{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

Det at skulle sige farvel. :-( {{forumTopicSubject}}

For at gøre en kang historie kort, så blev Laredo indlagt på KVL mandag morgen. da han har haft nogle spastiske lammelser i hovedet de sidste par måneder, men det er bare blievet værre og værre.
Efter at havde været igennem røgent, kikkertundersøgelser og diverse andre undersøgelse, hos Sune nede på Faxe dyrehospital uden held, men han enig med en dyrlæge inde fra KVL, at det nok var sidste mulighed.
Dyrlæge keifh har så ringet her til aften, og sagde at de ikke rigtig kunne gøre noget for ham. Han har været igennem de samme undersøgelser en gang til, men uden held. De kan ikke finde ud af, hvorfor han får de lammelser.
Alt ser normalt ud på ham. Blodprøverne viser heller ikke noget.
Jeg har jo godt haft det på fornemmelsen, så red min sidste tur på ham i søndags, og vi nød den begge to. Laredo havde nemlig været foldbums i tre måneder- Fik taget de sidste billeder, og er kun rigtig glad for det i dag.
KVL ringer så til forsikringen i morgen, og håber på at de siger god for at de bare kan aflive ham med det samme. Både for hans og min skyld. Det lyder hårdt, men syntes ikke han fortjener at stå inde i en boks på KVL, og bare skal vente på at forsikringen siger ja.
KVL ville nemlig gerne have lov til at fortage en obduktion på ham, for at studere noget mere inde for Head shakering, så hvis det kan være med til at hjælpe andre heste og deres ejer, er det helt fint med mig.
Men 6 år, er bare ingen alder for ham. Kan slet ikke forstå hvorfor en så ung hest, skal miste livet.
Han har jo mange år endnu, men sådan skulle det desværre ikke være. smiley

Hvordan har i håndteret at miste jeres hest?
Har i været hurtige til at købe en ny, og så bare komme videre eller hvordan??



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det at skulle sige farvel. :-(
  • #1   24. sep 2008 Trist historie.. smiley
    Har aldrig selv mistet en hest..


  • #2   24. sep 2008 ej det lyder dog ganske fordærdeligt /: varme tanker og knus herfra!
    - men jeg synes virkelig det er så flot at du vælger at give ham fred når han nu har det så slemt, som det lyder til at han har det! respekt for det!

    Jeg har aldrig mistet en hest, men har været tæt på at miste min nu 23 årige hest Sebastian.
    Jeg tror ikke at jeg nogensinde vil kunne sætte mig op på en anden hest når jeg mister ham en dag, han er gammel og noget kan ligepludselig komme til ham, men jeg elsker ham for højt til at nogen anden hest nogensinde kan erstatte ham..


  • #3   24. sep 2008 ja det er rigtig hårdt, selvom jeg fik sagt farvel i mandags, kan jeg ikke rigtig finde ud af, om jeg skal tage turen derind endnu engang, men er os bare så bange for at det vile blive alt for hårdt, at skulle se ham igen.

  • #4   24. sep 2008 hvor jeg døg føler med dig,, men kan godt forstå din beslutning, og er sikker på jeg ville ha´ gjort det samme. Jeg har heldigvis aldrig prøvet at miste en hyp, så kan selvfølgelig ikk sætte mig helt ind i hva du går igennem.. Mange varme trøste kram herfra :o)

  • #5   24. sep 2008 Anja J
    jeg tror faktisk jeg ville ta´ derind en sidste gang,, syns han skal se dig istedet for en masse fremmede, men det kan godt være det er for hårdt?! Men det er kun dig selv der ved hva´ der er bedst :o)


  • #6   24. sep 2008 Crillo: Sådan har jeg det os. Fik rigtig hygget og nusset med ham i søndags, og mandag morgen, da han blev gjort klar til og skulle afsted, så ville faktisk os helst bare huske de minder med ham, men alligevel så føler jeg at jeg skylder ham at sige det sidste farvel til ham.

    Manhatten; Tror bare at det bliver for hårdt, både for ham og mig. Syntes ikke det er fair over for ham, at jeg kommer for at sige farvel, og så bare kører igen uden ham.

    Men ser lige hvad KVL siger imorgen, nå de ringer. Hvis han først bliver aflivet fredag, tager jeg måske derind inden.


