{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
527 visninger | Oprettet:

hvad er der galt med islændere :(? {{forumTopicSubject}}

hvad er der galt med islændere ???

jeg skal have min egen islænder, hjemme ved mig selv, men det er som om at hele verden er i mod det :S
Rideskolen syntes ikke det er lykken at få en islænder, jeg fortælle rideksolens datter det ( voksen, ) og så sagde hun : Øv hva?? det er da kedeligt at få sådan en, store flotte ponyer og heste, det er jo bare lykken :'(???
Også min veninder som har fået flotte dressur og springponyere og heste, de syntes jeg er tosset over at få en islænder :S????

Hvad er der galt med ilsænder,e de er da lige så gode og søde som flotte dressur og springponyere og heste!!
de har bare to vidunderlige gangarter mere x) nemlig den vidunderlige tølt og pas ;o)
Jeg for en med tølt, og ikke pas da jeg ikke kan styre pas heste (;

Jeg ville gerne vide hvorofr er det ulykken at få denne dejlige hest/islænder :(??

Alle må gerne svare, selv dem som ikke kan lide islænder, og svare med deres mening, jeg ville d aogså gerne høre andre ryttere og selv islænderryttere!!

Men mest erne vide, af dem som ikek er vilde med islænder, hvad er dte islænderen ikke er, men som flotte dressur og springheste er :)???

P.s HUSK på.. jeg ville ikke diskutere, så alle holder humøret på den grønne knap (;

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad er der galt med islændere :(?
  • #1   27. feb 2008 dmag og behag, men så længe du er glad, kan du være ligeglad med andres meninger

• #2   27. feb 2008 Jeg synes islændere er herlige!

Og nordbakker og haflingere, de der ligt tungere type ponyer/heste.

Har også flere gange luftet for min familie jeg gerne vil have en islænder, min mor er med på den, men min moster som er berider, synes jeg skal have mig en stor let hest i stedet for..

• #3   27. feb 2008 der er intet med islændere :L?

• #4   27. feb 2008 Ja det er bare Fordomme, måske også at de har sådan en dejlig pels ???

• #5   27. feb 2008 Smag*

• #7   27. feb 2008 jamen, de der rigtige gode ryttere, det er som om islændere ikek er nogen hest, og de komemr altid i 5.række :S?

• #8   27. feb 2008 de er de dejligste heste på hele denne jord, med det bedste tempramangt og de er rgitg sammarbejts villige og sjove.

jeg har spurgt min veninde (hun kan nemlig ikke lide dem) hun siger det er den måde de er bygget på hun ikke kan lide hun kan så godt lide arabere (som jeg ik kan) hun siger at hun syndes islændere har et for stort hvoide og de er lidt for små og kluppet,. så jeg tror det er fordomme imod deres (dejlige) udsene. og fordi folk tror de ikke kan spinge og gå dressur.

• #10   27. feb 2008 Jeg har hørt meget om at det er fordi at de er tunge racer, ligesom fjordheste. Travere er der jo også noget galt med, bare fordi de har gået travløb..
    Der er INTET ivejen med Islændere, fjordheste, travere eller andre racer folk taler om smiley De er bare dumme i oved og har ingen forstand på det.. De tænker kun på Konkurrence, konkurrence, stævner og konkurrencer ?? de skal jo nemlig havde sportsponyer, araber osv smiley Men der er også nogle der rider sportsponyer og arabere og sådan noget selvom de ikke er til konkurrencer og sådan noget.. MISFORSTÅ MIG IKKE smiley heheh smiley

(og det er heller ikk dumt kun at tænke på stævner) bare man også tænker på andre smiley heeh..
    --
    -> min mening smiley hmm..

• #11   27. feb 2008 Smag og behag.
    Nogle vil ride stævner, dvs ikke gangartsklasser og lignende, og der har de nu nok mere brug for en anden end Islænder.

Personligt var jeg engang IKKE glad for Islændere. Men er blevet mere og mere glad for dem ud fra en del af dem der er herinde. Synes de har deres helt egen charme, elsker virkelig deres udstråling, pels og man. Jeg ville personligt gerne have en Islænder!

Du skal bare lade det gå ind ad det ene øre og ud af det andet. Hvad ryttere der rider de halvhøje klasser siger om Islændere, bør du slet ikke tage stilling til, da det ikke kan samlignes. De skal have noget sportig med gang, ikke at Islænder ikke har gang, hvor du måske vil være helt igennem fortrolig med den nuttede og charmerende Islænder.

Smag og behag.
    Kan du lide ponyen er det DET som betyder noget og IKKE hvad smarte folk siger.

