{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
708 visninger | Oprettet:

underholdning i boksen, nytårsaften {{forumTopicSubject}}

nu nærmer vi os jo nytår, og vi har fra stalden fået af vide at hestene kommer lidt tidligere ind nytårsaftensdag. Det i sig selv er fint, men jeg vil så gerne give mine heste lidt at bruge tiden på, nu de skal være ekstra inde. Men hvad kan jeg give dem? jeg har tænkt lidt i en foderbold med enten deres sædvanlige foder, eller godbidder i. Og jeg har tænkt på gulerødder og æbler på snor. (Det bliver så ikke på en snor, men en pind)

Der er tale om en ung hoppe på 4 år, som er lynhurtig til at løse opgaver, og en ældre herre på 17 år, som bruger tiden og hygger sig med opgaverne.

Har i nogle ideer?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  underholdning i boksen, nytårsaften
  • #1   6. dec 2022 Lyder ellers vældigt sjovt, jeg har aldrig lige tænkt over underholdning til mine heste til Nytårsaften, de får egentlig bare lov at kede sig, som de plejer.

    Men jeg kom i tanke om disse, de er da meget sjove smiley
    https://www.landogfritid.dk/Importbland-heste/Pavo-HayChunks-14-kg/401982


  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 211
    #2   6. dec 2022 Hmmm... kender dem ikke, men mit gæt ville være, at mine kørte den slags ned hurtigere end det sædvanlige stråfoder..?

    Her kommer de også tidligere end normalt ind nytårsaften (fik en ny hjem sidste år, der er knap så kaosresistent som jeg ellers har været vant til, tidligere har de netop gået ude indtil det værste er overstået smiley ) - "underholdningen" består af lys og musik i stalden, og så ellers stråfoder i rigelige mængder, og en ekstra omgang roepiller umiddelbart inden midnat.
    Musik og lys slukkes når fyrværkeriet er overstået, og jeg har checket at der er ro på, samt stråfoder til resten af natten.


  • Jill C
    Jill C Tilmeldt:
    okt 2020

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 25
    #4   8. dec 2022 Hej trådstarter,
    Som udgangspunkt vil jeg ikke ændre meget ifht hestens hverdag (den ved jo ikke, at det er nytårsaften).
    Men du kan evt gøre et par ting, lade lyset i stalden være tændt hele aftenen (hvis lyset er slukket, blinker raketter i stalden i vinduet), lade en Radio spille dæmpet musik (Husk dog at slukke den kl 24 hvor alt knalder)
    Giv wrap/hø et par ekstra gange i løbet af aftenen.
    Luk stalddøren, så vildfarne raketter ikke kommer ind.
    Jeg ville ikke give hesten nye ting i boksen, det skal være så dagligdags som det plejer ??


  • #5   8. dec 2022 Der bliver selfølgelig tændt lys, musik og lukket porte. Og ekstra stråfoder.

    Jeg søger noget udover det, fordi de skal stå ekstra tid inde.


  • Jill C
    Jill C Tilmeldt:
    okt 2020

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 25
    #6   8. dec 2022 Nu er vi jo ude i, at det er dit behov som skal opfyldes.
    Hvad er dit behov? ??
    For taler vi hestens behov, så er ekstra wrap/hø det eneste de kunne tænke sig.


  • Dorte H
    Dorte H Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 211
    #7   8. dec 2022 Men er det et par timers ekstra bokstid, eller stress i forbindelse med nytårsfyrværkeri m.m., der er din reelle bekymring?

    Det første tænker jeg jo bare kræver tilsvarende ekstra stråfoderration, det sidste kan være en lidt større udfordring - og som andre er inde på, så er det næppe en god ide at kombinere det med alt for mange øvrige forandringer...

    Tæpper, bolde, baljer m.m., der ikke plejer at være i boksen, kan risikere at transmogriffe sig om til potentielle boksmonstre, når det pludselig blinker og brager udenfor vinduerne - så hvis du vælger nogle af de modeller, ville jeg introducere dem i "fredstid" og ikke selve nytårsaften.


  • #8   9. dec 2022 Som jeg har skrevet tidligere, er det fordi de skal stå ekstra tid inde.


    Jill: hvor ser du det er mit behov jeg vil dække? Jeg leder netop efter ekstra underholdning FORDI mine heste er vant til at være mere ude, og jeg observere de dage de kommer tidligere ind, hurtigt kommer til at kede sig. Du forholder dig ikke til det jeg spørger om. Jeg søger ikke dine holdninger.

    Jeg søger ikke råd til hvad jeg skal gøre og ikke gøre. Jeg søger ideer til underholdning. Hvis i ikke har ideer, vil jeg gerne frabede mig jeres råd.



  • Jill C
    Jill C Tilmeldt:
    okt 2020

    Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 25
    #9   12. dec 2022 Hej Sarah,
    Tror lige vi misforstår hinanden, jeg svarede i en god mening.
    Men hvis du googler legetøj og aktiviteter til heste på boks, kommer der faktisk ret meget frem, tænker at du sagtens kan finde noget til dine heste.
    Du kender jo dine heste bedst, så ved også hvor meget aktivitet de evt har brug for.
    Rigtig god jul til jer.

    Vh. Jill


Kommentér på:
underholdning i boksen, nytårsaften

Annonce