{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
408 visninger | Oprettet:

Hms. med bid. {{forumTopicSubject}}

HelloW out tha' smiley
Jeg har tænkt lidt over noget her på det sidste. Jeg syntes folk herinde er begyndt at reklamere så meget med at de rider bidløst og at det er horsemanship og blabla. Men man kan da godt have tillid til sin hest i horsemanship formen, og stadig ride med bid? - Eller hvad? Jeg synts stort set aldrig man ser nogle der rider deres heste med bid som også laver horsemanship med sin hest. Det er enten eller, for hvis man kommer bid i hestens mund så skader det hesten og man skader hesten i munden og blablabla. Det gør man jo ikke, hvis man ved hvordan bidet skal bruges?
Ved ikke lige hvor jeg vil hen med det her indlæg, syntes bare at der er så mange der rå ber op om at biddet skader hesten og skaber unødvendig smerte og blablabla. Men det skaber det jo ikke,hvis man har respekt for biddet og ved hvad det kan gøre? Eller er det bare mig xD

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hms. med bid.
  • #1   5. jun 2008 Jeg rider da med bid og bruger HMS (hesteforståelse)

• #2   5. jun 2008 Jeg er enig med dig =) Jeg tror ikke jeg dropper biddet på frede (hvis jeg får hende) men jeg ved jo også hvordan jeg bruger det..
    har da også tænkt mig at lave nogle tillids øvelser osv med hende, og tror sku ikke det bliver ødelagt bare fordi jeg rider med bid xD

• #3   5. jun 2008 du har fuldstændig ret.
    jeg er også gået tilbage til at ride med bid, for i dressuren skal man altså ride med bid hvis man vil til stævne. og jeg vil ud og vise hvad vi kan.

men jeg træner også horsemanship med min hest i stor grad. jeg går meget op i respekt og tillid.
    jeg bruger monty roberts (ikke join up, da min hest ikke skal skræmmes til at stole på mig), pat parelli og mange flere, kombineret med mine egne teorier.

så jo, selvom jeg er begyndt at ride med bid igen, er jeg stor tilhænger af hms... jeg er ingen ekspert, men jeg prøver, og synes det er spændende

• #4   5. jun 2008 Godt så. Det er da dejligt at høre folk der godt kan finde ud af kombinere det hele lidt =). Jeg har nemlig heller ikke tænkt mig at droppe biddet på min kommende hest, og hvis det bliver ham som skal handelsundersøges i morgen jeg får så gør jeg det slet ikke. Han er så let som en fjer på biddet og er tilredet helt korrekt med små signaler og så gør han som der bliver bedt om. Så der er ingen grund til at droppe biddet på en hest som sagtens kan klare det. =)

• #5   5. jun 2008 Mine heste har ikke tillid, de hader mig smiley
    øv..

- rider med bid, sporer, pisk (når jeg springer, altså! xD ikke til hverdag xD) og bruger IKKE HMS xDD

men de løber da efter mig og kommer frivilligt hen til mig, hvis de er på fold eller løs i ridehus xD

ehehehe xD

• #6   5. jun 2008 - Nu skal det ikke lyde som om at jeg er total imod folk der rider bidløst på sin hest, for det er jeg ikke :D. Respekt for at de vil det og kan finde ud af det og sammentidig droppe stævner og andre ting hvor det kan være svært at udføre bidløst xD

• #7   5. jun 2008 HAHA mcm smiley

Nala Nul - Nej, jeg ville heller ikke kalde det hms. men det var det eneste ord der lige dækkede det hele =D

• #8   5. jun 2008 Men mange af dem, der mener at bid er dårligt/ondt eller lign., det er bare deres egen mening og kan ikke henvise til nogen autoriteter.

• #9   5. jun 2008 og de kan ikke......*
    det synes jeg er lidt trist og utroværdigt

• #10   5. jun 2008 Ja okay :b
    Jeg tænker bare, "Rusland er de så kloge"xD åndsvag fordom tror jeg

• #11   5. jun 2008 Jeg rider med bid, 2,5-3cm sporer og pisk nogle gange xD
    Men hun er skam altid glad for at se mig, og jeg bruger ikke HMS xD
    Eller selvfølgelig bruger man da lidt HMS, men ikke udover det "normale" ..

• #12   5. jun 2008 Efter at have læst artiklen i equipage fra maj mdr. vil jeg sige jeg tænker nok noget mere over det med brugen af bid osv. Men dog vil jeg nok ikke holde med at ride med bid, hvis jeg engang får min egen hest igen. Men det har dog sat nogle tanker igang i mit lille hoved, specielt når jeg sidder og ser på folk når de rider...

• #13   5. jun 2008 Jeg skrev vist heller ikek jeg selv har dårlig samvitighed, jeg tænker som sagt bare mere over det når jeg ser nogle bestemte personer ride.