• #13   27. feb 2008
    Der er INTET galt med dem ;o) Er selv ejer af en xD
    - Og han er bestemt en slank "sporty" herre smiley Der er ikke noget tungt og slasket over ham .. Overhoved smiley

• #14   27. feb 2008 Det fordomme. Men også smag og behag. Men altså, du kan være ligeglad med andre ryttere's meninger, det er trods alt ikke dem der skal ride den.
    - Men jeg synes at islændere er nogle dejlige heste smiley

• #15   27. feb 2008
    Oddi har bare meget pels xD

• #16   27. feb 2008
    <b>* Ida Dalgaard - Team Fjordlund *</b>

JA! xD

• #17   27. feb 2008 Tror også ofte det er fordi folk ikke selv rigtig har så meget erfaring med islænder. og nej det er jo ikke det samme som de der store dressur og spring heste og ponyer. jeg har en fjordhest og han er da mindst lige så dejlig som alle andre heste men har hørt rigtig mange de samme kommentar. "ej har du hest hvad for en? nåhhh bare en fjordhest" synes det er noget bræk at fyre af de kan da være lige så dejlige som alle andre. heste er lige så forskellige som mennesker og nogen passer sammen og andre gør ikke...

• #18   27. feb 2008 Der er intet i vejen med islændere de er super søde smiley
    det er bare smag og behag hvad folk syndes ..

• #19   27. feb 2008 jeg synes at de er dødkedelige. de gange jeg har redet sådan en har jeg altså været meget meget taknemmelig for min pony bagefter ! synes de er ret uinspirerende med gangen og det... og så er jeg mere til seriøs ridning eller lidt fart. og nej, en islænder kan, lige meget hvad du propper i den, bare ikke løbe lige så hurtigt som en pony, og den kan bare heller ikke gå en lige så god dressur. de er mest til tøffe tøffe, eller til islænder ridning, som jeg ikke føler interessant... men det er jo bare hver sin smag. jeg orker bare ikke de der overrolige heste, der skal være lidt spræl i ... smiley

• #20   27. feb 2008 Sarah Ø .
    hehe (; Du skulle prøe islænderen jupiter XD
    den er der kan og tølt og alt i x)

• #21   27. feb 2008 mellia o: ellers tak xD

• #22   27. feb 2008 Tillykke med din islænder. Du kan godt glæde dig til at komme ind i islænderverden. Min interesse for heste genopstod efter mødet med islænder. Nu ejer jeg selv en. Jeg var så træt af snobbede storheste og ponyrytter og det ende kedelige dressur program efter det andet. Men du kan tro jeg også har fået smidt mange kommentare i hovedet. Men det er fantastiak at deltage i føllesture, ridelejere for islænder, gangartsstævner, istølt og at se flyvende pas. Findes der noget bedre end at ride i hurtig tølt i sneen forbi en rideskole hvor de kæmper med deres store heste og ponyer og dækkner og sarte heste. Det er fantastsik at opleve fællesskabet der er inde for islænderverden. Har selv været på langrideture og er blevet budt indenfor flere steder på turen bare fordi jeg havde en islænder og de selv havde og gæstfriheden. Det er sjovt at være til islænderstævner og du kan ride i alt lige fra jogginbukser og røde gummistøvler til det dyreste sæt tøj. Så glæd dig og den som ler sidst ler bedst.

• #23   27. feb 2008 1) vi er ikke mere snobbede end is-ryttere, tværtimod er is-rytterne på den går hvor min pony stod vildt snobbede. forresten er dressur kun kedeligt for hest og rytter, hvis man ikke kan ride smiley

• #24   27. feb 2008 Den jeg snakker med mener heller ikke de kan bruges til andet end hygge ridning!!

Men de er nogle seje små nogle!!

• #25   27. feb 2008 intet galt med dem,. syntes selv de er rigtig søde og alt det der, ville nok bare ikke selv købe en, men det er også kun fordi jeg iijk har så meget styr på deres gangarter fx og hvad man skal til stævner og sådan.. men ville da gerne selv havde en lille tur/spring/ islænder xD heeh

• #26   27. feb 2008 Jep, som ASS siger: Rene fordomme!!! Mine super-konkurrence veninder HADER islændere :s

• #27   27. feb 2008 der er vel intet galt med dem, men JEG ville ikke ha en, da jeg ikke kan li dens gangarter. Kan bestemt ikke lide deres trav, og så er det bare ikke en hest for mig smiley

Kommentér på:
hvad er der galt med islændere :(?

Annonce