{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
389 visninger | Oprettet:

At styre sit temperment {{forumTopicSubject}}

Heej.. xD
I kender sikkert det at man ikke kan styre sit temperment, og især mig! når min hest ikke rigtig har fattet pointen i en øvelser bliver jeg nemt vred og irrteret. jeg hader det selv og det er en virkelig dårlig vane! men hvad plejer i at gøre? når det sker for jer? hvis det sker? har i eventuellt et godt råd ? for er så træt af det! og det påvirker jo osse Delgardo.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At styre sit temperment
  • #1   14. feb 2008 Jeg kan godt blive små hissig, men jeg gør så bellmann for det meste ikke kan mærke det, da 99% jo er fejl fra rytterns side, så plejer jeg at skridte lidt. Så er jeg normal frisk på at prøve igen :o)..

• #2   14. feb 2008 Tager ned i skridt, trækker vejret godt og slapper af. Så er jeg klar igen (:

• #3   14. feb 2008 tæl til 10 eller lav noget i begge kan finde ud af og prøv så langsomt igen (:

En hest husker en øvelse efter 3 gange hvis den selvfølgelig bliver gjort næsten ens hver gang (:

• #4   14. feb 2008 Årh, jeg kender det selv SÅ godt - især med det med nye øvelser.

Det er gået lidt væk hos mig efter jeg er begyndt at ride eksperimenterende, og derved har fået en hel masse erfaring.

Men det bedste er at stoppe op og tage 10 dybe indåndinger. Føl at hver gang du ånder ud, ånder en del af din vrede ud, og når du er færdig, er den væk.

Ellers så tag den pisk, stig af og smadr ridebanen eller buskene. Det laver situationen lidt grotekst og humoristisk, og man kan ikke lade være med at grine af det xD

• #5   14. feb 2008 Kan også godt have svært ved det. Kommer altid til at smadre min hånd ind i væggen, så bliver jeg endnu mere sur xD Faktisk møgirriterende. Kom en gang til at kaste en kost efter min bror fordi jeg blev så sur :s
    Så ja jeg kender det godt.

• #6   14. feb 2008 havde selv problemer med det... og fik et råd herindefra, med hver gang jeg kunne mærke varmen i hovedet., skulle jeg lukke øjnene og forestille mig at jeg sidder på min hest, mens den har lyserødt elefant kostume med kæmpe ører og snabel...!! så kan jeg ikke andet end at smile, og når man smiler, og griner, er det sværere at blive gal, men jeg har den egenskab at jeg kan grine af alt, så bruger det meget. i går steg varmen og så får jeg øje på min undervisers kat, det ligger på ryggen og leger med mit lændedækken, og tænkte bare på at det dækken faldt ned på katten, og så begyndte jeg at grine, og straks når man griner, slapper man af, det samme gør hesten og så har hesten nemmere ved at fuldføre øvelserne... (det bedste var da dækkenet så endelig faldt ned på katten... var ved at falde af hesten af grin... )

• #7   14. feb 2008 Hehe! kom engang til at slå mig selv i hovedet med pisken fordi jeg blev så vred på mig selv over episoden jeg havde med delgardo og jeg blev så irriteret over ham!..

Men det lyder som nogle gode råd...! vil forsøge på det der med vejrtrækningerne næste gang det går skidt!

• #8   14. feb 2008 Kender det godt, men lige så hurtigt jeg hidser mig, lige så hurtigt hidser jeg mig ned igen.
    Jeg skynder mig nemlig at huske på : <b>at det ikke er hestens skyld</b>.
    Hvis man har med heste at gøre må man også være tålmodig.

Bare tænk det hver evig eneste gang, det har altid hjulpet på mig.

• #9   14. feb 2008 jeg kender det godt. jeg plejer at trække vejret det har vialle jo bedst af;;;;;) ogprøverigen;)

• #10   14. feb 2008 Jeg tager ham ned i skridt & tæller til 10 & prøver at slappe af (:
    - men jo kender det, engang da jeg var mindre slog jeg mig selv så jeg havde blå mærker xD

• #11   14. feb 2008 Prøv at høre noget rytmisk musik imens

• #12   14. feb 2008 Jeg klasker mig på låret i stedet for Charlie smiley

• #13   14. feb 2008 jeg har et super trick der virker, dog har jeg ikke selv brug for det, har lært t styre temperamentet:)

men prøv når i bliver super så bare åbne munden så meget i overhovedet kan, så kan man ikke andet end at grine smiley

• #14   14. feb 2008 Jeg tæller til 10 xD Det pudsige er at de faktisk virker!

• #15   14. feb 2008 Lige et par gode fif der er nævnt, men tro mig, de virker!:
    Tag den ned i skridt og træk vejret et par gange så du kommer ned og slapper af.
    Tag den ned i skridt og tæl til 10.
    Hør noget roligt musik du kan slappe af til.
    Afled din egen opmærksomhed når du bliver sur.

• #16   14. feb 2008 Tænker på det er et dyr og det ikke kan læse mine tanker. men det bedeste er at tag ti min. pause vil jeg tro smiley hvis det ikke virker så stop for den dag smiley

• #17   14. feb 2008 kender det også alt for godt. det er virkelig træls!! men er ved at lære at kunne styre det (tror jeg) (:

mit råd, er nok at lave en nemmere øvelse, som man er sikker på at hesten kan, og så man slutter af for denne gang og prøver igen næste dag, hesten bliver også nemmere forvirret hvis man prøver, prøver og prøver, så er det bedre at tage små ting ad gangen, og slutte hver dag hvor det går godt smiley

Kommentér på:
At styre sit temperment

Annonce