{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.289 visninger | Oprettet:

Hvad betyder din hest/pony for dig? {{forumTopicSubject}}

Synes det kunne være interesant og høre lige netop, hvad betyder din hest eller heste for dig? smiley

Kunne godt tænke mig at avlere, salgstalde, selvstændige og private osv kom på banen og vil lige sige, at der er intet rigtigt eller forkert svar og begrundelse smiley

Er hesten med til give dig glæde, bedre kondi, bedre økonomi (her tiltænkt opdrættere/salgsstalde osv), bedre til at tag ansvar, bedre motorik, livsglæde, bedre koordinering, afstress, være i nuet, adrenalin kick (stævner/shows), motion, sund hoppy hos dine børn eller et helt andet svar smiley

Kom gerne med flere svar, hvis du kan smiley

Her er hurtigt mine svar og begrundelse smiley

Hun giver mig stor glæde, selv på de dage jeg kan være trist.
Man kan ik være andet end at være i nuet når man er sammen med hende.
Hun er med til at jeg kommer ud af døren også nogengange de dage, hvor jeg er træt pga stærke smerter.
Hun er med til at give mig bedre balance og løsner godt op i stivheder.
Hun gør at jeg er bliver mer social og udadvendt overfor andre nye mennesker.
Hun har hjulpet mig igennem min rideangst og derved givet mig selvtillid til at jeg tør udvikle mig ridningsmæssigt.

Det lige de ting som jeg hurtigt faldt mig ind, mens jeg står over gryder og pander smiley

Så kom hid med jeres svar og begrundelse på sådan en kold fredag aften smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad betyder din hest/pony for dig?
  • Jan M
    Jan M Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 5 Svar: 3
    #1   9. feb 2018 Til den Hellige...
    Er du en slags journalist her inde på dette medie? Eller har du bare oceaner af tid til at være på konstant?


  • #2   9. feb 2018 Jan M: sær bemærkning, folk må da gerne oprette forumemner herinde, og der er intet i oplægget der antyder journalist smiley
    Den Hellige: da jeg havde hest var han mit frirum nogle gange, en stressfaktor andre gange (når jeg ikke havde tid), en mulighed for at lære, kilde til megen glæde og en af de få ting der kunne få mig til at "slukke hjernen", og bare være i nuet smiley


  • #3   9. feb 2018 Jeg vil lige starte med at fortælle, at drømmen om egen hest har fyldt i mit hoved, siden en alder af 2-3 år. Den drøm gik så i opfyldelse for 10 måneder siden, hvor jeg tog til fyn for at kigge på en lille fin hoppe ved navn Laura. Jeg fik hende hjem og jeg vil beskrive det, som en af de største lykke følelser nogensinde i mit liv. Dog blev det endnu bedre, for Laura var drægtig og wupti en måned efter kom der føl smiley

    Jeg har i løbet af de sidste 4 år af mit liv haft en hel del svære ting såsom sygdom, dødsfald, problemer i familien og en hel del mere. Og derfor var behovet for at have et sted og en hobby, hvor jeg ikke skulle tænke på noget af alt det, blevet endnu større. Men nu til det du spørger efter smiley

    Mine heste/dyr betyder alt for mig. Jeg kan ikke blive mere afslappet og afstresset, end når jeg er i stalden sammen med dem. Jeg er måske lidt en stræber angående skolen og før jeg fik hestene, kunne jeg sidde nat og dag uden nogen form for pause, når eksaminerne og lektierne pressede på. Nu hvor jeg har dem, så har jeg mit "helle" hvor jeg ligesom normalt, kan koble fra og ikke tænke på noget andet end dem. De er derfor en rigtig stor del af mit liv og jeg ved ærlig talt ikke, hvad jeg ellers skulle bruge så mange timer på hver dag? Jeg tænker også tit over hva' dælen jeg brugte min tid på før jeg fik dem smiley

    Kort sagt så er mine heste min store passion, positive kilde, fredelige sted, mine bedste venner, dem jeg græd/græder ved og dem som jeg vil gå igennem ild og vand for. Også selvom det hele ikke altid er rosenrødt. Det er svært at beskrive med ord smiley


  • Jan M
    Jan M Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 5 Svar: 3
    #4   9. feb 2018 Jeg erindre ikke at jeg skulle have udtalt at man ikke må oprette emner her på stedet. Så jeg vender lige din kommentar rundt og finder din bemærkning underlig.

