{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
388 visninger | Oprettet:

Fravænning af hingsteføl??? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle hestefolk.

Jeg har en hingstebasse på snart et år som jeg er begyndt at fravænne fra sin mor. Jeg har dem skilt ad om natten i hver sin boks, men om dagen går de på samme fold. Det går nu fint nok, men jeg ville høre om der var andre der har nogle efaringer om hvordan I har gjort med jeres føl og hoppe.

Mvh. Karina =o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fravænning af hingsteføl???
  • #1   6. jan 2009 jeg vil sige at føl og mor ikke rigtig skal se hinanden, altså finde et billig sted hvor du kan have føllet til at gå i løsdrift, for at de lære at være fra hinanden. da det ellers bliver svært senere hen..

• #2   6. jan 2009 Ja jeg har forsøgt af spørge rundt omkring ved folk jeg kender om de vil have han gående, men der er ikke så mange der vil når han er hingst pga. de selv har hopper...

• #3   6. jan 2009 ja okay det er så et lille problem.. :S

• #4   6. jan 2009 Er den snart 1 år? smiley Er det ikk ret sent at fravænde?

Vores er også lige blevet fravændet(den er ca. 1/2 år), men det var så fra dens pleje mor, da dens egen mor er død.
    Men altså vi læssede dem begge på traileren, kørte til Vojens hvor føllet skal stå nu. Der læssede vi føllet af, den har vidst vrinsket lidt, men ellers har den det rigtigt fint, og går med et hingste føl på dens egen alder. Derefter kørte vi hoppen til Als, hvor den bor, og læssede hende af der.

• #5   6. jan 2009 Jo det er lidt sent, men det kan jeg ikke lave om på nu...

• #6   6. jan 2009 Jeg vil bare lukke Hoppe og føl på hver deres fold, og hver deres boks om natten... enkelt er det(-: mine heste respekterer heldigvis for det meste hegnet... ellers lader jeg bare hoppe stå inde hveranden dag, og føllet ude, og omvendt... det tager jo ikke evigheder før hoppen holder op med at producere mælk, så de kan godt undvære at være ude hveranden dag i den tid det tager...

Kommentér på:
Fravænning af hingsteføl???

Annonce