, man kan gå på rideskole som voksen eller have part.
    Jeg har sågar undervist et par voksne på en rideskole, hvor der mest var børn. Ligeledes har jeg selv redet med en del, der var ældre end mig, og en lille pige på samme hold, der hvor jeg var underviser.
    Alder er bare et tal smiley


  • #8   8. okt 2021 Jeg går på et rideskolehold for voksne og det fungerer fint for mig. smiley
    Det optimale ville være at have min egen hest, men det tillader økonomien ikke pt .


  • #9   8. okt 2021 Jeg går til ridning på et hold med “piger” (det rigtige ord ville vel være damer, men det kan vi ikke li’ smiley ), og har lige haft 40 års jubilæum smiley

    Ikke alle på holdet har været med hele vejen - kun ca. halvdelen - men vi har redet sammen i mange år, og vi holder meget af vores ugentlige time, som afsluttes med kaffe/the og brød eller kage (og nogengange en øl eller en lille gewesen).

    Vi deler næsten alt med hinanden - glæder og sorger, bryllupper, børn og konfirmationer, livets op- og nedture. Det er så fedt, og jeg elsker de piger smiley

    Mange af mine kolleger går på café med deres veninder - jeg har mit tirsdagshold. Det er ikke dyrere end en cafetur - især fordi vi jo medbringer vore egne heste - og vi får endda lidt motion ud af det smiley


  • #10   9. okt 2021 Peter, det lyder super dejligt og godt at holde kroppen igan!
    dog handler spørgsmålet om at gå til ridning på rideskole hold smiley

    Mimre, hvor lyder det bare mega hyggeligt!!! Det er en af de ting jeg savner, de hyggelige aftner med ridevennerne i stalden!


  • #11   11. okt 2021 Altså - man skal nok ikke regne med at blive den næste distriktsmester i hverken spring eller dressur, når man "går til hest" på et rideskolehold en gang ugentligt smiley

    - men hvis man "klikker godt" med dem man deler hold med, så er det både sjovt og givende, og der er jo både motion og pels-terapi i det alligevel smiley


  • #12   11. okt 2021 Mimre, lige præcis!
    altså jeg forventer ikke at lære noget, på det hold, jeg er der for at ride og nusse hest smiley


  • #14   13. okt 2021 Nu har jeg ikke selv prøvet det, men min mor begyndte til ridning efter jeg fik part, som 42 årig. Hun red et par år, men stoppede så derefter smiley Hun havde aldrig redet som barn, og synes også det var super hyggeligt. Dog synes hun hestene blev lidt for spændende ind imellem, når der var udskiftninger i flokken. Så hun stoppede igen. Hun gik på et hold for voksne smiley
    Nu hvor jeg vel selv er "voksen" tror jeg ikke jeg ville gå på et hold med børn, men ville ikke have noget imod at ride på rideskole med andre voksne smiley
    Måske det kan komme på tale hvis jeg engang ikke har hest mere selv.


  • #16   15. okt 2021 Har engang prøvet enkelte voksenhold. Meget lidt undervisning og for det meste ingen. Tror bare det er en mulighed for ekstra indtægt for skolen. Kunne godt have ønsket mig mere seriøse hold for voksne. Et enkelt sted kaldte man det vist nok hvad det var, et hyggehold. Det er måske også det de fleste voksne vil have.
    I dag har jeg egen gård med et par heste som jeg hygger lidt om.


  • #17   15. okt 2021 Jeg red som barnog ung og havde egen hest et par år o part. Stoppede da jeg blev gravid med første barn. Holdt så pause til barn nr 4 var 3 år og startede på rideskolehold igen. På tirsdagsholdet e der mest damer, fx Ingerlise der er midt 70erne og har redet på rideskoleholdet i over 50 år. (!) Man bliver ikke særlig dygtig men alle hygger sig og får motion. Og så er der kaffe og kage hver den første tirsdag i måneden smiley Jeg har så købt hest nu , efter 6-7 år på rideskoleholdet, som jeg deler med min datter. Vi står på samme gård som rideskolen så jeg ser stadig de skønne damer fra tirsdags holdet, bla min veninde fra 8.klasse

  • #19   15. okt 2021 #16 jeg tror du har ret i at de fleste voksen hold er hygge hold hvor man er der mere for hygge end at lære.

    #17 orv det var også længe hun har gået på det hold så, men det lyder virkelig også hyggeligt! smiley


  • #20   16. okt 2021 Hej jeg startede som 50 årig og nybegynder, jeg kom på et damehold, og det var helt fantastisk. Jeg var betænkelig, og sagde til hende der fik mig med og som underviste holdet, at jeg ikke gad, hvis jeg skulle være til grin blandt nogle unge tøzer, som evt. sad og så på. Jeg fik den besked, at det ville ikke ske, da man ikke accepterede noget sådant. Og nej det skete aldrig, tvært imod alle var så søde og hjælpsomme. Og ja det var et hyggehold, men vi gik der sandelig også for at lære. Da de begyndte at springe lidt, var jeg en kylling, og red bare rundt imens.

  • #21   16. okt 2021 Marian: Hvor er det fedt at du er startet som 50 årig!
    Det synes jeg er sejt! og dejligt at du lærer noget!


  • #22   16. okt 2021 Jeg gik hold og blev så træt af, at jeg aldrig kunne øve, hvad jeg havde lært ugen før. Så efter 2-3 år købte jeg min første hest. Og det var så dejligt at kunne øve de ting man havde fået at vide. Min hest stod på rideskolen, så jeg red stadig på holdet, og så red jeg selv ind i mellem og fik også lidt enetimer. MEN tag mit råd start noget før, jeg er godt nok lidt for stiv, og efter nogle fald, blev jeg også lidt nervøs. Jeg har dog stadig hest, jeg har købt en af vores elevheste, som er en dejlig rolig fjordhest, hende føler jeg mig tryg ved, det er så skønt, men nej nogen rigtig god rytter bliver jeg aldrig, men jeg forsøger. Noget som også har lært mig en del, var at deltage i de stævner klubben afholdt, det var så lærerigt, at får dommernes bedømmelser og snakke dem igennem med min underviser.

  • #23   16. okt 2021 Det er nemlig rart at kunne øve de ting man lærer, så kan godt forstå at du valgte at købe din egen!
    Jeg glæder mig også rigtig meget til jeg selv får hest igen! smiley


Kommentér på:
At gå til ridning som voksen

Annonce