  • #5   9. feb 2018 Jan M: beklager hvis jeg ikke udtrykte mig tydeligt nok for dig smiley
    Du antyder at fordi TS svarer på spørgsmål i trådene og opretter emner så er hun for meget på til at det er "naturligt" brug af HG, og tillægger det så et motiv at hun er journalist.
    Derfor prøver jeg at tydeliggøre for dig, at selvom det skulle være tilfældet at hun var meget på, så er det absolut tilladt, så længe man ikke bryder loven. Derudover prøvede jeg at berolige din mistanke om at hun var journalist ved at påpege at det ud fra forhåndenværende evidens er usandsynligt.
    Håber du forstår det nu smiley


  • Jan M
    Jan M Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 5 Svar: 3
    #6   9. feb 2018 Jeg forstår udmærket hvad der skrives om her på stedet. Jeg har ikke yderligere kommentarer.

  • #7   9. feb 2018 Nu har jeg ikke hest længere. Men for mig var de et frirum og afslapning. Med dem kunne jeg være mig selv, og ligge diverse tanker på hylden og bare nyde det er være til. Samtidig har de også været det ser har holdt mig oppe i svære perioder, store som små. De har bragt mig en utrolig glæde og da de var mine placeret et smil på mine læber, hver eneste dag. smiley

    Jeg har også arbejdet på et DV stutteri, her var det for mig et "arbejde" og det betød for mig at der ikke blev knyttet "bånd" til dem. Der er selvfølgelig nogle enkelte undtagelser, hvor det gjorde mere ondt end andre gange at sige farvel. smiley


  • #8   9. feb 2018 Jan- LOL journalist bliver jeg sku aldrig smiley den har jeg sku aldrig hørt før. Behøver vel ik være journalist for at få svar på ting man fundere over i livet. smiley

    Camilla- præcis også den følelse jeg får ved at være i selskab med heste, der er ik så meget tid til at tænke over, hvad man skal ha handlet ind til aftensmad osv... men ja en stressfaktor ka det også være, når tiden er knap hos hesten smiley har du i sinde om hest i fremtiden?

    Mille- hold da, det er et kinder æg overraskelse du fik der smiley en blev til to på kort tid, tillykke med dem smiley skønt at læse hvor stor en positiv indvirkning de har på dig i en stresset periode.



  • #9   9. feb 2018 Min hest er både en sport for mig, min familie, min hverdag, min udfordring, min glæde og mit ansvar. Jeg ved slet ikke hvordan livet uden hest ville være, for har redet hele mit liv. Men har heller ikke lyst til at prøve det og vil aldrig sælge min hest - hun er min til hun ikke skal mere.

    Jeg har hende i hvert fald ikke for at tjene penge smiley Så går det i hvert fald i den forkerte retning, for hun tager nærmere pengene fra mig haha. Men man skal også være god forretningsmand/kvinde for at kunne tjene penge i hesteverdenen, og der tror jeg også jeg knytter mig for meget til hestene til at kunne det - der kommer mit hjerte nok i vejen smiley


  • #10   9. feb 2018 Min hest betyder venskab, frihed, samarbejde, selvkontrol og afstressning for mig.
    Hun er mit "rusmiddel" til en bedre hverdag, hvor jeg lærer at leve i nuet sammen med hende, og ikke i stress og jag smiley


  • #11   9. feb 2018 Min hest gør mig glad.
    Hun giver mig bekymringer.
    Gør mig afslappet
    Gør mig også ind imellem Irriteret
    Hun giver mig altså både ro og uro i sindet.
    Hun er noget, som jeg absolut ikke kan skille mig af med smiley


  • #12   9. feb 2018 Min hest (og ponyen) er mange ting.
    De sørger for, at jeg kommer ud af huset hver dag, også de dage hvor jeg ellers ikke har noget at lave, eller de hårde dage.
    De er terapeutiske i den forstand, at der bare er ét eller andet ved dyr, der kan få mig til at slappe af og sætte hovedet på pause på en måde der ellers er krop umulig.

    Selvom jeg desværre ikke rider noget i nærheden af hvor ofte jeg har gjort og gerne vil komme til igen, så er der bare en vis følelse af frihed ved at være i stalden hver dag, om det så kun er for at muge ud og klappe lidt på dem smiley


  • #13   10. feb 2018 Jeg har 2 heste og har dem på en måde med hver sin begrundelse.

    I sin tid da jeg købte den første var det ridningen der gav glæden og livskvaliteten. Med siden er interessen svundet ind så hun mest af alt trækker energi ud af min hverdag i stedet for at give mig energi.
    Men jeg elsker hende stadigvæk utrolig højt og hun trives som foldbums så hun får lov at blive gående de næste mange år. - Jeg håber altid interessen vil vende tilbage igen.

