Hvad betyder ridning for dig {{forumTopicSubject}}
Hej der
Ja jeg kom lige til og tænke over det med hvad ridning betyder for jer… Når man har en hest, eller passer en hest så er der mange måder at gøre det på. Nogen trækker ikke ture med sin hest, da det forekommer dem unaturligt – da de jo kan ride på den. Andre har det bedst med og gå turene med hesten, og føler sig lidt malplaceret på ryggen af den. Nogle helt tredje gør begge dele og deler det lige over….
Personlig vil jeg da gerne ride en hyggelig skovtur på min hest.. Men jeg nyder og børste hesten, gå lange ture, træne fra jorden med den osv. Og der kan nemt gå 3 – 4 måneder imellem jeg rider på dem, ja eller mere.
Hvad er dit forhold til det at ride hesten ?
Og hvor tit ville du gerne ride på den ?
Og hvor tit ”nøjes” du med og gå en tur med den, eller træner fra jorden ?
mar 2007
Følger: 94 Følgere: 126 Heste: 4 Emner: 668 Svar: 2.618
Men jeg vil altså helst ride:) og hver gang jeg for muligheden griber jeg den;D
jun 2006
Følger: 250 Følgere: 231 Heste: 8 Emner: 162 Svar: 2.249
Jeg laver det hesten og jeg lige er i humør til.
okt 2005
Følger: 28 Følgere: 48 Heste: 3 Emner: 80 Svar: 2.035
Men jeg er tit nede og fodre, strigle, tage billeder, tøffe rundt på folden (løsdrift), og bare hygge (:
Der går fire heste, der hvor jeg rider, og to af dem er hhv. 2½ og 3½ år gamle. Den ene er vi i fuld sving med tilridningen, den anden begynder vi på til sommer.
Den sidste hest er en welsh sek. C hoppe, som jeg nogen gange tager en hyggetur på, selvom jeg er aaaalt for stor (;
For mig er hestene et frirum, hvor man bare kan glemme al stress og jag, lektier, drengeproblemer, forældre, søskende, åndssvage veninder (selvom jeg ikke har nogen af dem :b), alt det man skal nå osv.
Jeg nyder at være dernede og lave alting og ingenting, trække en tur med plagen, strigle lidt, nusse...
Hestene er noget afslappet for mig, jeg rider kun stævne én gang om året: på ridelejr (;
(Kan desuden heller ikke ride pony mere, og Herodes (islænderen) er ikke god nok til at stille op på :b)
jan 2006
Følger: 136 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 264 Svar: 5.688
Det kun i de korte perioder hvor jeg har fået lidt undervisning.. ellers ikke...
feb 2008
Følger: 81 Følgere: 74 Heste: 9 Emner: 216 Svar: 772
Og hvor tit ville du gerne ride på den ? Nogle gange hver anden dag nogle gange hver dag..
Og hvor tit ”nøjes” du med og gå en tur med den, eller træner fra jorden ? Ikke så tit her i vinter det bliver så hurtigt mørkt .. i hvert fald ikke med Sandie men med Shetterne gør jeg oftere
maj 2005
Følger: 86 Følgere: 99 Heste: 7 Emner: 232 Svar: 2.122
• Team Kærslund • Det lyder som en god løsning. Ta det dag for dag, så er det heller ingen pres for hverken dig eller hesten.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Så tager jeg begge heste i hver et træktov og går en tur, så får den lille Tulle også noget motion, også mig.
Jeg elsker at ride ligemeget om det er en tur, dressur, slappe af/hygge eller om det er i stormvejr eller hede. Nyder hvert sekund af det :).
Ville gerne oftere end jeg gør, rider kun en til to gange om ugen og nogen gange kun hver anden uge.
Men så længe jeg rider og omgås hesten så er jeg glad.
Når banen er frossen eller jeg mener Tulle trænger til noget motion også. Det er ofte i ferier, eller når jeg har meget tid så ikke noget bestemt antal - vel 1-2 gange om måneden :).
Alt i alt.. Så længe jeg får lov til at omgås heste er jeg glad, om det så er fra jorden og kun strigle og det praktiske eller det er at ride 4 heste om dagen.
jul 2006
Følger: 120 Følgere: 115 Heste: 3 Emner: 38 Svar: 655
jeg træner meget, og er derfor målrettet med min træning, og rider "kort", men hårdt...
maj 2005
Syntes bare at der er mange som jeg snakker med som syntes jeg er meget sær, fordi jeg nyder og gå ture med mine heste, og fordi jeg ikke ridder dem mere. Så fedt at der er folk som mig lige her inde hvor jeg kan snakke med dem =)
jan 2008
Følger: 56 Følgere: 52 Heste: 4 Emner: 42 Svar: 125
dec 2006
Følger: 72 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.248
men ellers elsker jeg at træne heste.. jeg går ikke så meget op i arbejdet fra jorden, men bruger det da ind i mellem, hvis de mangler lidt opdragelse..
nåh ja, og så elsker jeg at tage billeder af dem, og få taget billeder af min hest og jeg..
maj 2005
Ja det at tage billeder kan jeg heller ikke lade vær med, har så uendelig mange af dem alle sammen. Mit kamera er med mig overalt, har det altid i tasken bare i tilfælde af der lige kommer et foto øjeblik =)
aug 2007
Følger: 54 Følgere: 55 Heste: 11 Emner: 150 Svar: 1.445
Men jeg rider: Dressur, spring. travløb, skovture og hygge.
