{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

Hvem betaler {{forumTopicSubject}}

I okt købte jeg en hest. Hun hed sofie. Efter en uge havde jeg dyrlæge til hende og det viste sig at hun var svært halt pga en gammel knæopretion som jeg ikke havde fået oplyst ved salg. Dyrlægen skriver en attest og jeg har ret til at få mine penge tilbage og lade købet ophæve da skaden og opreotien jo er sket før jeg købte hesten. Hesten blev ikke handelsundersøgt grundet hun var for gammel til at blive forsikret. Hun viste ikke tegn på halthed før efter køb.

Nu sidder jeg så tilbage med en stor dyrlægeregning som jeg lige har fået ind af døren. Hvem skal betale. Jeg føler jo det er sælger der skal betale. Hun fik jo hesten og jeg penge tilbage. Er SÅ træt af at skulle betale så mange penge for en hest jeg havde en uge.

Hvem skal betale ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem betaler
  • #1   30. jan 2009 Hvis du har kontrakt og det er en gammel skade så er det vist dem, men kør det over forsikringen. Men fik du den ikke bøjeprøvedet inden købet?

  • #2   30. jan 2009 Hmm - jeg ved faktisk ikke hvordan det forholder sig mht. når man ikke får lavet handelsundersøgelse - om man fraskriver sig retten til at klage.. Men du er jo kommet af med hesten alligevel.

    Men da sælger ikke har oplyst om en skjult fejl - vil jeg da kontakte dem og i det mindste bede om at I betaler halvdelen hver. Men prøv da med det hele til at begynde med.


  • #3   30. jan 2009 mere at hvis du ikke fik det at vide, så er det tilbage holdte oplysninger, så det burde være dem der skal betale det..

  • #4   30. jan 2009 Forsikringen ..jamen skriver jo netop hun var for gammel til at blive forsikret. Hun nåede jo slet hellere ikke at blive det og var for gammel. Nej fik hende som skrevet ikke handelsundersøgt og dermed hellere ikke bøjeprøvet. Hun virkede sund og rask og sælger havde aldrig haft problemer med hende. Men nogle dage efter køb begyndte hun at gå mærkeligt på benet og jeg fik dyrlæge som sagde hun kunne mærke hesten var opreret 3 steder i knæet og dermed kronisk og alvorligt halt og at jeg havde et til at ophæve købet på stedet, hvilket jeg jo så gjorde. Nu har jeg kun sælgeres tlf nr og en giga regning.

  • #5   30. jan 2009 vidste sælger godt den var blevet opreret?

  • #6   30. jan 2009 Jeg hader bare sådan noget og særligt og ringe og ligefrem kræve en "diskution" om det. Ville ikke bare betale uden at blinke.

  • #7   30. jan 2009 Det er jo spørgsmålet. Sælger påstod hun intet anede. Men det aner jeg jo ikke om hun gjorde. hun havde kun haft hesten 5 måneder og skritdede på den. Så måske er det faktisk sandt hun slet ikke har opdaget det. Hun kunne nemlig sagtens skrides uden at vise halthed.



  • #8   30. jan 2009 uha så det jo helt tilbage i forige ejer.. jeg forstår altså ikke folk der tilbage holder sådanne oplysninger, den hest burde jo nærmest aflives efter det du skriver..

  • #9   30. jan 2009 Tja, hvis du ikke har fået ende tjekket så er det vist bare surt show smiley

  • #10   30. jan 2009 Lousie, ja dyrlægen anbefalede også aflivning.

    Men hvordan filan får jeg formuleret mig korret og uden at virke som en sur skid når jeg skal ringe til hende. Jeg hader simpelthen det her mere end noget andet.


  • #11   30. jan 2009 Nu fandt jeg hendes mail og skrev til hende om hun ville finde det urimeligt hvis hun betalte eller vi evt delte. Det er vel ok at spørge om ? Så er det jo op til hende og hun finder det urimligt eller ej.

  • #12   30. jan 2009 Ja der er nok ikke så meget andet at gøre..

  • #13   30. jan 2009 Tror ikke su rent lovmæssigt kan få hende til at betale dyrlæge regningen, da hesten er købt som beset.
    Du må jo ringe og snakkke med hende om det, og prøve at finde en aftale med hende.

    Men ja det er da rigtig surt.


  • #14   30. jan 2009 Altså det er jo dig der har købt en hest uden at få den tjekket så det er faktisk ikke helt fair du vil have dem til at betale.

  • #15   30. jan 2009 Men i følge købeloven er der ikke længere noget som hedder købt som beset. Det vedtog de jo for snart 2 år siden. Og selvom hun er en hest følger hun købeloven for "vare". Altså 14 dages fortrydeses ret, samt 2 års reklamationsret. Tro det eller ej. Noget helt andet er at det er super svært at få gennemført.

    Ja det er mig som har købt en hest uden at få den tjekket men se sådan på det. Havde jeg fået hende handelsundersøgt ville det have kostet 1800 kr ( var hvert fald hvad jeg gav for en alm HU for min nye hest ) og så ville jeg jo ikke have købt hende. Så skulle sælger have betalt 1800 i stedet for nu på 1100 kr.


  • #16   30. jan 2009 Men nu har jeg skrevet og sprugt hende og hun kan jo altid synes jeg er en idiot og nægte at betale og så må jeg jo betale.

Kommentér på:
Hvem betaler

Annonce