{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Betfor vs roepiller??
  • #1   3. okt 2008 Der er meget mere sukker i betfor... 25 % hvorimod der i roepiller kun er ca. 5 sukker - nogle heste vil bedst kunne lide betfor pga. det høje sukker indhold ...

Betfor skal opblødes senest 4 timer før hvorimod roepiller skal opblødes 12 timer inden brug...

• #2   3. okt 2008 Betfor er som slik for hestene på både godt og ondt.
    Så hos os bruger vi roepiller

• #4   3. okt 2008 altså min hest vil ikke æde almindelige roepiller men han er helt vild med betfore . kan godt forstå ham helt ærligt det der andet grå stads gad jeg fanme heller ikke æde. men vil lige sige at betfor kan behøves oplødes 20-30 min hvis det er med kogende vand og 1-2 timer med koldt

• #5   3. okt 2008 betfor.. min pony nægter at spise roepiller+ de ikk skal stå i 12 timer+ lugter bedre og tror det smager bedst..

• #6   3. okt 2008 der er jeg så uenig hvorfor må hesten ikke få sukker den dør jo ikke min er 17-18 han har fået dem rigtig længe og han tænder har det helt fint. og det er jo ikke kun sukker det er jo 25 % sukker og resten er normale roepiller
    og hvad skal man gøre når hesten ikke kan li de andre

• #7   3. okt 2008 uhm ja. men jeg vil ikke stoppe min hest med sukker.

tænk lige

man fodre sine dyr med:
    Betfor = sukker
    Gulerødder = Sukker
    nyt græs = Sukker
    nogle giver deres heste godbider der indholder meget = sukker

hvordan vil hesten få det. den vil køre i et højt gear hele tiden.
    + meget meget mere

Min holdning

• #10   3. okt 2008 camilla K nemlig. der skal ikke meget til, før man kan mærke det på dem.
    Hvilken Lucerne bruger du ( mærke ) ?
    Min hoppe vil pt nemlig ikke have hendes roepiller

Trine

• #12   3. okt 2008 Camilla K tusinde tak. det vil jeg lige kigge på.

• #14   3. okt 2008 Ja. vi fodret også med gulerøder på et tidspunkt. ikke meget med de fik det med fodret. juhu en fart de havde på hele bundtet. så slut med det.

• #15   3. okt 2008 Hesten må også godt få noget sukker... men nogle heste kan ikke tåle det i hovedet, temp., eller fordi de blir overvægtige da sukker er sværere omstætteligt.

Min vallak får pt.

Speedi-Beet ( roeflager )
    DanGro lucerne med olie
    TM müsli kraft
    Hø og wrap ad libitum

- han er meget trivelig og derfor er jeg gået fra betfor over til Speedi-Beet for at mindske sukkerindholdet i hans foder yderligere

- Men har god erfaring med begge dele... så det kommer an på hvad hesten har brug for smiley

• #16   3. okt 2008 min får betfor:) fordi jeg synes det er bedre med rene snittede roer istedet for roeaffaldet, som roepillerne er...

Det sukker der er i betforen er jo naturligt sukker der er i roen i forvejen..., ikke det usunde sukker, som der fx er i godbidder og melasse;)

• #17   3. okt 2008 Selvom det er naturligt sukker feder det stadigvæk.. og SpeediBeet er ikke lavet af roeaffald men af roer smiley og det tager kun 10 min at opbløde dem da de er varmebehandlede og med let fordøjelige fibre og INGEN stivelse

• #18   21. maj 2009 Roepiller, bruger vi selv derhjemme, fordi det ikke skal have så lang tid, og fordi betfor er som slik for hestene

• #20   7. mar 2012 Jeg fodrer med ROER + lucerne. MUMS
    Prøv at tænke en situation, hvor du skal spise rugbrød med pålæg. Hver gang, du spiser 75 g skal du så spise 25 g. sukker sammen med. BWADR og det er USUNDT.

Jeg hælder en håndfuld Green Power Lucerne ovenpå med ret lavt olie og melasseindhold, det ELSKER DE !!!!!!

Og de har meget længere tyggetid med lucerne = GODT.

• #21   19. apr 2012 michele - det da ikke værre end at MANGE tager et glas saft eller sodavand til deres frokost mad smiley

jeg ville ikke være bange for at give betfor, fordi det netop er naturligt sukker, så hvis hesten ikke er for fed, er den en god energi kilde. sukkerindholdet i betfor er på højde med det der er i græsset.
    så altså, god energi kilde i de rette mængder. ville altid kun bruge det som et tilskuds foder og self. ALDRIG til en forfangen eller tidl. forfangen hest smiley

Kommentér på:
Betfor vs roepiller??

Annonce