Ride på ny hest, og hvad glemmer jeg?? {{forumTopicSubject}}
I går var jeg lige i tika og gå amok, dækken til den store, underlag til den store, og en gjord til den ''lille ny'' så vi kunne komme ud at ride... så da mig og tanja (AL's medejer) kom hjem, spiste vi lige og så var det ud og hente AL, hun var lidt frisk da vi trak hende ind, først et enkelt hop direkte op i luften, og bagefter stejlede hun, hun ville lige prøve mig af, hvor grænsen gik (hun er jo stadig ung) men jeg gav et ryk i snoren og så stod hun stille, og gik ordenlig med ind... vi sadlede hende op efer en ordenlig strigletur.. nøj en bamset vinterpels hun har.. men trensen kom ikke på endnu... så trak vi hende 1km hen til en mudret ridebane (øv, men man kan da være gal på vejret over det) så forsøgte jeg at longere hende, men der fattede hun ikke lige, hun gik bare rundt... så jeg lagde trensen på, uden over grimen, og tanja fik snoren i hånden, så ville jeg stige op... men hvad var det... JEG HAVDE GLEMT STIGBØJLERNE!!!! haha... nå men så måtte Tanja jo give mig en hestesko...så vi startede lige med at skridte rundt, men snoren på, og det gik så super at jeg bad tanja om at tage snoren af, og så kunne jeg skridte rundt, hun blev bange for nogle af vandpytterne, men hun stoppede bare og kiggede, og når jeg drev hende fremad, stolede hun på mig, det var ikke farligt videre... efter at have skridtet rundt, tog vi snoren i grimen igen, og skridtede hjemad... det gik også super... og bedst af alt, gik hun til bidet 90% af tiden... supert.. elsker den lille krikke....
det er en optur efter at have købt en hest vi ikke kunne magte, til at bytte den med hende.... dejligt.... hun er bare super... kig forbi...
jan 2005
Følger: 136 Følgere: 139 Heste: 7 Emner: 504 Svar: 2.257
Kender det alt for godt..
Smil...
Jeg er loige gået i gang med Pippi for 3. gang og nu skal det sq og være sidst gang jeg gå i gang med og tilride hende
jan 2005
Følger: 136 Følgere: 139 Heste: 7 Emner: 504 Svar: 2.257
Det gør Pippi også.. når vi arbjder fra jord
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 53 Heste: 17 Emner: 357 Svar: 4.804
hun er i forvejen redet i skridt, trav og galop... skal bare lige være tryg ved hende, inden vi rider ud, osv, havde en dårlig oplevelse med den første hest vi købte..
Ride på ny hest, og hvad glemmer jeg??