    Den anden er kun en helpart. Ham har jeg fordi jeg stadigvæk har lidt interesse i det at indlære nye ting. Så med ham kan jeg træne alt det basic da han ikke er særlig langt og det giver mig glæde. Modsat min egen så har jeg ingen pligter med ham hvilket gør at jeg i en måned hvor interessen ikke er der kan blive væk og blot træne med ham når det passer mig.


    Men alt i alt så tror jeg blot at det handler om at jeg har hest på en forkert måde i forholds til hvad der passer til mig. Men jeg kan ikke finde en løsning der passer både mig og mine heste. Det eksistere ikke smiley

    Jeg vil have løsdrift til min egen pony. Jeg vil have en stor stald med massere af socialt som acceptere og interessere sig for det alternative. Samtidig vil jeg ikke have noget praktisk arbejde men det må ikke rigtig koste noget.
    Desuden må det max ligge 10 minutter fra mig.

    Den slags eksistere desværre bare ikke.
    Jeg tror det er derfor jeg ikke rigtig har interessen længere. Det sociale er for mig en kæmpe del og lige nu har jeg tæt på ingen at dele det med smiley


  • #14   10. feb 2018
    Det er egentligt svært og sige, ikke lige noget jeg kan sætte ord på.
    Jeg er ikke en " Jeg nusse knus elsker min elskede mulle " agtig type. Det bliver jeg aldrig. Men derfor betyder pony da stadig noget.

    Pony giver mig bekymringer men giver mig også et smil på læben er og den sidste del er vel derfor vi har dem :o)


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #15   10. feb 2018 hest/ridning er en sport jeg syntes er sjov, og jeg syntes at det har været hyggeligt at omgås de heste jeg har redet, men så heller ikke mere end det.

    Jeg har ikke det der "du er min soulmate, jeg elsker dig, du er min klippe, min eksistens"- forhold til en hest, den er et middel så jeg kan ride.

    men det er ikke sådan at jeg er totalt ligeglad med hesten, for den har stadig givet bekymringer,, når det har været sygdom eller skade, og glæde når træningen er gået godt.


  • #16   10. feb 2018 Jeg har mine fjollere, fordi jeg knus elsker dem alle 3. Jeg glæder mig hver eneste dag til jeg skal i stalden. Det første jeg gør hver eneste dag er at gå i stalden til dem, og det er også det sidste jeg gør hver dag.

    At begynde hver morgen med at blive hilst velkommen med et vrinsk, er bare den bedste start på dagen.


  • #17   10. feb 2018 Bettemus- kunne det være en løsning at udlåne eller få halv/helpart på din egen pony? Går ud fra din egen pony og helparten står samme sted? Og hvis de gør, så ville der også flere mennesker til stedet, så du får noget mer socialt.

  • #18   10. feb 2018 De står ikke samme sted smiley
    Men der er 3 heste ude hvor jeg har part som også søger part men der sker ikke rigtig noget alligevel.
    Og part til min egen er ikke rigtig en løsning da jeg er meget sart med hende smiley
    Desuden så trives hun bare virkelig godt som foldbums. Hun bliver brugt en gang om ugen til at give træktur til en lille pige. Det nyder hun og kan nærmest ikke komme hurtigt nok afsted. Men kommer jeg dagen efter for at ville bruge hende så bliver hun grompy smiley

    Men tak for forslaget. Sætter pris på du tænke med. Jeg gad nemlig godt at finde en løsning så jeg kunne få det sociale igen smiley


  • #19   10. feb 2018 Mine 2 damer betyder ALT for mig. De er mine børn. Jeg sulter gerne ( hvis det blev nødvendig ) bare der er hvad de skal ha. De sørger for at jeg får den motion jeg kan holde til ( pga sygdom ) selvom jeg ikke rider.
    Dem og så min gamle kat Herdis på snart 16 år. De har været mine tro følgesvende i, henholdsvis 10 og 8 år, i med og især modgang. Og hvis det står i min magt, skal de blive hos mig til de ikke kan mere.


  • #20   10. feb 2018 Bettemus- selvfølgelig da vil jeg gerne hjælpe smiley jeg er heldigvis i en stald med fire andre opstalder + staldmutter og vi alle klikker skide godt sammen. Og man respektere hvis man ik lyster at ride sammen en dag uden sure miner. Halvdelen af os bruger/benytter os af det alternative uden der der bliver kigget skævt fra de andre. Som jeg har det lige nu med vinteren er min trang til at ride på et lille minimum, men det hjælper at en af de andre gider at sparke mig i røven og vi mødes i stalden og når jeg først kommer ud hjemmefra, så gider jeg også smiley så jeg er evig taknemmelig for det sted jeg står smiley så kan udmærket følge dig i dit "problem" og nok også derfor du går lidt pas på. Måske en løsning kan være at du finder en part hest mere, hvor miljøet er lige dig eller måske opsiger din parthest hvis du ik orker to.
    Eller måske du kan få af ejer og rykke din helpart til et nyt sted som er lige dig, også bare en tanke...
    Din hoppe, må man sige er en hoppe smiley men fedt at pigen klikker godt med din egen pony smiley


