{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
763 visninger | Oprettet:

Bid - Kan ikke holde hesten {{forumTopicSubject}}

Jaa nu spørger jeg igen HG .. :b

Jeg har fået et lille problem; i tirsdags til spring var Aurigae helt vildt frisk! Hun løb bare rundt med mig og lød bare med mig hen til springene, så jeg kan ikke holde hende så galopspringene kommer til at passe smiley

Og så idag til pony games er hun begyndt at jorde tilbage til de andre heste og er ved at ride dem ned og har svært ved at holde hende..

Så tænkte jeg jo at jeg skulle have et nyt bid! Hvad kan i anbefale? (Det skal ikke være for voldsomt)
OG jeg rider MED martingal...

Håber i kan hjælpe ..
Mvh. Mie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bid - Kan ikke holde hesten
  • #1   11. jan 2008 Jeg synes du skal arbejde med problemet i stedet for at springe over, hvor gærdet er lavest.

  • #2   11. jan 2008 Du skal ikke finde et nyt bid. Men dermed finde problemets rod. Og træne en masse overgange, så hun svarer tilbage for dig. Hun lyder som en hest hvor stopsignalet er begyndt at svigte en smule smiley

  • #4   11. jan 2008 prøv at stoppe den helt op vær gang du kan mærke den ligger an til at løbe

  • #6   11. jan 2008 Alle :
    Okaay ..

    Men grunden til hun løber er fordi hun syns det er sjovt at springe og så bliver hun overgiret og det samme i pony games..


  • #7   11. jan 2008 hvilket bid rider du med nu?
    synes du skal prøve et 3 rings bid.
    det er meget nemt, for jo stærkere hesten er jo nemmer er det at "skifte" bid, altså man skal bare flytte tøjlen ned i en ring der er længere nede.. og hvis det så er at du ikke skal bruge skarpt bid sætter du det bare i den store ring så er det ligesom et alm. bid..
    evt. kig på Flyer's profil.. sådan gør jeg hvis han bliver for stærk.. ^^

    hilsen Elisa


  • #8   11. jan 2008 Ligesom Elisa, ville jeg også forsøge mig med et 3 ringsbid da det ikke er et så slemt bid ( bruger det selv på min den gamle, da han også kan være svær at holde ).

    Det virker utrolig godt på ham af min, han er også meget hidsig og jeg kan ikke få ham mere rolig af at stoppe op og eller lave halve parader, eller hva det hedder. Ham her er traver så han kan være meget ilter med har aldrig tøjlerne i den nederste ring. Jeg valgte dette bid fordi jeg ikke ville bruge noget som er skarpere ( eller hvad man kalder det ).

    Hvis dette ikke virker må du jo gå videre til et andet bid.


  • #9   11. jan 2008 Altså... Synes også du kunne se efter problemets kerne..

    Men er selv indehaver af en hest, de rbare er for glad for at springe og om vinteren MEGET friskt..

    Du spurgte efter bid, så vil jeg da svare dig...

    Du kan prøve med et 2 rings, eller 3 ringsbid.. Husk, de bid virker bedst med en ekstra rem bag kæben.. ( Ligesom en skumkæde) der skal sættes i den ring du binder i hovedtøjet... Ellers drejer bidet bare rundt i munden på hesten....


  • #10   11. jan 2008 jeg har haft samme problem med min pony men så købte jeg et tre delt bid hvor den midterste del kan dreje rundt og det har virkelig hjulpet for hun koncentere sig om at lege med den midterse del i stedet for at løbe med mig. det er et bid som man tit bruger når man skal til ride. det ville jeg anbefale dig

  • #11   11. jan 2008 Sanne K
    meningen med bidet, er at det skal dreje.
    en skumkæde, fjerner bidets oprindelige funktion, som er et lille nakketryk.


  • #13   12. jan 2008 Netop Stald Søgård

  • #14   12. jan 2008 Bid, bid og bid

    Når man vælger et nyt bid er det vigtig at have sat sig ind i hvilken effekt man ønsker sig af biddet, samt hvilket problem man har med sin hest. Heste kan løbe på mange måder. nogle tager hovedet ned, trækker til i tøjlen og løbre derudaf. andre har man næsten øjenkontakt med, så højt løfter de hovedet medens de løber atter andre presser nakken op og næsen ind så tøjlen bliver løs når de løber.

    hvordan løber din?

    dernæst er det vigtigt at man er bevidst om hvad hvilke bid gør og ikke gør, så man i længden får løst sit problem. jeg rider gerne med skarpe bid på mine heste, men filosofien bag det er altid at jeg i længden skal have løst mit problem, så jeg kan skifte til blidere bid igen.

    er det en pony du rider på er udvalget desværre ikke så stort.

    De fleste heste der løber på springbanen gør det ikke så meget fordi de synes det er sjovt. men mere fordi de har vænnet sig til at sådan er det man gør når man springer. mange ryttere kigger vældigt efter afstanden når de vænder ud af hjørnet når de så ser noget, så rider de frem de sidste tre galopsspring. Gør man dette tilpas mange gange vil hesten automatisk trække afsted de sidste tre galopsspring, det er det mange forveksler med at trække på springet fordi den kan lide det. ideelt set kan man ride samme rytme hele vejen rundt på en bane, og så bare vende tidligere eller senere ind for at få det til at passe. desværre er vi amateurryttere ikke så dygtige, hvorfor vi er nødt til at korigerer i selve tilridningen. derfor er det vigtigt at man ikke altid selv vælger 'videre' løsningen. men ind imellem tror på at det nok skal gå alt sammen hvis bare man holder rytmen.

    Nu har din jo fået lært at løbe og for at aflære det igen er det vigtigt at du kigger en ekstra gang på din egen ridning. få eventuelt taget noget video af det, så er det tit tydeligere at se. for det er ikke nok at skifte biddet. hvis du fortsætter med samme ridning vil et stærere bid efterhånden miste sin effekt. derfor skal du samtidig kigge på din ridning. tænk meget over at du ikke hver gang rider frme til springet, eller galoperer hurtigere tilbage til de andre i ponygames. vælg måske ind imellem at skridte tilbage.

    hvilke bid man så skal prøve med kommer jo lidt an på hvordan den løber. treringsbid synes jeg ofte får dem til at blive rigeligt dybe. dette kan man så afhjælpe ved at sætte en strop under kæben, hvilket dog kan gøre dem rigeligt snævre.

    pelham kan også have tendens til at gøre dem rigeligt snævre.

    kimberwick både dybe og snævre. desværre har man ikke i ponysport lov at ride med nogle af de bid der løfter i nakken. til det formål er det bedste af de tiladte nok pelhamen, eventuelt delt og gummibelagt.


  • #15   12. jan 2008 Mange heste løber ikke, som ejeren oftest tror; af glæde for at springe, men fordi de stresser eller er usikre og gerne vil have det overstået.. en hest der kan lide at springe trækker godt på springet, men det er ikke det samme som at fare halvvildt afsted..
    Et skarpere bid løser det kun en periode, så bliver den også bare døv for det og så skal du have skarpere bid..
    Jeg ville i stedet få lagt signalerne bedre fast, da dens stopsignal tydeligvis ikke virker korrekt når du ikke kan stoppe den..


Kommentér på:
Bid - Kan ikke holde hesten

Annonce