{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.566 visninger | Oprettet:

Salgsheste {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg står snart og skal have ny hest, men priserne er helt vilde og man får slet ikke det samme for pengene, som for et par år siden.
Jeg er helt med på hvad det koster at lave en hest, så den debat behøver vi ikke tage, men jeg er bekymret om drømmen om hest skal slutte her.
Priserne er jo højere fordi der ikke er meget udbud, de fleste nævner krisen for 10 år tilbage. Hvornår begyndte avlere at lave føl igen og er det overhovedet på samme niveau som før krisen?
Skal jeg have is i maven og tro på det vender?
Det er primært Oldenborg hesten jeg er ude efter.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salgsheste
  • #1   29. maj 2022 Jeg synes det er dejligt at heste ikke bare smides afsted til alt for billige priser.

    Også selvom det betyder at jeg heller ikke ville have råd til ny hest. Men så må jeg jo købe føl og forme selv. Igen. Det er jo en mulighed for billigere hest smiley


  • #2   29. maj 2022 Med rideangst er en rå bare ikke den smarteste løsning. Det koster jo også at have den i tilridning, så ender alligevel på samme pris.
    Men som jeg skrev er jeg ikke uenig i priserne, min opslag handler bare om der kommer opsving i emner til salg udfra avlen for 6-10 år siden eller der stadig blev lavet færre


  • #3   29. maj 2022 Jeg tror personligt at markedet vender en lille smule nu her, jeg synes allerede at kunne se et lille prisfald og der er flere til salg end fx for et år siden. Nu kender jeg ikke dit prislejde, men jeg synes at der er et par oldenborg til ok priser lige nu smiley

    Jeg skal selv have hest inden for det næste års tid og følger priserne nøje smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   29. maj 2022 Jeg tror snart markedet ender med de prisstigninger der er på alle vare pt.

    Markedspriserne vil altid stige og falde - udbud / efterspørgelse.

    Og nogengange er man bare uheldig at, det rigtige tidspunkt at få hest på, er det forkerte tidspunkt, hvor markedet er dyrest.


    Ja, heste har i mange år været alt for billige, og det har på nogle punkter ikke været til hestenes fordel. Og ja, ridning er en dyr sport. Men lige nu er priserne på en gennemsnitlig hest, og der under bare alt for høje.


  • #5   29. maj 2022 Jeg håber jo på at der er flere der må sælge pga alle stigningerne, men der er næsten INGEN heste til under 75 der ikke fejler en masse eller skøre i bøtten.
    Jeg har kigget længe og der har altid været nogle interessante emner men den sidste måned har der bare været helt dødt af flinke hobby heste.. Mit budget er ca 60 k men vil ikke have en på 170 + så de hænger ikke på træerne


  • #6   29. maj 2022 Jeg har selv lige været på hestejagt og var faktisk også ved at give op.
    For priserne er høje og jeg må ærligt indrømme at der også er nogen som vil have alt for meget for heste der ikke er det værd.

    Men indenfor de sidste måneder er der kommet flere til salg. og jeg har altså set et par hæderlige oldenborgere tilsalg til omkring de 50. Så de eksistere.


    Men i det her marked handler det om ikke at give op selvom der ikke er lige det man søger.
    Jeg havde selv faktisk sagt jeg ville give det en pause, da jeg tilsendt en annonce på hvad der egentlig ikke var drømmehesten. Men han kunne squ noget og nu har han stået i min stald de sidste 3 uger. Og han kostede under 50 og har kun en meget lille ubetydelig anmærkning.
    Men det handler også lidt om held og så tror jeg i det her tilfælde at skæbnen spiller lidt ind ??


  • #7   30. maj 2022 Jeg har også lige været "hestesøgende", jeg fandt nu hurtigt HESTEN, og ja den var ikke gratis. Men jeg har fået en helt og andelse fantastisk hest smiley Og iøvrigt også oldenborg.

    Måske du skal gøre op med dig selv hvad du evt kan leve med at "anmærkninger", der er meget meget langt mellem hestene helt uden anmærkninger.