  • #21   10. feb 2018 Jeg kan både flytte min parthest eller min egen hest.
    Men har ingen steder at flytte dem hen som passer til mig smiley

    Jeg har virkelig ikke lyst fil at opsige min parthest. Jeg har ham som min egen og jeg elsker at arbejde med ham. - Når jeg kommer afsted.

    Og jeg elsker den stald han står i, jeg ville bare ønske der var flere mennesker derude smiley


  • #22   10. feb 2018 Okay jeg forstår smiley men måske så kommer der parter på de andres heste du beskriver. Ved ik hvor meget de annoncere? Håber da at det lykkedes smiley

  • #23   10. feb 2018 Ikke så meget tror jeg desværre smiley

    Men må håbe der komme lidt gang i det. Der er i hvert fald planer om springbane osv derude, hvilket giver større interesse hos opstaldere som der også er plads til smiley


  • #24   11. feb 2018 Tindur er min største drøm smiley kun mine børn kommer foran ham. Jeg rider for at stresse af, holde mig i form, også har jeg nogle mål med ridningen jeg forsøger at få opfyldt, det vigtigste er dog at jeg nyder samværet med hestene. Jeg kan ikke beskrive hvor meget han betyder for mig.
    Rocky er min stjerne smiley jeg har fra jeg var lille været fascineret af Frederiksborger hesten, og jeg var rigtig glad for Tanja, min første part i Dk der var Frederiksborger. Har efterfølgende både redet og haft parter i andre Frederiksborgere, og har ønsket mig en Frederiksborger i mange år. Så da jeg skulle have endnu en hest, og Rocky dukkede op, så var det skebnen smiley jeg er rigtig glad for ham og elsker de sociale eventyr vi tager ud på smiley

    Mvh TT


  • #25   11. feb 2018 Jeg til oktober haft min hest i 10 år, så hun har fulgt mig i godt og ondt smiley
    Hun betyder meget for mig og kan altid gøre mig i godt humør. Min kæreste mener at jeg behandler hende som mit barn smiley
    Og efter 10 år så har vi fundet hinanden så meget at hun passer ind i nærmest alt jeg beder hende om på hendes egen sjove facon smiley

    Ud over at hun betyder rigtig meget for mig, så er hun også med til at holde nakkesmerter og migræne lignende anfald væk.

    Så hun har både en vigtig plads følelsesmæssig, men også af rent praktiske årsager ??


  • #26   11. feb 2018 Hvor er det dejligt i gider at dele ud af, hvad jeres jeres hest/pony betyder for jer smiley som udgangspunkt hos jer alle, så er de med til at skabe glæde hos jer alle selvom de også ved siden af kan grå hår ind i mellem smiley

  • #28   11. feb 2018 Dejligt emne og har faktisk tit tænkt på hvad heste og især Sigga betyder for mig.

    Sigga er min lille islænder på kun 133-134 stykker. I manges øjne ikke en hest jeg kan bruge til noget. Men hun har været min i lidt over fire år. Vi er ikke kommer lang i ridningen, men da jeg købte hende rystede hun ved strigling, eksploderede når hun så biler og større køretøjer og var meget utryk. I dag er hun sådan en hest, selv små børn kan trække. Store traktore med maskiner bag på kan køre forbi os uden hun er bange og hun elsker at blive striglet. Så på den måde er vi nået rigtig langt. Er så glad for hende, og hun giver mig følelsen af frihed samt jeg stresser af hos hende. Hun er den bedste hesteven man kunne ønske sig, selv om vi en sted nok ikke passer sammen.

    Pippa er min nye ridehest. Har haft hende i fire mdr. Hun er stadig ved og falde til, og er ved og danne bånd med hende


  • #29   12. feb 2018 Min hest betyder rigtigt meget for mig, det er medvirkende til mit psykiske og fysiske velbefindende.

    Min hest er mit daglige fristed.
    Jeg nyder samværet med hesten.
    De stille stunder, hvor vi nusser.
    En dejlig tur i skoven.
    En god træning.
    En lille springtur.
    Ja, vel bare at være sammen med hesten og lave noget sammen.


  • #30   12. feb 2018 Mine heste er for mig mine læremestre og samarbejdspartnere.

Kommentér på:
Hvad betyder din hest/pony for dig?

Annonce