{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

Træpille Boks - Hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
Jeg har her for nylig rykket min pony over på træpiller. Det fungere virkelig fint, bunden støver ikke. Og den er nem at muge.
Meen står med et lille "problem" Da der er helt små (1cm) stykker afføring i boksen som man simpelhen ikke kan få op med en grev.
Hvad gør i andre som har heste på træpiller? Lader i det bare blive, eller har i et smart trick?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træpille Boks - Hvordan?
  • #1   17. dec 2022 Til dagligt lader jeg det bare være. Et godt trick til en træpilleboks er, at samle alt i en bunde en gang i mellem. Du skubber alt bunden ud til siderne, og så tager du en grebful ad gangen og smider den ind på midten. Så vil du få en lille bjerg af bund, hvor hestepærerne triller ned ad siden, hvor de så kan fjernes med en skovl. Det kan man gøre en gang i mellem for at få alle småtingene fjernet.

  • #2   17. dec 2022 Jeg prøver at være så grundig jeg overhovedet kan hver dag. Gør det som Elle nævner, stort set hver dag, da jeg har et kæmpe bokssvin. ??
    Hvis jeg ikke kan få det op med greven, så ryger det ikke med ud. smiley


  • #3   18. dec 2022 nu har jeg set lidt på det med træpiller i bunden og jeg kan se, at min nye hest som har stået på træpiller har meget dårligere hove end mine gamle heste. det kan godt være, at den er disponeret for det eller andet, men mine heste har virkelig fine hove uden sur stråle eller wld. Jeg har plader fra tdj og så halm ovenpå i et tyndt lag på 10 cm. Pladerne gør det blødere og de dræner, så alt tis ryger igennem halmen ned på pladen og ned i kloakken, så der er næsten tørt med det samme efter de har tisset. Jeg fjerner alt det dårlige halm hver dag, sorterer i det, så er det lidt vådt eller pøller, så ryger det væk. Jeg fjerner en trillebør fuld hver dag fra alle 4 heste. Min nye hest får det samme samt stadren strået ovenpå halmen.

Kommentér på:
Træpille Boks - Hvordan?

Annonce