{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
561 visninger | Oprettet:

At skulle ha hund.. {{forumTopicSubject}}


Imorgen skal vi op og kigge på en Golden Retriver hvalp, en han. Syntes vi om ham, så tager vi ham med hjem.

Meeeen herhjemme har vi 3 katte.
Den ene er en hunkat - hun er lettere nervøs af sind og smutter hvis der er for mange mennesker hjemme eller høje lyde. Hendes humør svinger og hun er tiltider enormt kælen og snaksalig, andre gange gider hun overhovedet ikke snakke.
Nummer to er en killing fra overståendes andet kuld - dog ikke så meget killing over hende længere. Kun mentaliteten. Hun er ikke bange for noget som helst og syntes det er gevaldigt sjovt at drille alt og alle. Samt hun tirre vores hankat selvom han slår fra sig.
Nummer tre er en hankat - kastereret. Han startede med at være vildkat men han tilsneg sig at komme ind. Han er en meget kælen kat og vil virkelig gerne snakke men er ikke særligt glad for sort tøj på gulvet, støvsugere og andre ting. Da vores hunkat fik killinger kom han ikke ind de første par dage, han nægtede at gå i nærheden af hvor de var og da de begyndte at gå rundt gik han store buer uden om og flygtede hvis de nærmerede sig ham.

Dem skal vi så have en hvalp ind til.... Jeg gruer virkelig for hvordan de reagere, især vores hankat smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At skulle ha hund..
  • #2   1. jan 2010 årh, det er bare det bedste a få hund (";

    held & lykke med det, det skal nok gå fint.


  • #3   1. jan 2010
    Tror kattene er mere bange for hundenen, end han er for dem ;).
    Vi har også to marsvin og da vi havde kaniner også som rendte løs på græsplænen var kattene stivskræk for dem og løb deres vej når kaninerne nysgerrigt hoppede hen til dem.


  • #4   1. jan 2010 Jeg har en kat som er noget af en dominans kat, og da vi fik vores hund. Så jagtede han bukstavelig talt min hund, og jeg måde tit stå model til en hund, som nærmest sprang i farvnen på mig. Fordi at katten jagtede ham. Men nu så er de super gode venner og omgåes hinanden super godt smiley

    Bare giv dem alle en chance så skal det nok gå smiley


  • #5   1. jan 2010 jeg har to hunde og to katte... de vænner sig enormt hurtigt til hinanden. Det er som om dyrene forstår, at de skal acceptere hinanden n¨år de bor under samme tag...

  • #6   1. jan 2010 Da vi skulle hente vores hvalp, tænkte vi først åh nej xD Det første han gjorde, da familiens kat kom forbi var at vælte over den, fordi han ville lege. Vi skulle have ham med hjem til to også lidt specielle katte, så det blev spændende :b Vores den mindste er virkelig nervøs anlagt. Alt skræmmer hende, og hun flygter altid, hvis hun møder en fremmed kat udenfor. Den anden vi har er en tilløber, og hende er der virkelig ikke nogen, der skal sætte sig i mod. Hun er virkelig en bestemt dame, der gerne vil bestemme, og der er i hvert fald ikke nogen, der skal komme for tæt på hende.

    Men hold op hvor er det gået godt. Vores hvalp jagter ikke kattene, den nervøse kat er meget fremme og virker ikke generet over hunden og den ældste kat langer bare ud efter ham, hvis han kommer for tæt på. I starten pev han og gemte sig, når hun fik fat med kløerne, men han har lært, at han bare skal holde sig væk.

    Jeg var ikke hjemme i går aftes, men min mor fortalte mig at de to katte og hunden havde ligget lige ved siden af hinanden under sofabordet - så det kan sagtens lade sig gøre. Det kræver bare tålmodighed og at dyrene selv finder ud af det lige så stille (;


  • #7   1. jan 2010
    Hankatten fandt også ud af det efter lidt da vi havde killinger, men han kumne godt nok ikke lide dem til at starte med overhovedet.

    Da vi fik hunkatten hjem mente han også bare at hun skulle tage og smutte, for det var altså ham der var konge her.

    Såe, er spændt på hvordan det går - også når den bliver større for sådan en hund er jo ikke helt lille smiley


  • #8   1. jan 2010 Det samme tænkte vi om vores kat da vi fik en hund mere. Den anden hund er på størrelse med katten (hunden er 6 år og en jack rosselterier[staves]), og katten var også sådan at var der noget hunden gjorde forkert så sagde katten til. Men med den store hund var den så flink.
    Så tror det også går med din hund


  • #9   1. jan 2010 Jeg vil faktisk gætte på at hankatten bliver det mindste problem. Alle vores hankatte har været MEGET gode venner med vores hunde. (Den ene en stor schæfer!)

    Vores hunkatte plejer bare at slå fra sig og så lærer hunden at den skal holde sig lidt på afstand.

    Da vi fik vores dansk-svensk gårdhund var hun slem til at tage kattene i nakkeskindet og slæbe dem hen af gårdspladsen. De er dog gode venner nu. smiley


  • #10   1. jan 2010 Jeg var også spændt dengang jeg skulle have min lille chihuahua Suxy hjem, for dengang vejede hun kun 1,6 kg og derhjemme ventede en hankat på 9kg, men de har heldigvis det bedste forhold man kunne ønske sig smiley

Kommentér på:
At skulle ha hund..

Annonce