• #14   5. jun 2008 Jeg rider også med bid til daglig, men jeg rider da også uden udstyr, dvs hverken trense eller sadel (hvilket jeg også har video med) - det er dog kun for hyggens skyld, og styrke af samarbejde. men jeg laver da også HMS, men det er ikke alt jeg gør ^^

• #15   5. jun 2008 jeg bruger både bid og HMS i det daglige arbejde med hesten;) jeg rider nok mest med bid, fordi man skal have bid i munden til stævner og jeg er konkurrence rytter;) jeg kan sagtens ride min pony uden noget, men det er også fordi jeg virkelig stoler på ham og kender hans signaler og det samme omvendt at han kender mig:) jeg synes ikke der er noget bedre end når man rider rundt uden noget og kan få hesten til at lystre for sæde og schenkler:) men har bestemt ikke noget imod bid;D er bare ikke så vild med når de små ponyryttere rider med stangbid i spring, for det er sku de færreste der bruger det ordentligt;(

• #16   5. jun 2008 Nu har udstyr i mine øjne så intet at gøre med hesteforstålse, om det er er et bid, en rengrime eller en stick..

Så at give sin hest bid i munden betyder jo ikke at man ikke har heste forståelse.

• #17   5. jun 2008 LAMA!!!
    SHAME ON YOU! xD

... hej, vi er i samme "båd!" xD

• #18   5. jun 2008 Kig på miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiig smiley

Jeg har både en HMS træner og en dressurtræner. Det fungere rigtig fint. Både fordi mine to trænere kender hinanden og udveklser tit erfarring med hinanden. De er nemlig ikke så højrøvede som (henviser BESTEMT ikke til nogen) mange andre trænere at de ikke kan tage i brug af andres erfarring og lytte til hvad de mener er rigtig smiley

Jeg kan både ride i HMSgrime og med bid og sadel osv. Men det er der jo så mange der kan smiley

Nu bliver jeg sikket total angrebet med: "Bliver han ikke forvirret?" "det er VOLL synd for hesten at blane to ridestile sammen" osv osv osv.
    Men FOLKENS!!! Nogen gange UNDRER jeg mig selv i stykker over hvor ufattelig gode i er til at bedømme folk ud fra små historier og billeder. I har aldrig set Magiv før og i ved ikke hvordan han er smiley
    Jeg tror jeg kender min ejent hest bedre end I gør. ;D I har kun mødt os over en hjemmeside. Husk nu det! =)

• #19   5. jun 2008 MOE: du skriver somom du bliver angrebet?:) så vidt jeg kan se er der da ingen der har sagt dig imod?:D

jeg rider også både med hovedtøj, rebgrime, alm. grime og uden noget;) det går fint:)

• #20   5. jun 2008 SKO´en :
    I know.. Kan lige så godt beskytte mig selv fra en start og så kan de være at jeg måske kan jeg så slippe for at blive angrebet.

• #21   5. jun 2008 MATO: JEG TROR FAKTISK AT GRUNDEN TIL MAN IKKE HØRER OM SÅ MANGE "ALM. RYTTERE RIDE MED REBGRIME OG LAVE hms ER FORDI VI IKKE SYNES DER ER GRUND TIL AT PRALE MED DET, FORDI VI GØR DET MERE FOR HYGGENS SKYLD OG IKKE FOR AT BLIVE SET OG HØRT AF ANDRES FOREDOMME OG BEUNDRENDE BLIKKE, MEN ER LIGEGLADE, HVIS BARE VI HAR DET GODT MED DET:D DET KUNNE I HVERT FALD GODT VÆRE EN GOD GRUND;) SYNES NEMLIG TIT DET ER "DE HELLIGE" DER RÅBER OP OM AT BID ER IH OG ÅH SÅ SYND OSV. OG SÅ OVERSER MAN LIDT DEM, SOM OGSÅ RIDER EFTER HESTENS PRINCIPPER, MEN MED BID;D

uups, kom til at skrive med stort;) sorry:)

• #22   5. jun 2008 Moe: jaeh, det er rigtigt nok:D også helt i orden, blev bare lige lidt forvirret xD

• #23   5. jun 2008 Det så i orden xD Haha.. ej gas. Fino fino. Alt forladt xD

Men altså jeg gør nu ikke kun HMS for hyggens skyld. Jeg gør det mere for Magics skyld og min ejen smiley mest Magic da han elsker at lege sammen med mig på den måde.
    Vi har været til at par HMS opvisninger hvor vi selv opviste med HMS holdes fra vores gård. Vi er en ret stor befolkningsgruppe herude fra som laver HMS.
    Egentlig dybt seriøse ting vi laver smiley

Vores ridning er med indblik på HMS, men vi rider normalt engelsk dressur som så mange andre smiley

• #24   5. jun 2008 Jeg laver "HMS" for hyggens skyld og "mishandling" for ambitionernes skyld xD

Lol, er jeg ikke ærlig? (A'

MOE: Jeg synes, Magic er en af de smukkeste og mest velbyggede herinde x)

• #25   5. jun 2008 MCM:
    Seriøst o_O Jeg har faktisk aldrig rigtig været inde og studere din profil. Måske skulle jeg tage et smut ind og gøre det xD
    Men seriøst... Der er virkelig nogen højrøvede højheder herinde som tager dit "mishandling" og ambition seriøst! xD

• #26   5. jun 2008 MOE

Jeg er her bare (a)
    xD

- ehehe, jeg er godt klar over det xD

• #27   5. jun 2008 Theis - Det gør det da ihvertfald ikke!! Hvad er det dog for noget sludder.

• #28   5. jun 2008 Jeg dræber mine heste med gummibid.
    WRAAAAA xD

• #29   5. jun 2008 Jeg tror ikke på russere.

Mex er russer - ehehehehehehe xDDD

Kommentér på:
Hms. med bid.

Annonce