{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.192 visninger | Oprettet:

Hvad betyder din hests navn? {{forumTopicSubject}}

Jeg kan godt lide når jeg ved hvad betydningen af mine hestes navne er (og folk jeg kender).

Går du op i det?

Obelix betyder en søjle af styrke, og stammer fra græsk.

Zoe betyder liv, også græsk.

Buller er bare et øgenavn, jeg kan i alle fald ikke finde betydningen.

Hvad med jer derude???

Hav en god dag.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad betyder din hests navn?
  • #2   19. dec 2004 Selvfølgelig er der også en betydning af navnet Buller:

    Buller: Flot ung mand, en erotiker. stammer fra danmark, et efternavn.

    (Origin of the Surname Buller
    (Origin Danish) Boler, a gallant; an amorist.)



  • #4   19. dec 2004 Louise, jeg blev også selv lidt overrasket, jeg troede faktisk ikke det havde en betydning smiley

  • #6   19. dec 2004 Tequila betyder lava bakke (The word "tequila", an indigenous word meaning "lava hill", ).

  • #7   19. dec 2004 Nej hun mener Buller...

  • #8   19. dec 2004 Hvis der er nogle der gerne vil have betydningen af deres hests navn, vil jeg gerne prøve at finde ud af det...

  • #9   19. dec 2004 Det er forskelligt, men der ligger mange navne betydnings sider på nettet.

    Som regel googler jeg navnet og spørger samtidig til meningen af navnet...

    Hvis det er navne som eks. Tequila kan det godt være lidt sværere, da der skal læses lidt mere...


  • Karina
    Karina Tilmeldt:
    sep 2004

    Følger: 1 Heste: 1 Svar: 3
    #11   19. dec 2004 Jeg vil gerne vide hvad Chianti betyder.. c",)

  • #12   19. dec 2004 aner ik hva gordon står for....for det hed han da jeg fik ham

  • #13   19. dec 2004 Herschwan, har ikke umiddelbart nogen mening.

    Jeg finder denne tyske sætning:

    Er hatte dem zwischen Härte und Gutmütigkeit hin- und herschwan-kenden sowjetischen Kommandanten.

    +en masse af dine resultater og præsentationer på hestenettet div.

    Da det er et sammensat navn, kunne man måske tage betydningen af Herman og swante/svante...

    Herman: man of the army
    Svante: Jeg skal lige bruge lidt mere tid.


  • #14   19. dec 2004 Gordon = fra den hjørnede bakke, eller fra bakken med hjørner(håber jeg oversætter rigtigt).

    Gordon = from the cornered hill


  • #15   19. dec 2004 En fuks er en rød hest...

  • #16   19. dec 2004 Chianti er en tør rød vin fra distriktet Chianti i Toscana.

    Det betyder, så vidt jeg kan læse, "lyden af en trompet" fra det latinske ord Clangor.

    Chianti derives its name from the Latin word clangor meaning “sound of a trumpet”


  • #17   19. dec 2004 mosa : gråbrun hoppe
    Geisli : Strålende
    Fani : Fane


  • #18   19. dec 2004 Jeg kan ikke finde noget på Sjaslo, det er vist et sammensat eller selvopfundet ord.

  • #19   19. dec 2004 Det tætteste jeg umiddelbart kommer på mirza, er miksa, der betyder det samme som/ligner gud. Det er ungarnsk.

    Miksa = similar to God


  • #20   19. dec 2004 Mirza igen:

    Den almindelige titel for ære i persien, Er det et efternavn til et individ betyder det prins.


    The common title of honor in Persia, prefixed to the surname of an individual. When appended to the surname, it signifies Prince.




  • #21   19. dec 2004 Fuks.

    Du får den lige på engelsk, ok?

    Jewish (Ashkenazic): variant of Fuchs.

    German and Jewish (Ashkenazic): from Middle High German vuhs, German Fuchs ‘fox’, nickname for a sly or cunning person, or for someone with red hair. This name is widespread throughout central Europe. As a Jewish name, it is mainly an ornamental name.


  • #22   19. dec 2004 Det betyder altså snedig/ listig, en ræv, eller en med rødt hår, hvilket jo passer fint til at man kalder en rød hest for en fuks.

  • #23   19. dec 2004 Kenzo:

    Japanese architect (born in 1913)



  • #24   19. dec 2004 Anja, du kan da bare dét dér....!

    Hvad med Chagal??


  • #25   19. dec 2004 Fie, kommer fra sofie/sophie = visdom, stammer fra grækenland.

    Sophie = wisdom, Greek


  • #26   19. dec 2004 Tja - Victor er der ikke så mange ben i smiley

    Som en tidligere har skrevet betyder det Sejrsherre - men han har sikkert fået navnet som en forkortelse af hans fars navn Victory smiley


  • #27   19. dec 2004 Chagal, mon ikke din hest er opkaldt efter kunstneren Marc Chagal?

    Der er et par forskellige.

    1. kommer fra det persiske ord chagal (sjakal), en ådselsæder

    2. Chagal kommer fra ordet chagul, en taske lavet af gedeskind.


    However, "jackal" derives from the Persian "chagal" meaning "scavenger"

    cha•gul
    bag made of goatskin: used in the Orient for carrying water. Also,chagal.



