{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
209 visninger | Oprettet:

hun gider ikke at springe ? {{forumTopicSubject}}

eller jo det gider Nosey gerne. men hun gider ikke hvis det er for lavt. og jeg tør ikke at sætte dem højere når hun er så ung som hun er. Nogle gode ideer til hvad man kan gøre. eller skal vi holde op med at løsspringe ?

hun har før sprunget over et hegn på 130 cm fordi hun ikke gad at være på denne fold. og er faktisk helt umulig at holde inde for noget hvis hun vil springe.
Men jeg vil altså ikke sætte springene op når jeg beder hende om at springe. nogle med gode ideer eller andre med de problemer ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge et 85” TV op i stuen. Gasbeton mur beklædt med gipsplade. 400 kr.
  • Opsætning af reol, hylder, stor billedramme og TV 1.800 kr.
  • Rengøring 1.500 kr.
  • Fjernelse hvepsebo 500 kr.
  • Oprydning og rengøring i havestuen 2.000 kr.
  • 12 volts LED lys i have 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hun gider ikke at springe ?
  • #1   5. sep 2008 lyder som et meget underlig problem..
    har jeg forstået det rigtig:
    hun vil ikke springe hvis det er lavt.. men springer gladeligt spring på 130?

• #2   5. sep 2008
    *.•*•.CHIARA&SUZ.•*•. NY VIDEO * : jep... det er lidt problemet for jeg vil ikke sætte springene op til den højde.. så ville gerne havde at hun også ville springe de små

• #3   5. sep 2008 I surspect it has more to do with not wanting to jump with a rider. Work with ground poles and wait til she's better balenced with a rider before trying to jump her smiley

• #4   5. sep 2008 kunne være hun synes det er kedelig når de er små og så hellere vil lave sjov...
    du kan så gøre flere ting:
    -måske gør springene sjovere at se på.. så hun synes de er spændende
    -vente med løsspring og så øve de små spring når du rider hende
    -eller løb med hende over de små spring så hun finder ud af at de der små ubetydelige ting.. de skal altså springes.
    de kan gøre mange ting

• #5   5. sep 2008 Som Christina skriver, tror jeg også, at det har noget at gøre med, at hun måske er usikker på at springe med en rytter oppe på ryggen, men jeg har desværre ingen ideer smiley

• #6   5. sep 2008 Nosey er da ikke tilredet folkens?

• #7   5. sep 2008 Altså kan hun jo ikke have en rytter på ryggen x)

Det er jo løsspringning ..

• #8   5. sep 2008 *.•*•.CHIARA&SUZ.•*•. NY VIDEO *: ja det kunne være.. det lyder som en god ide.

Øhm hun er ikek tilredet og jeg rider ikke på hende. da jeg er en velvoksen kvinde på 175 og nosey er en welsh mountain på 119 og hun er to. så vi løsspringer kun

• #9   5. sep 2008 Haha, okay xD
    Glem hvad jeg skrev!

• #10   5. sep 2008 fæhesten

Ja, det fandt jeg ud af :b

• #11   5. sep 2008 Det kan være måden du løsspringer hende på. Hun skal jo synes det er sjovt, med mindre hun har ondt et eller andet sted. Men der er kæmpe forskel på at springe et hegn og så træne spring.

Hvad mener du med "gider ikke". Du er chefen og mener du hun kan - så kan hun. Nogle skal bare lokkes noget mere. Men det er klart. Kan man smutte udenom - så er der mange heste der vælger det.....

Jeg er meget til serier, hvor hesten løber ind i en sluse og hvor de første spring er cavaleties og derefter f.eks. en lodret eller oxer.

Men hun skal jo lige lære det først, så det kan være du skal løbe igennem nogle gange. Men det er vigtigt hun selv bestemmer tempo når hun er derinde.
    Det er også sådan man gør til kåringer af ungheste... altså springer serier.

• #12   5. sep 2008 helle W: ja det er selvfølgelig rigtig. jeg ved heller ikke om gider er det rigtige udtryk.. det vi plejer at gøre er at stille en serie op til hende. ligesom du forklare dog uden oxer. da jeg ikke vil overanstrenge hende.
    Hun ved godt hvad det er hun skal, hun løber selv hen til springene igennem "slusen" men så er det lige som om hun får øje på at det bare er et lavt bum. slå hun i trav nogle gange skridt og jokker over eller river ned, og når hun så får øje på det "høje" spring til sidst slår hun i galop og springer let og elegant over

• #13   5. sep 2008 Det er ligesom min venindes hest, du må bare prøve at gøre det lidt farligt og sjovt og totalt underligt. ville osse kede mig med de små når jeg havde prøvet højere:D

• #14   5. sep 2008 Ja - du skal nok ikke lave det for let. Et spring skal jo være af en hvis højde for at det bliver betragtet af hesten som et spring. Ellers sparer den sig selv og kan godt "klumpe" lidt over pindene. Tag det ikke så tungt - den skal nok bare have lidt træning.

Det er en god idé med kryds spring i starten men ikke som det billede du har. Bommene må ikke ligge så højt på støtterne - så syner springet meget højere.
    Såden en 30 - 40 cm. er vel fint.
    Og en Oxer er ikke sværere for hende at springe - hun kan nok bedre se det og strække sig over. Du laver det bare ikke for bredt. Mange heste har faktisk lettere ved at springe oxere end lodrette.

• #15   5. sep 2008 helle W og HEK: okay tusind tak for jeres hjælp tror jeg går igang med at lave sjove og "farlige spring og prøve en oxer

• #16   5. sep 2008 DT ER ALTSÅ LETTERE FOR EN hest at springe en oxer, da den der har lettere ved at vurdere springet, da det har noget dybde og samtidigt giver hesten bedre mulighed for at bruge sig rigtigt.

Har du evt. prøvet at ligge en galop bom foran springet? Måske du skulle lade hende gå over nogle cavalettis, så hun blive mere opmærksom på at få flyttet sine ben over bommene.

Kommentér på:
hun gider ikke at springe ?

Annonce