Jeg elsker bare at strigle dem jeg har 5 ponyer, og en lille pige på 8 år der kommer og rider.
Jeg gør alt med dem , jeg lærer dem tricks. og alt muligt. - Bare det med at være ude ved hestene elsker jeg.
jul 2007
Følger: 26 Følgere: 34 Heste: 2 Emner: 484 Svar: 4.531
Da det jo er os der vil ride, og ikke hesten
jun 2005
Følger: 128 Følgere: 151 Heste: 5 Emner: 28 Svar: 891
De tilredne heste rider jeg mest:D
Samværet med hestene og ridningen har betydet at jeg kom rigtig godt igennem mine forældres skilsmisse og min fars druk/ludomani, så jeg ved ikke, hvor jeg ville stå, hvis jeg ikke havde haft dem:D
dec 2004
Følger: 313 Følgere: 289 Heste: 2 Emner: 951 Svar: 10.112
Forhold? Jeg kan rigtig godt lide at ride på Magic. Når jeg sidder der oppe får jeg hårdt og kontant at vide hvad det vil sige at være hest ejet af Emilie. Jeg elsker at ride fordi jeg ved Magic gør alt for at tilfredsstille mig ^^
Træning på mark en varm sommerdag, det er noget af mit yndlings!
Jeg rider egentlig ikke særlig tit, og det ønsker jeg egentlig heller ikke. ved ikke... Det der ridning ikke? her om vinteren siger det mig ikke så meget xD men om sommeren vil jeg ride hver dag x)
Om vinteren træner jeg stort set altid horsemanship hver dag (og JA! jeg træner horsemanship. Jeg mangler en betegnelse for hvad jeg gør, når jeg udføre denne specielle, forstående omgang med hesten!). Ridning om vinteren: jeg kan egentlig ikke særlig godt lide det.
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.656
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.263
Har intet imod at trække en tur, men det har nok også noget at gøre med at jeg har part på en unghest der ikke er særlig vant til naturen .
Finder det meget naturligt at trække en tur og gå og hygge sig med sin ven, men nogle gange har man virkelig lyst til at hoppe op.
-men det kommer helt an på hvilket humør hesten er i.
jeg har alle dage været strigl'o-man xD
- kan ikke lade være med at strigle (med børste eller hånden) en beskidt hest , og strigler gerne længe . Dog lidt kortere her i vinterperioden da det bliver mørkt og koldt .
apr 2007
haha, "træner jeres forhold"
- kan man ikke sige det ? ;D
maj 2005
apr 2007
Be my guest ;D
- min veninde har skulle slæbe mig videre, hvis vi lige stoppede ved en beskidt hest eller var nødt til at sparke min numse i gang, hvis vi var igang med at sade op xD
maj 2005
maj 2005
Jeg syntes folk må bruge deres hest til hvad de vil, så længe hest og rytter begge er glade=)
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.066
Men det vigtigste for mig er bare at være sammen med heste! Ellers bliver jeg 'deprimeret' og kan ikke overskue noget som helst..
Hvis vejret er super godt så rider jeg en tur i tærrenet og den sidste ½ km går jeg på jorden ved siden af hesten, løsnet gjord og kapsun osv, for ligesom at sige *tak for turen*
Hvis jeg er i ridehus/på banen bruger jeg ca halvdelen af tiden på jordarbejde.. Det må være sååå kedeligt for hesten at ride i ridehus!
Hvis jeg er alene og ikke gider ride på banen så går/løber jeg en tur med hesten og hopper måske op ude i skoven og traver lidt. Laver også gerne lidt jordarbejde i naturen.
jan 2005
Følger: 86 Følgere: 83 Heste: 8 Emner: 272 Svar: 1.721
Og hvor tit ville du gerne ride på den ? Hver dag hvis den kunne holde til det.
Og hvor tit ”nøjes” du med og gå en tur med den, eller træner fra jorden ? ca 1 gang om ugen har jeg ham ude og nusse pusse om ham. ;D
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.066
jul 2005
Følger: 49 Følgere: 58 Heste: 1 Emner: 655 Svar: 7.203
jul 2005
Følger: 43 Følgere: 42 Heste: 2 Emner: 30 Svar: 641
Jeg rider stævner ca 2 gange i måneden. Jeg rider HVER dag. bliver rastløs og ugidelig hvis ikke jeg rider.
Men heste er også så meget andet en bare at ride for mig.. Strigler Jupiter ihvertfald 3 kvarter om dagen, Han bliver nusset oh kysset og forkælet. Jeg bruger meget tid på udmugning og klargørring af hans boks til natten.
En gang om ugen bliver han sprunget, enten løsspring, eller almindelige gymnastikspring. Og et par gange om måneden tager vi udstyret helt af ham og så rider vi uden noget, bare for ta lave noget andet en dressur.
Men dressur er vigtigt for mig og den måde jeg opfatter ridningen på. Rider for at ride stævner og hvis ikke jeg kunne det ville jeg holde op.
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.842
meeen efter en måned hvor jeg slet ikke har kunnet ride, og før det en månedslang genoptræning med LANGE skriftture, glæder jeg mig som et lille barn til at få fat i en ordentlig saddel, få dyrlægen til at erklære ham på toppen, og begynde at ride rigtigt igen XD
Hvad betyder ridning for dig