{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
980 visninger | Oprettet:

Min hest døde for øjnene af mig trafik {{forumTopicSubject}}

Troede jeg..

Min ´mor ville ride min hest Filur en tur for at se om vores træning med trafiksikkerhed har virket (dog har vi trukket før dette og det gik fint) han reagerede ik på biler eller scooter som kom kørende.

hun trak med ham op i skoven og det var så meningen at hun skulle ham senere. Alladin ( vores anden heste, og Filurs bedste ven) stod på marken og mig og min lillesøster (10år) skulle træne lidt med ham. det skal lige siges at de HADER at være væk fra hinanden og det sker ik tit.

da vi var kommer lidt igang med træningen, så vi pludselig ca. 70m væk fra marken over på den anden side af vejen, at min heste FIlur kom galoperende UDEN rytter (min mor) !!! Han var oppe at køe og løb ud på vejen! Jeg var sikker på at jeg skulle se min hest dø for øjnene af mig i trafikken, og bad til at der ingen biler kom, for så ville han bare løbe længere ind i byen.
jeg sagde til min lillesøster at hun skulle holde Alladin og det var RIGTIG RIGTIG vigtigt at hun ik slap ham. Jeg løb op til leddet og åbende det min hest løb langs vejen hen mod markn (asfalt, ik den store vej) han gik hen mod mig og jeg blev glad! men han vendte om, jeg lød foran ham, sådan han ik kom ud på vejen igen. han løb så tilbage på marken! intet skete med ham. ingen biler kom!

Min mor blev smidt af pga. han bukkede! Hun besvimede da hun i forvejen har en dårlig ryg og kan ikke holde til en heste der bukker. Hun ramte jorden emd hoved og besvimede ( hun havde heldigvis ridehjelm på.

årsagen til han bukkede er ik sikker og vil aldrig blive det. Men vi har fundet ud af hvordan vi måske kan løse det, og vi arbejde på det! Dagen efter red jeg ham stille uden udstyr, og han var blid som et lam...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hest døde for øjnene af mig trafik
  • #1   20. jun 2008 Det var da bare rigtig uheldigt. øv

• #2   20. jun 2008 Ja dt var så forfærdeligt! Men heldigvis, mærkeligt nok og undrede mig også selv ovet det, holdt jeg hoved rimelig kold! XP

• #3   20. jun 2008 Det gør man heldigvis ofte i disse situationer med mindre man selv bliver skadet. Håber din mor har det bedre og at ingen kom alvorligt til skade. Men ja heste er af natur et sky dyr som stadig reagere på instinker og det passer bare ikke ind i en travl hverdag fyldt med trafik. Er selv kommet i kambolage med trafikken 3 gange på hesteryg. Det kan desværre hurtig gå rigtig galt og ofte er det bare uheldigt.

• #4   20. jun 2008 jeg tror i skulle tag begge heste ud at ride på godt der ikke skete noget med ham men det er sku synd for din mor er hun kommet sig over chokket

• #5   20. jun 2008 Har jeg også prøvet :0
    det er forfærdeligt.

• #6   20. jun 2008 jaja, vi ride jo altid sammen, vi havde slet ikke ventet dette! Filur skal í træning hos en der hedder Tabhita (staves) hvor de ride med de sammen principper som Ute Lehmann (og mig) i august det koste bare meget! Og jeg skal sætte mindst 3 dage af om ugen til at træne ham! jeg har ik haft så meget tid på det sidste (8. klasse)

ja hun har ik lyst til at ride ligee for tiden og har nok mest lyst til at sælge dem smiley det for hun ik lov til. hun tror hun måske har fået "piskesmeld" og har ondt i hovedog skuldre + nakke.. X(

• #7   20. jun 2008 ej hvor træls /:
    og en IKKE sjov oplevelse :s

- men ejg forstå ikke at når i ved at den ikke er glad for at være alene, også når det ikke er helt tryk ved vejen endnu..
    Hvorfor din mor så rider alene af sted :s
    det ville jeg dog aldrig gøre hvis jeg vidst hvordan hesten har / har haft det med tingene..

• #9   20. jun 2008 Jeg synes godt nok det lyder noget uansvarligt det hele
    Men godt der ikke skete mere.

