{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.449 visninger | Oprettet:

Brækket nakke {{forumTopicSubject}}

Hej,

Min hest gennem mange år blev aflivet i onsdags, da vi søndag undrede os over han hang sådan med hovedet. Dyrlægen var der søndag aften, mandag, tirsdag og så til sidst onsdag. Vi kunne ikke røntgenfotografere før tirsdag, da han var så hævet - det viste sig så, at en af nakkehvirvlerne var knækket og sad på tværs af de andre.

Er der nogle, der har oplevet eller hørt om en hest, der brækkede nakken, og så overlevede? Han burde jo være død, idet den brækkede, men hvirvlen havde åbenbart ikke ramt nogle nerver.

Mvh. Pernille

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brækket nakke
  • #1   2. maj 2008 ja det har jeg opllevet på en hest jeg regennem flere år, der hvor jeg har min hest stående, havde hun en dejlig stor vallak, jeg red desværre havde vi problem ikke trådte ordenlig igennem og trådte heller ikke ens igennem, han var så hos dyrlægen og blev undersøgt og fik dignosen forlangt ledbånd i det ene bagknæ, han skulle derfor have kilesko på og gå på skridtbånd 4-5gange om ugen for at styrke musklerne så dholde på ledbåndet, i et halvtår gik han på skridtbånd og blev ikke redet, vi startet gennoptræningen op stille og roligt med hensyn til ridningen han stadig skulle gå på skridtbånd. efter 2år med op og nedturer var han hos dyrlægen igen og fik denne gang konstateret betændelse i begge bagknæ han fik så ledbehandling og boksro i 3uger men intet hjalp det i løbet af de tre uger havde han været meget syg og ville ikke spise og var på konstant smertestillende så gik turen endnu engang til dyrlægen og denne gang blev halsen så undersøgt og her fandt man så et brud på halshvirvlerne næsten nede ved skuldener, dette brud menes han så at ha' haft i meget lang tid og det er det der har forstyret bagbende. intet at gøre så han måtte aflives. stort tab for os, han var den dejligste hest.

• #2   2. maj 2008 min første pony hang fast med sin bag hov i sin læder grime og brækked nakken og døde på stedet.. det er en lang og kompliceret historie...

men kort fortalt var grunden at hun havde forlænget bagsko på (pågrund af mange års forfangethed, før jeg fik hende) og jeg ville kun have det bedste til min pony så havde skam købt en fin solid læder grime... hun havde kløet sig som alle heste gør med bagbenet.. men skoen var smuttet under kæbbe remmen.. så remmen sad mellem hov og sko.. "desvære" havde smeden sat skoen for godt på, så da hun trak benet til sig (med samme fart som normalt) ja så brækked hun nakken... dette skete om natten på sommer folden, og det var ejen af stalden der fandt hende og skar hendes ben fri... da jeg kom op og så hende var hun selvf lidt stiv og hendes ene bagben strittede lidt ud i luften.. men hun lå med halvt lukket øjne og stadig spidsed mule, så kan tryste mig med at hun ikke mærked noget, det gik stærkt.. (min dyrelæges ord også)

Leika var en gammel pige på 28 år.. men HUSK ALDRIG grime på hesten når den ikke er under opsyn.. ihvertfald skal den være noget billig pis der ikke holder til noget...

det blev vist en lidt lang vision alligevel.. RIP smukke leika.. jeg ved at du venter på mig..

• #3   2. maj 2008 sikke nogle sørgelige historier /;
    har ikke hørt om sådan noget før /; ..

• #4   2. maj 2008 Puha... sidder her og bliver helt trist til mode, når jeg læser jeres historier... Har aldrig hørt om, at heste på den måde har kunnet brække nakken før, men når man tænker efter, kan noget sådant naturligvis ske for en hest, som for mennesker og alle andre dyr... smiley

Det gør mig rigtig ondt for jer, der har mistet jeres heste på denne måde... øv, øv, øv... føler virkelig med jer. smiley

• #5   2. maj 2008 av av av stakkels hest.. smiley

• #6   2. maj 2008 R.i.p alle jeres heste;'( tør ikke give santos grime på på folden mere tror jeg ik:(

• #7   2. maj 2008 Stine.. nej det er desvære ikke en ene historie.. det er sket før...

MNA.. husk også at tage den af i boksen..

• #8   2. maj 2008 Eller køb en fieldsafe grime, så er man ovre de problemer.

• #9   2. maj 2008 hehe ja sikkert men jeg tager aldrig nogen chancer igen.. plus der er ikke noget kønnere end en hest på marken uden "noget" på.. bare fri og sig selv.. åhaa bliver helt rørt.. leika døde i 1998.. så ja det er ti år siden.. hmm hun døde lige inden vinter.. måske jeg skal besøge hendes sidste hvile sted.. nej jeg har tilegnet hende en stjerne og hvergang jeg kigger op på den er det som hun kigger ned igen.. hun var en meget spiciel dame.. med stor personlighed.. engang gik hun sku hjem til min mor, fordi hun vidste at vores æbler var modne.. det var altså lige en tur på 5 km helt alene.. hehe hun var skøn og lærte mig meget om livet..

Ps min mor er skide bange for heste.. så forstil jer lige hvordan hun så ud i hovedet da jeg kom hjem fra min veninde og leika pænt stod og gnasked æbler hehe

• #10   2. maj 2008 Hvad så den dag, hvor hestene bryder gennem hegnet, så er de jo umulige at fange igen,. Eller der går ild i stalden og brandvæsnet kommer, men kan ikke redde hestene ud, da de ikke har grime på.

Giver ret i at det er kønnest og rarest for hesten uden grime, men den er desværre et nødvendigt unde.

• #11   2. maj 2008 lisa har du et link til de grimer

• #12   2. maj 2008 Lisa: eb fieldsafe grime, hvad er det for en grime?

• #13   2. maj 2008 hmm tjaa måske.. jeg tager bare ikk nogen chancer igen.. og som jeg skriver længere oppe.. at hvis hesten skal have grime på så skal det være noget billigt pis der går i stykker hvis uheldet skulle være ude...

kan skam godt ser din pointe.. har arbejdet med islænder som dagligt gik gennem hegnet.. og de bar ikke grime.. et tov om halsen med en løkke omkring mullen virked faktisk formidabelt.. men ja kan skam godt forstå din holdning.. ja link til denne vidunder grime ville være rart.. og så måske en lille forklaring på hvad den gør når uheldet er ude.. springer den bare op eller...

men tror mig de billeder af min første rigtige ven nogensinde ligge på den måde vil ikke sådan bare forsvinde ud af ens hovede..

Kommentér på:
Brækket nakke

Annonce