2.449 visninger
|
Oprettet:
Brækket nakke {{forumTopicSubject}}
Hej,
Min hest gennem mange år blev aflivet i onsdags, da vi søndag undrede os over han hang sådan med hovedet. Dyrlægen var der søndag aften, mandag, tirsdag og så til sidst onsdag. Vi kunne ikke røntgenfotografere før tirsdag, da han var så hævet - det viste sig så, at en af nakkehvirvlerne var knækket og sad på tværs af de andre.
Er der nogle, der har oplevet eller hørt om en hest, der brækkede nakken, og så overlevede? Han burde jo være død, idet den brækkede, men hvirvlen havde åbenbart ikke ramt nogle nerver.
Mvh. Pernille
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 81 Svar: 1.497
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 60 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 1.161
men kort fortalt var grunden at hun havde forlænget bagsko på (pågrund af mange års forfangethed, før jeg fik hende) og jeg ville kun have det bedste til min pony så havde skam købt en fin solid læder grime... hun havde kløet sig som alle heste gør med bagbenet.. men skoen var smuttet under kæbbe remmen.. så remmen sad mellem hov og sko.. "desvære" havde smeden sat skoen for godt på, så da hun trak benet til sig (med samme fart som normalt) ja så brækked hun nakken... dette skete om natten på sommer folden, og det var ejen af stalden der fandt hende og skar hendes ben fri... da jeg kom op og så hende var hun selvf lidt stiv og hendes ene bagben strittede lidt ud i luften.. men hun lå med halvt lukket øjne og stadig spidsed mule, så kan tryste mig med at hun ikke mærked noget, det gik stærkt.. (min dyrelæges ord også)
Leika var en gammel pige på 28 år.. men HUSK ALDRIG grime på hesten når den ikke er under opsyn.. ihvertfald skal den være noget billig pis der ikke holder til noget...
det blev vist en lidt lang vision alligevel.. RIP smukke leika.. jeg ved at du venter på mig..
jul 2007
Følger: 28 Følgere: 66 Heste: 2 Emner: 247 Svar: 979
har ikke hørt om sådan noget før /; ..
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 96 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.709
Det gør mig rigtig ondt for jer, der har mistet jeres heste på denne måde... øv, øv, øv... føler virkelig med jer.
jun 2007
Følger: 103 Følgere: 98 Heste: 4 Emner: 180 Svar: 722
apr 2007
Følger: 80 Følgere: 69 Heste: 2 Emner: 83 Svar: 889
dec 2007
MNA.. husk også at tage den af i boksen..
jan 2006
Følger: 21 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 29 Svar: 2.589
dec 2007
Ps min mor er skide bange for heste.. så forstil jer lige hvordan hun så ud i hovedet da jeg kom hjem fra min veninde og leika pænt stod og gnasked æbler hehe
jan 2006
Følger: 21 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 29 Svar: 2.589
Giver ret i at det er kønnest og rarest for hesten uden grime, men den er desværre et nødvendigt unde.
dec 2006
Følger: 89 Følgere: 87 Heste: 10 Emner: 100 Svar: 611
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Heste: 7 Emner: 183 Svar: 3.974
dec 2007
kan skam godt ser din pointe.. har arbejdet med islænder som dagligt gik gennem hegnet.. og de bar ikke grime.. et tov om halsen med en løkke omkring mullen virked faktisk formidabelt.. men ja kan skam godt forstå din holdning.. ja link til denne vidunder grime ville være rart.. og så måske en lille forklaring på hvad den gør når uheldet er ude.. springer den bare op eller...
men tror mig de billeder af min første rigtige ven nogensinde ligge på den måde vil ikke sådan bare forsvinde ud af ens hovede..
Brækket nakke