{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
295 visninger | Oprettet:

(debat) Etik og moral. {{forumTopicSubject}}

Mange er godt klar over at jeg prøver at finde en til at nusse og ride min gamle sære pony.

Mit spørgsmål er, er det egentlig moralsk forsvarligt at lade dyret leve hvis det går og keder sig og egentlig ikke får så meget ud af livet?

Er det etisk rigtigt at lade dyret leve under de betingelser?

Og bare rolig, jeg har ikke tænkt mig at slå den ned imorgen smiley

Dette er en diskussion om moral og etik...

Jeg er personligt selv i syv sind, egentlig synes jeg ikke det er fair at ponyen skal gå og kede sig, men det er godt nok også svært at sige nu skal det være...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  (debat) Etik og moral.
  • #1   25. maj 2005 Altså... hvem siger han går og keder sig... det kan være han synes det er livet at gå på fold hele dagen... jeg synes ikke det vil være rigtig at aflive ham...

• #2   25. maj 2005 Hmm.. Forstår godt meningen...

Men synes også det ville være synd at "slå den ned", som du siger.. Ponyen er jo sund og rask..

Kender du ikk selv nogle der vil komme og nusse om den engang i mellem??½

• #3   25. maj 2005 hmm sælge den til en lille pige der vil elske den lige så længe den lever

• #4   25. maj 2005 Kristina aka. krisser O - han keder sig...

Nej jeg kender ikke nogen.

Nu kunne det have været en hvilken som helst pony, det er ikke Buller det drejer sig om, det er alle de heste og ponyer som ikke trives med pensionstilværelsen.

• #5   25. maj 2005 Vicki (13) L - det er ikke en mulighed, han kan ikke flyttes, han får et hjertetilfælde.

• #6   25. maj 2005 jamen så må der jo være nogen i nærheden! ellers må du jo trække rundt med den og nusse med ham og give men mere tid til den!

• #7   25. maj 2005 Vicki (13) L - han er sendt på pension i jylland, ingen af pigerne gider ham rigtigt, jeg kan ikke umiddelbart finde nogle andre, jeg bor selv i københavn.

• #8   25. maj 2005 Og dem han står hos har rigeligt travlt, han får foder og fold, mere kan jeg vist ikke forlange af et opstaldningssted.

• #9   25. maj 2005 Altså, det kommer an på hvilken hest man har med at køre ! JEg havde en araber hoppe jeg var nød til at sælge pga. jeg ikke kunne ride hende hver dag som hun skulle ellers ville hun blive et "monster"! Men Bugsy kan stå en månede uden at tage skade! Men hvis man ikke har tid og har dårlig samvitighed over det, sys jeg ikke det er løsningen at slagte/aflive hesten, men sælge eller leje den ud! Nogle gang må man tænke mere på hesten end sig selv, ikke fordi jeg er i tivl om at du vil din hest det best!

• #10   25. maj 2005 kan jeg godt se Anja.. så kan jeg desværre ikke hjælpe!

• #11   25. maj 2005 du skrev: de heste og ponyer som ikke trives med pensionstilværelsen.

Ved du om han ikke trives, for hvis han ikke gør, ville jeg da helt klart tænke på dyrets bedste og sige farvel..
    Men der er mange som elsker at gå og græsse hele dagen lang....

• #12   25. maj 2005 tinkergaarden J - nej ikke obelix smiley Ham er der mange der gerne vil ride og han keder sig bestemt ikke smiley

Sirilse, jeg tænker kun på hesten, det er netop derfor jeg overvejer om jeg egentlig ikke bør lade ham gå til de evige græsgange.

Han kan IKKE flyttes, det vil tage livet af ham.

• #13   25. maj 2005 maria og stella:D P - ja jeg ved han keder sig, pigen der tog sig af ham har fået andre interesser og det kan tydeligt mærkes på ham.

• #14   25. maj 2005 Nå nej men jeg kommer med et forslag !

• #15   25. maj 2005 Labaniet - Horsens.

• #16   25. maj 2005 Labaniet, han står 8 km. udenfor horsens i nærheden af byen egebjerg... Der går bus til egebjerg.

Han kan sagtens rides, men han gider sjældent at gå på bane og han skal have en partner med i skoven, ellers er han fit for fight.

Selvfølgelig skal jeg sætte sedler op, men det kræver lige at jeg tager til jylland (hvilket snart sker).

Lola - Det er netop det, er jeg parat til at lade ham gå til de evige græsmarker, jeg er i 7 sind...

• #17   25. maj 2005 Ok smiley

Kommentér på:
(debat) Etik og moral.

Annonce