{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
583 visninger | Oprettet:

Når det hele falder sammen.. {{forumTopicSubject}}

Jeg tror i alle herinde er eninge om at det er enhver piges drøm at få sin egn hest.
Jeg var så heldig at det ønske gik i opfyldelse i 2oo5, der fik jeg nemlig Thy Bavian, i år 2oo6, dør han pga kolik og tarmskylg, som kom meget pludseligt.
- Så fik jeg min nuværende hest, fuldblods araberen Bopart, han var så til handelsundersøgelse igår, fordi han skulle sælges, køberen ringer så til mig, og fortæller hvad dyrlægen sagde, da jeg var i skole og ikk havde mulighed for at komme til undersøgelsen.
Jeg får afvide at dyrlægen havde fundet en mislyd på hjertet, som muligvis er en medfødt hjertefejl, og jeg går helt i chok, han har været til dyrlæge tjek mange gange ca hver 4 månede, fordi jeg godt kan lig at vide mine dyr har det godt, så forstår slet ikke at denne dyrlæge har fundet en mislyd på ham, som endda måske er medfødt, når alle de andre dyrlæger som er fra samme klinik aldrig har fundet noget på ham.

- Jeg ringede så til dyrlægen for at få det hele korekt afvide, hun siger til mig, hun vil anbefale at han bliver "skovturshest" fordi hans hjerte ikke ville kunne holde til "rigtig" ridning, eller måske i værstefald skal aflives, så nu skal vi ha' ham ind på landbo højskole for at blive ordenligt undersøgt.

Hvorfor skal det lige ske for mig? smiley Først dør min første hest, og nu sker alt dette her med min anden hest smiley

- Vil så spørge jer, hvad ville i gøre i mit sted? Ville i beholde hesten indtil han dør selvom han ikke kan rides?
Ville i sælge ham som skovturshest?
Ville i aflive ham, og få penge af forsikring til ny hest?
Hvad ville i gøre?

Jeg kunne ALDRIG finde på at aflive ham medmindre han lider, for det ville være for hårdt for mig.
Hvis jeg skal beholde ham, skal han flyttes hen til en lille går et sted, hvor det ikke er så dyrt at ha' hestt, fordi der hvor han står opstaldet nu, koster det næsten 3000 kr og det for dyrt for en hest man ikke kan bruge til noget smiley

- Det blev lidt langt og indviklet, men håber noge måske har nogen ideer?
Tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når det hele falder sammen..
  • #1   17. sep 2008 Undskuld stavefejlene, det gik lidt stærkt med at skrive smiley

  • #2   17. sep 2008 Jamen rolig nu. Vent og se hvad de siger på landbohøjskolen. Lyder jo lidt mystisk at hun kan hører noget ingen andre kan.
    Hvis uheldet virkelig er ude, er det da en super løsning at flytte ham på en går. Hvis hesten har trivedes fint indtil nu, kan jeg ikke se hvorfor han ikke skulle kunne rides.

    Held og lykke med det


  • #3   17. sep 2008 *gård... Tja, jeg kan åbenbart også...

  • #4   17. sep 2008 Først vil jeg lige sige, at jeg føler så meget for dig, og selvfølgelig din hest,, Det er da bare så uretfærdigt,, Jeg tror måske nok jeg havde beholdt ham, når du nu har mulighed for at han gå og hygge til en billig penge,, Selvfølgelig kun, som du selv siger, at han ikke lider..Håber virkelig du finder ud af noget,, og held og lykke med det hele..
    Har du kontaktet din egen dyrlæge,, måske få dem ud igen, det lyder mystisk at de ikk har kunnet høre noget på ham, når de har tilset ham så mange gange??


  • #5   17. sep 2008 Hvor er du dog uheldig...

    Men jeg ville nok få den undersøgt nøjere (evt på Landbohøjskolen) og så tage den derfra.. Det er lige så underligt for mig, at de andre dyrlæger ikke har fundet noget noget før, hvis den skulle være født med det, som det er for dig..


  • #6   17. sep 2008 Tak til jer allesammen for jeres svar, det ser ud til i ville vælge det samme som mig.
    For mig kom det også som et chok, fordi der som sagt aldrig er fundet noget på ham før.
    - Den dyrlæge de brugte er de samme som jeg selv bruger, kasernens hesteklinik i Næstved, og de har jo vel nok også en "sygejournal" som de burde kunne gå ind og kigge i, så syns det er så dybt frustrende smiley


  • #7   17. sep 2008 * Pony Gården *
    Det har du ret i, men hun lyttede først til ham da han stod stille inde i stalden det var der hun hørte det, så longere de ham i 20-25 minutter, men mislyden var der stadig smiley


  • #8   17. sep 2008 ». Nina Halling «
    Vent og se hvad der sker, få ham på Landbohøjskolen hvor de formentlig laver et "EKG" på ham - hjertediagram; det vil vise hvor slemt det er!
    Jeg har selv haft en hoppe, som havde mislyd på hjertet, det blev konstateret for 18 år siden umiddelbart efter jeg havde købt hende, og hun var turen igennem - men et EKG viste ikke noget unormalt, men hun havde alligevel mislyd; skal siges at det ikke var alle dyrlæger der kunne hører den! Hun blev 21 år, mistede hende her i sommers grundet akut kolik/tarmslyng, men i de 18 år jeg havde hende har hun aldrig været syg, eller været mærket af at hun måske havde en lille ubetydelig hjertefejl. I hendes unge dage red jeg en del jagter og sprang på hende, de sidste 6 år red vi distance - hvor hun faktisk gik rigtig godt og uden anmærkninger fra nogel dyrlæger (andet end at det var en utrolig lav puls hun gik i mål med), sidste sommer red vi et par klasser i 40 km fri.... Hun var Araberrace og har i den tid jeg havde hende fået 3 føl, hvoraf jeg stadig har de 2:)
    Så mit bedste råd til dig er, vent og se - er ikke sikkert det er så slemt! Min erfaring siger mig, at dyrlæger tit er meget "overforsigtige" i forbindelse med handelsundersøgelser!


  • #9   17. sep 2008 Tag du det bare helt roligt. Det behøver ikke have nogen betydning. Men det kan det selvfølig være.
    At dyrlægen udtaler sig om at det kan være medfødt burde han/hun ikke gøre.
    En hjertefejl kan være meget svær at opdage og diagnoser. Det er sikkert også derfor det ikke er opdaget før.
    Få hesten grundig undersøgt. Det vil sige at den skal hjertescannes og have kørt et ekg. Så kan de stille den nøkjagtige diagnose på ham og du ved havd du skal forholde dig til.
    Hilsen Anja


Kommentér på:
Når det hele falder sammen..

Annonce