  • #8   30. maj 2022 Jeg er ikke bange for anmærkninger men synes slet ikke der er noget til salg, så er de enten 15+ eller meget høje smiley
    Jeg ved jo også at jo færre der er nu, des sværere er det så at få den man måske udser sig, fordi der så er en kø meget hurtigt. 9 ud af 10 står i Jylland så jeg kan ikke bare tage turen på en hverdag når jeg bor på sjælland


  • #9   31. maj 2022 Gå en tur på biblioteket og lån bogen "The sercret" og læs den. Den er læst ret hurtig læst. Den er ikke så lang.

    Den handler om, at man via ens tanker, energi, intention, følelser kan tiltrække sig ting.

    Via den metode, har jeg tiltrukket mig den præcise perfekte hest, som jeg på det tidspunkt ønskede mig, flere gange. ( Og en masse andet lige fra sofaer, fladskærme til ridebane harver og til velfungerende pressere til billige penge, og faktisk også min mand. )

    Systemet virker - der er bare nogle gange lidt leveringstid. - og det svære er, at lade være med tiltrække sig det modsatte af, hvad man ønsker sig. At lave være med at give en masse energi til alt det, man ikke ønsker sig.

    Altså i din situation - du giver en masse energi til det at lede efter en hest, til det at hesten bliver solgt for næsten af dig. At hestene er dyre. Så giver universet dig mere af det = at de heste du ser er, dyre, solgt til anden side, eller bare ikke er der - for det er præcis det du giver energi, og derfor det du får mere af.

    Systemet virker også selvom man ikke tror på det. Ligesom man heller falder af jorden, hvis man holder op med at tro på tyngekræften. Den eneste forskel er, hvis man er bevidst om det, så kan man styre mere i sit liv, end hvis man ikke er. At styre alt omkring en, kan man ikke. Men man kan guide hændelserne i en mere ønskelig retning, ved at kende til disse energiers kræfter.



  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   31. maj 2022 Dorthe c: hvem er forfatter på bogen?
    Vi så den omtalt i et program i går, og det løg som en meget interessant bog.


  • #11   31. maj 2022 AMT: Rhonda Byrne

    Hun har skrevet flere bøger om det. Men "The Sercret" et den letteste og hurtigt indgang til emnet.

    Men der er rigtig mange som har skrevet om dette emne, hvis det er noget du vil dykke længere ned i. Jeg er også på et tidspunkt mødt, den teoriske kvantefysikke forklaring bag. Den har jeg også læst, vil dog helst ikke gengive forklaringen.

    Den viden jeg fik i forbindelse med at jeg læste disse bøger, ændrede min verden for altid i en meget positiv retning. - jeg kan kun anbefale dig det smiley


  • #12   31. maj 2022 Evt. se denne film.

    https://www.youtube.com/watch?v=_b1GKGWJbE8


  • #13   31. maj 2022 Det ikke fordi bogen ikke lyder spændende men nu omhandler det her avl af heste i finanskrisen og om hvornår de begyndte at lave igen. Jeg tænker ikke bogen ændrer på der næsten ikke blev lavet føl i 07-09

  • #14   31. maj 2022 Dipsey : jeg fandt min kommende ridehest via den metode for et år siden, da priserne var allerhøjest. Han kostede 16.000. Ca det halve hvad andre skulle have for en 2 års af samme slags på det tidspunkt.

    Og han er præsis min drømme hest, smiley

    Systemet virker, om du vil lære at bruge det, er dit valg.


  • #15   1. jun 2022 Jeg vil absolut gerne tænke positivt og tro på ting, men fordi jeg udsender til universet at jeg gerne vil være dronning eller giftes med en kendt, sker det jo ikke bare fordi jeg virkelig gerne vil. Der er vidst nuancer i det her, og ikke bare en mirakelkur som altid vil sejre smiley

  • #16   1. jun 2022 Dipsey : nej du kan ikke blive dronning eller flyve.

