{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kronisk forfangen hest
  • #1   31. okt 2008 aflives ked af at sige det, men det er for smertefuldt til at lade den leve

  • #2   31. okt 2008
    det sagde dyrelægen også først men så kunne han se at han ikke altid havde ondt.


  • #3   31. okt 2008 okay. men det var det vores gamle hest blev aflivet af

  • #4   31. okt 2008 kronisk betyder jo altid. dvs, resten af dens liv vil den have smerter, og du siger det ikke er altid, jamen, den har jo ondt en gang imellem, giv staklen fred..!!
    Det hårdt, men den har jo ondt..!!!


  • #5   31. okt 2008 Min hest har levet med det i mange år nu.. Det er en dyr hest (der skal dyrlæge på), og du må da ikke ride på en kronisk forfangen hest i udbrydsfasen! Yderst smertefuldt
    Men jeg synes ikke altid, at det er et værdigt liv for min, men han har rigtig gode perioder lige nu, så er glad for mit valg

    Min hest gik med sko i en del år, han kan gå uden nu. Han gik både med forsko, bagsko, specialsko osv. Det er noget, du skal snakke med en smed om

    Men overvej dette - vil du betale så meget, blot for han sikkert aldrig bliver ridehest igen?


  • #6   28. jan 2009 HVORDAN KAN DU OVERHOVEDET TÆNKE PÅ AT SKULLE RIDE PÅ EN FORFANGEN PONY????

    Det er så smertefuldt for dem... Jeg har 2 dejlige heste. Den ene af dem er kronisk forfangen.. Hun havde et slemt anfald for 5 år siden. Så slemt at der var tvivl om. om hun ville komme over det? Hun kom sig fint, heldigvis smiley

    Igen i år fik hun så endnu en omgang... Hun stod og var forfangen på alle 4 ben. Hun svedte og havde MANGE smerter. dyrlægen blev tilkaldt hurtigt. Desværre har jeg bøvlet med det on and off i 8 månederne nu. Hun har rigtig gode perioder og viser en lille smule tegn på halthed engang imellem.

    Jeg har heldigvis lavet en god aftale med min dyrlæge om at have smertestillende liggende i tilfælde af at det skulle vende tilbage. Det er en rigtig god ide, så man kan nå at tage det når der opstår smiley SÅ til de af jer som har en hest der er kronisk forfangen, er det en rigtig god ide.

    Jeg har begge mine heste stående hjemme. En sandboks er også en rigtig god ide til hestene i den akutte fase. Det gør nemlig at de kan aflaste på den måde.

    En anden mulighed er et badebassin. De må selvfølgelig ikke stå i det for længe d det giver bløde hove. Men min Athena fik det rigtig skidt, hvorefter jeg lavede et badebassin til hende, med koldt vand, hvor hun stod.. Det hjalp rigtig meget... smiley

    Hun har specielbeslag på & smed hver 5. uge som står og laver skoen mens han er her. Hun får specielfoder til forfangne heste og heller ingen græs...

    Er der andre herinde der har gode råd? Jeg synes det er rigtig hårdt at man hver dag skal frygte for at komme ud til en halt hest smiley Jeg er sgu nok gået hen og er blevet en smule paranoid... Andre der har det på samme måde?

    Sara smiley


  • #7   28. jan 2009 Og så vil jeg måske også lige pointere, at man måske skulle overvejer om man overhovedet skal anskaffe sig en hest, hvis man ikke synes man har råd til at give den sko på???

    Når man anskaffer sig en hest/pony, så må man også vide at der kan komme nogle uforudsete regninger og ikke mindst omkostninger! Når man har sagt A, må man også sige B. Ellers skal man ikke have hest...


Kommentér på:
kronisk forfangen hest

Annonce