737 visninger
|
Oprettet:
Styre sit temperament {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har MEGET svær ved at styre mit temperament, så ville høre jer hvad i gør? Det hjælper IKKE at tælle til 10 men om i har andre ideer
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.155
jul 2013
Følger: 93 Følgere: 174 Heste: 6 Emner: 21 Svar: 150
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1262 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.438
okt 2007
Følger: 55 Følgere: 61 Heste: 1 Emner: 67 Svar: 532
Jeg ville også råde dig til at træne
Når jeg havde været ude og løbe (mellem 5 og 10 km) så havde jeg ikke overskud til at blive tosset over de små ting der måske normalt har gået mig på.
Hvis løb ikke er dig så prøv noget andet individuelt :b
jul 2005
Følger: 75 Følgere: 78 Heste: 4 Emner: 363 Svar: 2.467
Jeg har en enkelt gang prøvet med en 4 års, hvor vi i en træning bare ikke kunne få noget til at lykkedes, hun blev ved med at jorde afsted i trav selvom jeg hele tiden lavede halve parader. Jeg kunne mærke jeg skulle til at blive irriteret, så jeg hoppede af hende, gik 10-15 min med hende og så op igen. :-).
nov 2014
Følger: 11 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 26 Svar: 80
dec 2004
Følger: 313 Følgere: 289 Heste: 2 Emner: 951 Svar: 10.112
Når du mister fatningen og bliver sur, så er det måske også en god idé at tænke situationen igennem bagefter. Hvad skete der inden i dig lige før du blev sur? Hvad sker der med dig når du bliver sur?
Måske du også kan vende den om og tænke: kan det virkelig passe at andre skal sætte liv og lemmer (overdrivelse ja) på spil for at holde mig, bare fordi jeg ikke kan styre mig? Hvad kan jeg gøre for ikke at involvere flere i min vrede end højst nødvendigt og hvem vil det være klogest at involvere? (en voksen kunne være et bud).
Næste gang du mærker at du er ved at koge over, kan du måske prøve at tænke fremad. Hvad sker der, når jeg lige om lidt bliver sur? Hvad får jeg ud af det? Vil det gavne situationen?
Måske du kan sætte dig det mål, at en hver dårlig situation du befinder dig i, skal ende ud i at du går ud af den afbalanceret. Forstået på den måde at hvis du en dag føler dig voldsomt provokeret og skal til at blive sur, så tænk over hvad der skal til så du bliver glad igen. At gå amok på modparten? (og dermed skulle sidde bagefter og tænke over at du endnu engang ikke kunne styre dit temperament) Eller få noget hjælp til at få den anden part fortalt, at h*n har gjort noget meget forkert.
Held og lykke med det. De folk jeg har mødt med udfordringer i følelsesregulering har overvundet det med hjælp fra en der ved noget om det - og din lærer ved helt sikkert noget om følelsesregulering
Vh en lærerstuderende
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Boz - Det Emilie Marie skriver ville være en god måde for dig at sidde og tænke på når du har faldet til ro. Det jeg gerne ønsker du skulle prøve er at lægge mærke til inde i dig selv og finde ud af hvilken følelse der opstår lige FØR du bliver så vred. Lær dig at kende denne følelse/forvarsel. Når du så begynder at mærke denne og kan genkende den, så gå din vej, vær lidt alene, løb/gør noget andet der gør at du får udløb for din vrede.
Mvh Pædagogen TT
dec 2004
Følger: 313 Følgere: 289 Heste: 2 Emner: 951 Svar: 10.112
Helt sikkert. Jeg burde have skrevet at for at kunne træde et skridt tilbage i en presset situation, bør man kende sig selv og at det muligvis kan gøres ved at tænke en situation igennem hvor man har mistet holdet i sig selv (groft sagt).
Styre sit temperament