    Men der var vist heller ikke hvad jeg skrev. Du kan bruge det til at tiltrække de ting du ønsker der skal ske, samt være opmærksom på at lade være med at tiltrække de ting du ikke ønsker det skal ske.

    Og ja, der er flere nuancer i det, det var derfor jeg foreslog dig at læse en bog. - for at få dem bevidsthed det kræver.



    Og det kræver endnu mere bevisthed at ændre sin tanke række - at omprogrammere de neurale baner i ens hjerne til en mere hensigtsmæssig energi. - da ens underbevidsthed også udsender energi, så det er en fordel at få denne programmeret i ønskelig retning.

    Men det ændre bare ikke ved at systemnet virker. Jeg har som sagt fået flere drømmehest via den vej.

    Jeg har kun skrevet dette for at give dig et redskab til at finde din nye hest, det er helt op til dig om du vil bruge denne viden.

    Men husk systemet virker også selvom man ikke tror på det. Så den energi du sender ud, vil påvirke hvad du tiltrækker. Den eneste forskel er, om du tiltrækker det du ønsker eller det du ikke ønsker.


  • #17   1. jun 2022 Dorthe: Jeg er enig i at man kan ændre eller guide nogle til ved at have den rette indstilling til tingene!
    Jeg går pt til healer, som hjælper mig med at vende mine tanker og vaner til det mere positive og gud hjælpe mig om ikke det virker! smiley

    I sidste uge arbejde jeg det dobbelte af hvad jeg normalt gør, bevares, jeg var da træt søndag, men alt gik jo som det skulle smiley

    Dipsey: Jeg oplever lige pt at jeg har for mange heste at vælge mellem, da jeg endnu ikke har plads til hesten, men der er flere heste som jeg finder spændende.

    Men jeg vil nu sige at jeg også har set op til flere oldenborg til under 60 smiley


  • #18   2. jun 2022 Jeg tror du bare lige skal have is i maven og vente til efteråret. Alle vil købe heste nu og ride rundt med dem hele sommeren. Til efteråret, når udgifterne til opstaldning går op for folk, og sommerens ferieafholdelse har udhulet privatøkonomien, kommer der formentligt et mere prisattraktivt udbud.

  • #19   2. jun 2022 Jamen du linker bare til alle de oldenborg til den pris som er små (under 170) og mellem 4-12 for jeg ser dem ingen steder. Kun rå smiley

    Ja det nok rigtig nok men håbede lidt jeg kunne nå det over sommeren hvor jeg selv har bedre tid til at køre den ind et nyt sted osv men vil helst vælge en fra række et, men kommer den aldrig pga manglende udbud kan jeg jo ligeså godt kigge i række 2 nu


  • #20   2. jun 2022 #har sendt dig en pb smiley

  • line H
    line H Tilmeldt:
    maj 2022

    Følger: 12 Svar: 1
    #21   2. jun 2022 Der er en gruppe på facebook med heste til under 50.000 kr smiley

  • #22   3. jun 2022 Tak havde faktisk kun set den med heste under 20 som jo ikke er det jeg søger heller smiley

  • #23   3. jun 2022 Er du medlem af den gruppe der hedder Oldenborg-heste på Facebook?

    Derudover har jeg også set nogle stykker på Hesteland uden regler smiley


  • #24   3. jun 2022 Er med i alle olde grupper og der er ikke noget der er indenfor mit søgefelt desværre


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #25   3. jun 2022 Der er nogle fine tilsalg på ridehesten til under 50.000 smiley

  • #26   3. jun 2022 Det synes jeg desværre ikke. Der er ikke en på ridehesten der matcher sind, alder, størrelse og pris

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #27   3. jun 2022 Dipsey: hvad søger du? smiley

  • #28   3. jun 2022 Helst vallak
    155-165
    4-12 (helst 6-10)
    Rolig, modig og pålidelig hest
    Robust og kompakt type uden at være alt for tung
    Maks 60 k
    Oldenborg, pinto og lusitano er favorit racer men ikke afgørende hvis rette sind findes et andet sted


Kommentér på:
Salgsheste

Annonce