• #10   20. jun 2008 puuha Ö jeg har prøvet noget lignende smiley det var bare mig der blev smidt af og så så jeg min pony løbe direkte med en stor over trafikkeret vej smiley gud ske tak og lov at mobilen er opfundet ellers havde jeg ikke sunny den dag i dag smiley ! jeg ringede straks til min mor som tilfældigvis sad i bilen, og hun kørte ud efter ham og spærrede vejen for ham lige i sidste sekund! Ö hun nåede lige akkurat at stoppe ham, i det der kom en stor lastbil drønende forbi ö vildt uhyggeligt at tænke på smiley !

• #11   20. jun 2008 hmm unansvarligt? ja oka da.. man blover jo nød til at træne den? Jeg har redet mange gange før i trafikken ! Og for at en bliver trtyg ved at ride alene skal man jo ride alene omså den første tur bliver et helved !

• #12   20. jun 2008 en gang skal jo være den første ja! selv den mest rare hest kan gøre sådan :s min pony er 100% styrbar på tur, men en hare sprang frem foran den og så bukkede han mig af og løb hjem . Og han er ellers altid sød og rar, så det kan ske for hvem som helst! det er jo et dyr;)

• #13   20. jun 2008 hmm ja det er svært at sige, men en ting skal han ! Jeg trækker ham samme tur min mor skal gå med. og jeg sætter mig op der hvor min mor gjorde! Og rider bare en lille smule hen af stien. og ´stiger af og trækker hjem. Det synes jeg er vigtigt at han oplever at det ik er farligt eller gør ondt, eller andet.. !

• #14   20. jun 2008 Det er ikke kun det jeg synes er uansvarligt. At sætte en tiårig til at holde en hest der savner den anden hest - hvis de ikke ret tit er skilt? - den kunne være flippet ud da den hørte den anden løbe. At sætte sin mor op på en hest der ikke er trafiksikekr når hun har noget med ryggen og lade hende ride den alene, i stedet for at gå med og f.eks være den fører gennem de farlige ting.
    Jeg synes det lyder uansvarligt.

• #15   20. jun 2008 fuck jeg blev forskrækket med den overskrift !!

• #16   21. jun 2008 sdl atte, madde, valle: den 10årig kender hesten og havde holdt den før og har redet den , jeg ved at hun ved hvordan man skal håndtere den, og der var ik andet at gøre. Den hest som blev redet på og skulle ud i trafikken har været ude i det før og vi har trænet sammen med en underviser og jeg har redet den samme vej uden problemer og jeg satte mig op før !

• #17   1. jul 2008 ALLE SE

det lød vildt da du fortalte mig det i skolen .. men godt der ikke skete noget og at i kun slap med forskrækelsen ... vil sige til jer der syntes det er uansvareligt at ride den hest væk fra den anden og den ikke lige er 99,9% trafiksikker, og at en 10årige skal holde den anden heste , at det IKKE ER uansvareligt!!!!
    de her mennesker har sq styr på deres heste !!
    ved i det jeg kender båder heste og rytter...
    hesten har jo været sky for trafik og er ved at ha lært det!!
    de har deres heste et meget trafikeret sted så de er jo nød til at ride over den store vej !!
    uheldet skete jo ikke ved vejen men oppe i skoven .. erko det var jo ikke bilernes skyld!! men uheldigt at den skal krydse vejen for at komme tilbage!
    den 10 årige pige har altså fint nok styr på den hest, så kan ikke se hvorfor hun ikke kan holde den mens den anden går hen og åbner ledet så hesten ikke bare løber igennem hegnet!
    hendes mort er altså en god nok rytter!! så hende kan i altså heller ikke dømme på !!!
    DET HELE VAR ET UHELD!!!!!!!!!!!!

• #18   3. jul 2008 haha XD tak for "dækningen " hehe så trafikeret er den heler ik :P. . men ellers sandt .. hi smiley

• #19   4. jul 2008 jamen det gør mig hidsig at folk siger det er uansvareligt når de ikke kender jer ! xD

Kommentér på:
Min hest døde for øjnene af mig trafik

Annonce