{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
664 visninger | Oprettet:

Salg af pony {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu næsten solgt min pony. Det eneste der mangler er dyrlæge tjek. Problemet er bare at køber gerne vil have hesten tjekket af egen dyrlæge samt målt af DRF, men de bor på fyn og jeg i nordjylland. Jeg vil gerne have hesten tjekket her så når jeg sender hesten afsted er alt i orden! Så jeg ikke risikerer at få en hest tilbage der pludselig er kommet til skade f.eks. under transport.

Køber foreslår så at de betaler en transport hvor hesten er forsikret så de kan få den derned og blive tjekket.

Jeg er stadig meget skeptisk overfor det, men er det okay? Eller skal jeg bare holde fast i at hesten skal tjekkes her?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af pony
  • #1   4. maj 2008 hold fast i at hesten skal tjekkes hos dig selv ...

  • #2   4. maj 2008 Hvis det var min pony så ville jeg holde fast i at den skulle tjekes hos dig for det er jo også syndt hvis den skal hjem igen fordi den ikke gik i gennem (:

  • #3   4. maj 2008 Ja, det regner jeg også med at gøre.
    Det kan vel også være ligemeget hvilken dyrlæge den bliver tjekket af? Det er jo samme procedure de bruger.


  • #4   4. maj 2008 synes det fair de vil have deres egen dyrlæge til at se på den, ville jeg da klart også selv. men ja du kan jo gøre som køber forslår? ved det ikke helt

  • #5   4. maj 2008 Ja, kan jeg jo, men problemet er hvis hesten pådrager sig en skade inden den er blevet handelsundersøgt. Så går den ikke igennem handelsundersøgelsen og så er det kun påstand imod påstand om hesten har fået skaden inden eller efter afhentning.

  • #6   4. maj 2008 Jeg ville også holde fast i den skulle checkes hos dig.

    Men jeg ville også kræve en dyrlægen, som ingen af jer kendte.


  • #7   4. maj 2008 Har jeg også foreslået hende. Så er hun da helt sikker på at jeg ikke har påvirket dyrlægen til at skrive noget andet end sandheden, selvom jeg aldrig ville gøre det og håber ikke det kan lade sig gøre.

  • #8   4. maj 2008 kan godt forstå at de vil have deres egen dyrlæge til at tjekke, det vill jeg også, da jeg købte pony.. kan i ikk bare selv køre den til undersøgelse på fyn??

  • #9   4. maj 2008 nej, jeg vil ikke køre helt til fyn for måske at finde ud af der er noget galt med den. Men må jeg høre hvorfor det er så vigtigt med egen dyrlæge? En dyrlæge er vel en dyrlæge? Og de kan jo selv være tilstede under undersøgelsen.

  • #10   4. maj 2008 fordi man kender sin egen dyrlæge.. vi kørte selv min pony til nordjylland, så kunne jeg også se hvor den skulle bo og sige farvel til den smiley den ny pony jeg købte, kørte sælgerne også fra silkeborg til ribe med, så det var vores egen dyrlæge som kunne tjekke den..

  • #11   4. maj 2008 også hvis det er køber som skal betale for dyrlæge tjek, så er det også dem som må vælge hvilken dyrlæge som skal tjekke ponyen.

  • #12   4. maj 2008 Det er sandt at de må vælge hvilken dyrlæge. Men jeg vil gerne sikre mig at jeg ikke kommer i problemer. Men at jeg skal køre helt til fyn kan de hvis ikke forlange. Det er ikke mig der skal betale for transport.

  • #13   4. maj 2008 så lav en kontrakt vedr. transport før den er undersøgt smiley

  • #14   4. maj 2008 nej det kan de ikk forlange.. men du er vel også interesseret i hvordan ponyen kmommer til at bo?? men hvis du ikk vil have den transporteret til fyn inden undresøgelse.. så må du jo betale din egen dyrlæge for at tjekke den, så ved du inden om der er noget i vejen med den.

  • #15   4. maj 2008 du kan sige de godt kan få deres egen dyrlæge på den hvis deres dyrlæge kommer hjem til dig.

  • #16   4. maj 2008 godt.. Jeg bestemmer mig for at den skal undersøges her, så alt er i orden når de tager afsted med den. Hvilken dyrlæge osv. må hun selv bestemme. Det er hvis det bedste for alle parter. det må da også være træls for dem at få en pony med hjem og hvis den så ikke går igennem så skal de levere den tilbage igen.

  • #17   4. maj 2008 Gør som køber har foreslået, det er da helt rimeligt. Ellers så må de betale transport, og så kan du selv køre den derned, og dermed også se hvordan den kommer til at bo. Det er klart at de vil have deres egen dyrlæge til at tjekke den!

Kommentér på:
Salg af pony

Annonce