{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.912 visninger | Oprettet:

Noget galt i halsen? {{forumTopicSubject}}

Jeg har læst så meget om at hvis æblet ikke er skået i stykker osv at hesten kan få det galt i halsen. Men hvordan ved man om der evt. sidder et stykke æble ell.l fast i halsen? Og nu mener jeg ikke luftrøret, for så hoster den jo nok. Jeg mener i spiserøret. Hvordan ved man om der er noget som sidder fast, og hvad kan man gøre for at hjælpe hesten i sådan et tilfælde? Og hvad kan man gøre for at hjælpe hesten hvis der sidder noget i luftrøret og den ikke kan hoste det op?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Noget galt i halsen?
  • #1   11. jul 2008 En hest tygger jo æblet. Så det sidder jo ikke fast. Og jeg tror nu nok du kan se, hvis en hest har et æble galt i halsen

  • #2   11. jul 2008 Vores hest har engang grovædt af hø, og kunne ikke trække vejret, og så sprøjtede der grønt væske ud ad hans næse. Man er ikke i tvivl, men man kan ikke rigtig gøre noget!

  • #3   11. jul 2008 hvis nu hesten har fået noget galt kan man ofte se det på dem.. vi har haft et par oplevelser når vi fodre hvor hesten går rundt og maden ikke er spist op .. så er det bare om at få hesten til at drikke noget, så det kan komme på gled og massere mellem hals og hoved .. det gør vi og det virker

    hesten kan ikke få noget galt i luftrøret da de ikke har samme system som os .. Det er derfor det er så farligt når en hest kaster op, for det gør de ud af næsten og så kan de ikke få luft


  • #4   11. jul 2008 Okay. smiley Tak. Bare fordi jeg synes bounty blev mærkelig efter han havde fået noget æble i dag. ? smiley Blev nervøs. Han trak vejret fint, men strak halsen på en underlig måde? Men han begyndte at æde græs igen, som om at intet var hendt, men han havde stadig en mærkelig holdning af sin hals når han kiggede op?

  • #6   12. jul 2008 Berit K
    Årh lille stakkel dog. smiley Lyder heller ikke rart? Han fik det vel godt igen, regner jeg med?


  • #8   14. jul 2008 Er det ikke noget med der kommer en bule på venstre side af halsen, som man kan masere og få den til at drikke? smiley

Kommentér på:
Noget galt i halsen?

Annonce