{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.584 visninger | Oprettet:

at donere sin hest til zoo {{forumTopicSubject}}

jeg måtte i efteråret sige farvel til min dejlige hoppe..

jeg valgte efter mange svære overvejelser at donere hende til ree park i ebeltoft, og har ikke fortrudt det.

hvem af jer har gjort det samme, og hvad var jeres begrundelse..

eller hvorfor kunne i evt ikke finde på at gøre det.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  at donere sin hest til zoo
  • #1   22. jan 2009 Undskyld det dumme spørgsmål, men donerede du hende til løveføde eller?

• #3   22. jan 2009 Tror ikke jeg ville kunne gøre det . Tanke om at der er et dyr der skal æde min hest smiley Nej det ville jge ikke kunne

• #4   22. jan 2009 nu har jeg gudskelov aldrig skulle tage den beslutning da jeg ikke har skulle skille mig af med min hest på den måde, men hvis det en dag sker, tror jeg også jeg ville donere den til en zoo.
    det ville være det mest rigtige,

• #5   22. jan 2009 Jeg ville ikke gøre det - for det første fordi jeg ikke vil have hesten slagtet, for det andet fordi jeg ikke ville bryde mig om at komme ind i zoo og se min hest blive spist eller andre skulle se det.
    Ej heller komme ind til zoo og vide at disse løver har ædt min hest.

• #6   22. jan 2009 Har ikke selv skulle tage beslutningen.
    Men kender 2 heste der blev doneret til Ree park ebeltoft.

• #7   22. jan 2009 nanna&faika: ja nu har de ikke løver i ree park men ja..

det foregik på den måde at hun blev kørt der ud og modtaget ved ankomsten af deres dyrlæge, så blev hun trukket ud af traileren, og aflivet.. hun nåede slet ikke at opdage hvad der skulle ske, og var derfor ikke nervøs..

• #8   22. jan 2009 jeg tror heller ikke jeg kommer i ree park mere..

men jeg har aldrig fortrudt..
    tanken om at jeg kunne komme til at vaske mig i min egen hest fordi den var blevet aflivet hjemme og derefter endt på daka kunne jeg slet ikke holde ud..

og at hun ville blive slagtet, og der derefter var et barn der sad og sagde ad om min hest kunne jeg heler ikke holde ud..

jeg synes det skedte på den mest naturlige måde..

• #9   22. jan 2009 En af mine gamle ponyer blev også afleveret i Zoo..
    Den havde spat og da det var en kat. 3 måtte jeg kun ride året ud på den, så der var ingen grund til at lade den gå rundt med smerter i håb om at den skulle bliver rask..
    Desuden havde vi købt den billigt og uden dyrlægetjek..
    Fortyder intet, da den gik til noget godt. smiley

• #10   22. jan 2009 mette N:
    u er det jo slet ikke det samme at sende en hest til en zoo og at sende den til en slagter... der er virkelig stor forskel

• #11   22. jan 2009 Bare lige en oplysning.
    Heste bliver IKKE lavet til sæbe - derimod til biobrændsel, hvis du læser på DAKA's hjemmeside.

• #12   22. jan 2009 Krikken xD.... nå jeg ved ikke hvad de bliver til, men tanken om at hun så fiser ud af udstødningen på en bil er da heller ikke rar...

• #13   22. jan 2009 døde dyr bliver til fjernvarme. Det lyder kedeligt, men er sandt.

• #14   22. jan 2009 jeg ville gøre det. hellere at et dødt dyr kommer ind spm løve end at et frisk dyr bliver aflivet og kommer ind som løvemad.
    og hesten er jo død.

• #15   22. jan 2009 Min hest blev aflivet og hentet af Daka, havde overvejet at donerer hende til zoo, men tænken om at hun blev ådt var væmmelig. Ved jo godt hun ikke ville mærke noget men det var nok mere fordi man fik billeder i hoved af det.
    Så heller lade daka lave hende til biobrændsel som Daka selv bruger i sin industri.

• #16   22. jan 2009 Sitat fra Daka's hjemmeside.

Hvad sker der med heste hos Daka Bio-industries?

Daka Bio-industries modtager en del heste. Hos Daka Bio-industries forarbejdes dyrene til kødbenmel og fedt, som efterfølgende brændes.

Kødbenmel og fedt fremstillet udfra døde heste må ikke anvendes som foder, men skal brændes. Forbrændingen kan vanskeligt gennemføres direkte. Derfor forarbejdes dyrene først til kødbenmel og fedt, som efterfølgende brændes i kraftværker eller i cementfabrikker.

Daka Bio-industries holdning er, at døde dyr skal have fred og behandles så respektfuldt som muligt. Derfor har Daka Bio-industries indført forbud mod unødvendig fremvisning og fotografering. Billeder af døde dyr, der evt. vises i aviser, er derfor ikke optaget hos Daka Bio-industries.

• #17   22. jan 2009 Min skal nok også til zoo hvis det ikke er for besværligt (vil ikke selv aflevere den) men den skal skydes på folden...

• #18   23. jan 2009 Min skal sq ikke... !!!! ikke for at være ond.. men jeg ville på ingen måde slagte min...!

• #19   23. jan 2009 Sad lige og læste alt igennem, tænkte så på, hvordan afliver de hesten når den skal blive til føde i zoo. ?? Da jeg fik mit føl aflivet var det jo pr. sprøjte og da fik jeg at vide ved min dyrlæge at jeg ikke måtte lade min hund komme til føllet, da den væske de afliver med er meget giftig, hendes hund havde fek,s gravet en aflivet kanin op, som hun havde aflivet derhjemme, og som hendes datter havde haft, og derfor skulle den selvfølgelig hvile i fred i deres have, men så havde hunden spist af kaninen, og var blevet død syg, det var med nød og næppe de redede hunden, nu er mit spørgsmål. Skyder de hesten.? For vist ikke så kan jeg ikke forstå at zoo,`s dyr kan tåle den gift.?

• #20   23. jan 2009 min gammel pony blev doneret til Givskud zoo har aldrig fortrudt det. Vil gøre det igen når den tid kommer.

• #21   23. jan 2009 Da min hest er chippet og ikke må bruges til humæn fødevare, kunne jeg godt finde på at gi hende væk til løve mad eller hvilket dyr der nu skal spise hende. Det virker mere naturligt at et dyr får hende end daka.

• #22   23. jan 2009 det kræver en bolt pistol så. For de zoo`s dyr kan ikke spise et kadaver med aflivningsvædske i.

• #23   23. jan 2009 Ideen tiltaler mig mere end alm. slagtning - Men ingen af vores heste skal gå til det. Men kunne da godt finde på det, hvis de ikke var chippede.

• #24   28. jan 2009 Jeg ville ALDRIG kunne sende mine heste til slagtning. Det er simpelthen umenneskeligt! En hest kan sagtens mærke at der sker noget. Min første pony fik desværre åbent benbrud og måtte aflives på stedet. Hun blev af gode grunde aflivet på folden da hun ikke kunne rykke sig. Selvom folden ikke lå lige ved siden af stalden, kunne de andre heste i stalden godt mærke at der var sket noget.
    Jeg synes man skylder sin hest at komme herfra på en ordentlig måde! Den har været ens tro følgesvend i mange år (for de fleste af os)! Jeg kan slet ikke forstå at man kan sende sin hest til slagtning!!! Ved godt der er mange der tænker i kroner og ører, men man skylder sgu sin hest en værdig død, den dag man er nød til at tage en beslutning...

smiley :-) smiley

Kommentér på:
at donere sin hest til zoo

Annonce