  • #28   19. dec 2004 Taske lavet af gedeskind...Oh my god!!! He he.... Komisk nok.

    Da vi døbte ham skulle vi bare finde et eller anden der matchede navnet Cherie som hans halvsøster blev døbt.

    Så vi tænkte slet ikke på betydning...


  • #29   19. dec 2004 Ville du også kunne finde betydningen af Nicklas? Min søn ´hedder det, men jeg ved faktisk ikke hvad det betyder...

  • #30   19. dec 2004 Niklas stammer højst sandsynligt fra Nicholas som betyder sejrende mennesker. Det stammer fra græsk.

    Nicholas = victorious people, Greek

    Sådan som du staver det kan jeg ikke umiddelbart finde en anden betydning, men jeg kigger lidt videre.


  • #31   19. dec 2004 Origin and Meaning of First Name Niklas
    What is the ethnic origin?
    Swedish

    What does it mean?
    Swedish form of Nicholas. Victory of the people.

    What's the gender (commonly)?
    Male



  • #32   19. dec 2004 Men jeg kan da tage fat i mine tidligere heste og dem jeg har redet på, så kan man da få mange på bordet smiley

    Bamse : siger sig selv smiley

    Fie: som nævnt tidligere betyder det visdom

    Buster: ?? Måske en kan finde den?

    Mira: ??

    Mille: Jeg ved det betyder tusind, men det kunne jo være
    det havde andre betydninger også?

    Any Way: Engelsk svarende til når vi siger "Nå men" eller "hvilken som helst vej/måde"

    Tjakko: ??

    Max: ?? (Hedder min hund også, så kunne da være rart med en forklaring her)

    Donna: Dame

    Sandy: Sandet

    Sheena: en amazone-dronning så vidt jeg husker

    Michelle: ??

    Beauty Box: Sminke kasse, skønheds box

    JJ Pretty Girl : JJ fra faderens navn og ellers Smukke Pige

    Alicia: ??

    Fenella Rose: ??

    Mister Assad: Hr. ??

    Dinah: ??

    Red Fury: Røde raseri

    Det var lige dem smiley


  • #33   19. dec 2004 Det bør måske oversættets til menneskets sejr istedet.

  • #34   19. dec 2004 Mira = Et under, sigte/mål, guds lys. Stammer fra latin


  • #35   19. dec 2004 Buster:

    Originally a nickname denoting a person who broke things.


  • #36   19. dec 2004 Michelle = Feminine of Michael (who is like God) - French.

    Max = the greatest - Latin.

    Dinah = vindicated, judgement - Hebrew

    Mille, alternativt:
    Millicent = industrious, strength Old German
    Mily = beautiful Hawaiian




  • #37   19. dec 2004 Sheena = God's gracious gift - Irish.

    Fennella = white shoulder - Gaelic
    Rose = rose

    Assad = "luckier" (in Arabic).


  • #38   19. dec 2004 Der kan man bare se alle de betydninger der dukker frem smiley Vidste slet ikke Fenellas navn havde en betydning - white shoulder passer da ret godt til en skimmel smiley

  • #39   19. dec 2004 Christine: Ja det kan næsten ikke blive mere korrekt til en skimmel.

    Jeg håber du blev klogere i det hele taget smiley


  • #40   19. dec 2004 Anja - det gjorde jeg bestemt smiley

    Men man må sige det ikke er alle navnene der har passet lige godt til hestene smiley


  • #41   19. dec 2004 A(1976) T, det kan godt være, jeg faldt nu bare over trompetbetydningen. jeg stødte dog ikke på noget der indikerede fri eller vild, men derfor kan det jo godt være rigtigt...

  • #42   19. dec 2004 Måske, kan du huske hvem der har skrevet bøgerne, eller en titel på en af bøgerne?

  • #43   19. dec 2004 Oki dokei smiley


  • #44   19. dec 2004 Chivas Regal...

  • #45   19. dec 2004 Chivas betyder "det smalle sted"
    Regal betyder bla. "royal og kongelig"

    The name Schivas is derived from the old Gaelic seimh as, meaning "the narrow place." It perfectly describes the spot where a medieval castle once stood, at a narrow, fordable stretch of the River Ythan, in Aberdeenshire in the North East of Scotland.

    Regal
    c.1330, from L. regalis "royal, kingly, belonging to a king," from rex (gen. regis) "king," from PIE base *reg- "move in a straight line," hence, "direct, rule, guide" (cf. Skt. raj- "a king, a leader;" Avestan razeyeiti "directs;" Pers. rahst "right, correct;" L. regere "to rule," rex "a king, a leader," rectus "right, correct;" O.Ir. ri, Gaelic righ "a king;" Gaul. -rix "a king," in personal names, e.g. Vircingetorix; Goth. reiks "a leader;" O.E. rice "kingdom," -ric "king," rice "rich, powerful," riht "correct;" Goth. raihts, O.H.G. recht, O.Swed. reht, O.N. rettr "correct").


  • #46   27. mar 2006 Gismo ved jeq ikke hvad betyder ..

    Fusentast betyder ''Ild Nisse'' ved ikke hvorfor ? Hiih ,..


  • #47   8. dec 2007 hvad betyder kenzo?

Kommentér på:
Hvad betyder din hests navn?

Annonce