  • #8   24. sep 2008 Sagde farvel til min 12 årige pony for 4 måneder siden, og jeg kommer stadig til at græde hvis jeg bare ser et billeder af hende, eller kommer til at tænke på hende.. Jeg savner hende bare forfærdeligt meget, for hun blev aflivet pågrund af et styrt vi havde! Men jeg fik en ny pony rimeligt hurtigt efter, og jeg elsker ham af hele mit hjerte, men jeg savner bare min "gamle" pony så meget!!

  • #9   24. sep 2008 Anja J
    Du skal jo tænke på han ikk ved du siger farvel,, han bliver jo bare glad for at se dig,, men det er selvfølgelig helt op til dig.. Ved bare den dag jeg skal ha´ en aflivet så vil jeg være hos den indtil den er væk,, jeg vil selv holde den imens det sker..


  • #10   24. sep 2008 Ja, jeg må se hvad de siger i morgen. Hvis jeg kan nå derind, så gør jeg det nok. Både for min og hans skyld. Men syntes bare tanken om det, er så hård.


  • #11   24. sep 2008 det er så træls sådan noget .. Mistede selv Taco som 7 års og Stifler skal aflives inden 14 dage.. Han er også 7 ..

    Det med Taco var utrolig hårdt, da han var helt speciel for mig og vi havde prøvet så meget .. Jeg var der, da han skulle aflives og det var jeg glad for, er dog ikke sikker på at jeg vil gøre det en gang til..

    Stifler har jeg kun lige haft et år, men han har været halt næsten hele tiden, så fordi vi ikke har prøvet så meget sammen, er jeg ikke nær så knyttet til ham .. Men det gør stadig ondt og jeg vil savne ham smiley

    Da jeg mistede taco, havde jeg stadig hannibal og jeg synes det er vigtigt at komme videre med en ny hest .. Når stifler er væk, vil jeg begynde at lede efter en ny, fordi det er vigtigt for mig at have en jeg kan knytte mig til. Det kan man ikke på samme måde med mennesker


  • #12   24. sep 2008 Jeg har os selv overvejet at købe en ny hest, men ved ikke rigtig og det bare er for at fylde tomrummet ud, og det ville jo være synd for den nye hest.
    Men ser hvad tiden den bringer. Tror os det bliver svært at skulle undvære hestene i ens liv fuldstændig


  • #13   24. sep 2008 jeg ved at jeg ikke vil være der, når stifler skal aflives .. Det er helt ubeskriveligt og jeg vil ikke huske stifler sådan, men den glade hest som elskede at arbejde og nussede mig god morgen .. Jeg har stadig mareridt om det med Taco, det er snart 2 år siden

  • #14   24. sep 2008 anja : Det troede jeg også i starten, at jeg ville gøre .. Men man starter automatisk på et nyt forhold til den nye hest . Dog må jeg indrømme at jeg også valgte stifler, fordi han mindede lidt om taco..

    Overvejer lige nu om jeg skal have en ny hest efter Stifler, da jeg har ret travlt og starter på gym næste år. Men som du selv siger, er det svært at undvære de heste smiley


  • #15   24. sep 2008 Nå jeg sidder og kigger på heste, rundt omkring så sidder jeg og sammenligner dem med Laredo, og det er jo lidt forkert af mig, for jeg ville jo aldrig få en hest som ham.
    Men tror bare at jeg lige skal have lidt tid, og så kan det være jeg begynder at lede lidt


  • #16   24. sep 2008 Du skal gøre hvad du synes fungere bedst og først købe hest, når/hvis du har lysten til at få en ny. Andet er spild både for dig og hesten, for så får hverken du eller hesten det sjovt

  • #17   24. sep 2008 Ej hvor trist :'/ Snøøft .. Men jeg synstes det er godt at du siger ja til at de må undersøge måske kan man hjælpe andre heste engang !

  • #18   24. sep 2008 Da Prinsessen blev aflivet holdte jeg op med at ride et halvt år fordi det simpelthen ikke var til at bære): Derefter begyndte jeg så småt at tage hesteinteressen op igen. Det gør bare så ondt at miste!

Kommentér på:
Det at skulle sige farvel. :-(

Annonce