{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
477 visninger | Oprettet:

Thomas H
Thomas H
Tilmeldt:
15. feb 2023
Emner: 1

Leje af hest til roskilde centrum {{forumTopicSubject}}

Hej Hestefolk

Undertegnet er igang med at undersøge om det er muligt at få en tur ridning fra roskilde og/eller omegn ind til roskilde centrum?

Kender i nogle der udbyder dette?

Vi har behov for 2 heste, som skal rides fra roskilde og/eller omegn ind til Roskilde centrum. Hestene afleveres i Centrum.

Nogle der kan hjælpe med dette?


Kommentarer på:  Leje af hest til roskilde centrum
  • #1   15. feb 2023 Du skal nok ikke regne med, at nogen vil låne deres hest(e) ud til vildt fremmede mennesker, eller lade jer ride af sted på dem alene uden ejer.

  • #2   15. feb 2023 Da heste bliver klassificeret som køretøjer i trafikken, og Rokilde centrum primært er til gående eller cykelister, tror jeg det er meget begrænset, HVOR man overhovedet må befærde sig på hest. Noget andet er, at Roskilde centrum er fyldt med smalle ensrettede, eller kæmpe hovedveje. Så sikkerheden på hesteryg er ultra lav, for ikke at nævne risikoen man udsætter "blødere trafikanter" i centrum for, når man rider rundt på en hest, midt i en crowded og travl midt by.
    Jeg tænker at det vil kræve en særtilladelse.

    Men det er generelt noget, som jeg stærkt vil fraråde.
    Heste hører ikke til i travle bymidter.


  • #3   15. feb 2023 Har du overhovedet nogensinde hørt/oplevet nogen få en bøde for at ride/gå med hest på steder hvor biler ikke må køre hvor der IKKE har været skiltet med heste forbudt


    Kan fortælle dig jeg er blevet set med hest på fortov/cykelsti nok de første 8-10 gange af politiet og endda hånd fri betjening

    de vinker endda til os for nærmest at sige god tur.

    Og kan fortælle da jeg spurgte hvordan man tjekker man holder hastigheden på sådan en, der blev jeg opfordret til at finde en app på telefonen
    altså HÅND HOLDT mobil under "kørsel".


Kommentér på:
Leje af hest til roskilde centrum

Annonce