{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
514 visninger | Oprettet:

i fol eller ej?? {{forumTopicSubject}}

Ja jeg går virkelig og spekulere over om jeg skal smide isabella i fol til sommer...

den eneste grund til at jeg overvejer det, er fordi at jeg VIL have en efterkommer efter hende, til når den dag kommer hvor hun ikke kan mere...

men jeg vil bare så gerne nyde tiden, ridningen, stævnerne osv osv med hende.. og føler egentlig ikke vi har BRUG for et føl lige nu...

men føler mig "presset" til at smide hende i fol i år.. fordi jeg er bange for ikke at "nå" det ellers..

Nu har hun to år i træk været "skadet" her i februar... hvad nu hvis vores uheld fortsætter og hun en dag bliver så skadet at hun skal aflives??

så når jeg ikke at få drømmeføllet???

hvad havde i gjort?? føl i år eller vente??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  i fol eller ej??
  • #1   19. feb 2009 Føl, 10000 gange mere fantastisk end stævne :o)

• #2   19. feb 2009 synes du skalgøre det:) så er du jo skker

• #3   19. feb 2009 Jeg vil sætte hende ifol, vigtig med en lille efter kommer :b

• #4   19. feb 2009 føl

• #5   19. feb 2009 har jo bare ikke købt hende for at avle... har jo købt hende for at ride smiley

årh hvor jeg dog synes det er en svær beslutning...

har jo heldigvis masser af tid endnu

• #6   19. feb 2009 du kan jo ride hende indtil noget tid før hun skal fole? ;D min veninde skal starte stævne på en som har stået stille siden okt. 08. hun starter en LC2 mener jeg, hesten skal fole først i maj;D

• #7   19. feb 2009 hmm. svært /: du kunne evt ride hende et par måneder, sætte hende i fol så hun ville komme til at fole cirka til foråret/sommeren næste år og så genoptræne hende derefter - hvis hun stadigvæk kan?

• #8   19. feb 2009 har endda også valgt hingst til hende i tilfælde af at jeg vælger at gøre det i år...

puha ved sørme ikke *suk*.. virkelig svær beslutning

• #9   19. feb 2009 Personligt er noget det største jeg har oplevet at følge Alaska fra nyfødt til nu! Det er noget man ikke kan beskrive. men det er nok forskelligt fra person til person, det er jo ikke lutter lagkage det hele.... Der skal en del tid afsættes til opdragelse, men man nyder det! Ubeskriveligt at være med fra starten

• #10   19. feb 2009 Svær beslutning... Men hvis det var mig vil jeg vælge at få føl på
    hende, som sagt - en dag er det forsent og så vil det vær træls

• #12   19. feb 2009 har vælgt en oldenborg hingst der hedder Nando

ham her
    (link fjernet)

• #13   19. feb 2009 Jamen lille Sandie da... hvis du vælger et føl, så kan du ride dressur samt springe hende i 7 måneder efter ifolingen, derefter stopper du springningen i noget tid, og 2 måneder før foling, sætter du hende på barsel, dvs. du skal stadig ride hende, men slår ned i ingen galop, og kun trav i letridning, så samme uge som hun foler, kan du begynde at træne i mere og mere trav, og en måned efter foling, er hun igen klar til galop lige så stille, 2 måneder efter foling kan du igen begynde at springe, du kan løsspringe hende allerede en måned efter foling, det er un sundt for hende at blive hioldt igang. og pludselig uden du har opdaget det er føllet blevet 4 måneder, og så kan du starte stævner igen på klubplan, og så slemt er det jo slet ikke, det kunne endda hjælpe med at få hendes bagpart ind under hende, at ride hende i fol.

Mit råd til dig, er gør det... du spilder ikke tiden, du kan stadig træne hende normalt helt op til.... og hvad så hvis du går glip af et par stævner... vil du afsted, så kommer jeg med April's Nar, så kan du låne hende imens (-:

• #14   19. feb 2009 ja er også overbevist om at isabella kommer til at lave en lille stjerne til mig smiley

men isabella vil altid være min første og eneste stjerne smiley

men hun holder jo ikke for evigt... men ved at få et føl efter hende, så vil jeg have en del af hende den dag hun ikke er her mere (om forhåbentligt mange år)...

og hvis hun får føl næste år, så vil hun have lettere ved det når hun bliver gammel...

i stedet for at gå uden føl til hun bliver gammel...

men puha jeg synes den er svær

• #15   19. feb 2009 du kunne også bare købe mit føl... (-: hun bliver en rigtig lille springer... selvom hun har dressur afstamning...

• #16   19. feb 2009 Ette. ved jeg godt, men Sandie er bare én af de ganske få som jeg ville sælge mit føl til... respekterer hendes ridning, og hendes bahandling af Isabella, så hun er ganske enkelt en jeg gerne ville have til at eje mit føl... så vil lige lokke lidt (-:

men syntes bestemt hun skulle sætte isabella i fol.. kan bare ikke forstå hendes valg af Nando, men det er jo hende der overvejer et Nando afkom på Isabella...

• #18   20. feb 2009 La dolce vita - hvorfor ikke nando?? smiley

og tusind tak for det du skrev om føllet... bliver helt varm og glad inden i smiley

• #19   20. feb 2009 Jeg ville sætte hende i fol.
    Det var planen at Filippa skulle have været sat i fol i år, men det nåede vi aldrig. Hun blev jo lige pludselig så skadet, at der intet var at gøre..

Så hvis jeg kunne gøre det om, havde jeg sat hende i fol noget før :b

Kommentér på:
i fol eller ej??

Annonce