{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
451 visninger | Oprettet:

hjælp han løber med mig! {{forumTopicSubject}}

Jeg fik min lånepony hjem den 28. men han løber med mig når jeg trækker ham i træktorv. Hvad skal jeg gøre.... Ejeren siger jeg ikke må bruge hingstekæde eller holde ham for næsen, men han er for stærk til at jeg bare kan holde fast...
Er bange for han stikker af ud på vejen...
Nogen der har nogen gode ideer til hvordan jeg får ham til at respektere mig og følge mig i torvet uden at løbe.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp han løber med mig!
  • #2   2. mar 2009 evt. rebgrime? er ikke så meget inde i den - ved bare at den er mere skarp (:

• #3   2. mar 2009 tak for rådne det vil jeg prøve

• #4   2. mar 2009 Jeg er ked af at sige det, men hvis ejer siger at du ikke må bruge hingstekæde, eller tov om mulen, så send ham retur. Du er for lille i forhold til ham, til at skulle kæmpe med ham uden for at vise hvem der er stærkest. OG det bliver kun værre for hver gang han løber med dig.

Mit frieserføl gjorde det samme omkring jul, og jeg var nødt til at få min mand til at trække hende ud og ind for mig, eller jeg trak mit andet føl, og lod hende følge efter løst. Indtil jeg besluttede at det skulle være nok, og så brugte jeg hingstekæde på hende et par gange, og nu respekterer hun mig og går pænt når jeg trækker med hende. Hvis hun begynder at blive værre med ikke at vil lystre igen, får hun hingstekæden på en enkelt gang igen.

Så hingstekæden på, ikke i munden som nogle gør, men under hagen. Vil ejer ikke tillade det, må hun komme og hente sin pony. Det andet er for farligt

• #6   2. mar 2009 Er enig med Labinet.
    Det andet kan altså MEGET nemt blive farligt - både for dig og ponyen.

• #7   2. mar 2009 Som tidligere nævnt tror jeg også at du skal arbejde fra jorden med stå-gå øvelser. Når han udfører øvelserne korrekt på din kommando, så spar på godbidderne (han bliver nemt for tyk og tigger om flere) men nøjes bare med at snakke pænt til ham og give ham et klap. Det er jo også det man gør når man rider og hesten gør det man vil have den til. Og husk at det i ALLE tilfælde er DIG der sætter grænsen for hvad DU vil udsætte dig for. Hesten skal respektere dig på alle tidspunkter når I er sammen, så den ved at du er føreren og at den kan stole på dig. Pøj pøj med træningen

• #8   2. mar 2009 Hestehaven, CNN-Foto .
    Hvad er din begrundelse for det?
    Jeg kunne aldrig drømme om at sætte den over snuden, hvis jeg kan undgå det. Skulle hesten gå hen og smutte alligevel og den træder på tovet giver det et værre tryk på næseryggen (har jeg prøve med en fjordblanding på 130 cm, 4 år, da jeg selv var 14, og det tog derefter lang tid til at vænne ham til næsebånd igen, og det var vel at mærke bare et tov)

• #9   2. mar 2009 Aflever den. Du skal ikek ha en hest du ikke kan går med.

• #10   2. mar 2009 Vil lige nævne til jer som ikke har været inde på hendes profil, at pigen er 9 år, og ponyen er en fjordblanding på 136 cm

• #11   2. mar 2009 Er det en fjordhest du låner, er den også for stærk til en pige på 9 år. Hvis den som denne her, ikke er velopdragen.
    Retur med den, og lån en mindre og ældre velopdragen pony...

• #12   2. mar 2009 Hej allesammen,
    Det er mig der er Cilles mor og har opfordret hende til at søge jeres gode ideer herinde. Han er en super sød pony ellers men ja han mangler opdragelse lige ang. det. I ridning er han sød og laver ingen numre. Jeg vil bare lige forsikre jer om at hun har fuld forældreopbakning og hjælp til denne pony så situationen ikke bliver for farlig. Hun har haft ham i mindre end en uge og jeg er sikker på at det er tillidstræning der skal til, også derfor jeg hjælper hende en del med træning fra jorden. Stop øvelser især. Men endelig skriv gerne nogle af jeres forslag ned, da hun riiigtig gerne selv vil arbejde med ham.

• #13   2. mar 2009 PS. han er IKKE for stor til hende... det er en pinto fjordhesteblanding og hun har fint styr på ham ellers.... se evt. billederne i hendes profil ;o)

• #14   2. mar 2009 Kasimir's mor .
    Først vil jeg lige sige at mit indlæg ikke var ment som at han var for stor til hende, men for at fortælle at hun ikke er særlig stærk i forhold til ham.
    Dernæst, hvad er grunden til at ejer ikke vil have at hun bruger hingstekæde på ham? Jeg synes nemlig at det lyder fuldstændig absurd at man siger til en pige på 9 år som skal låne ens pony som er stærk og vil løbe med hende når hun trækker ham, at hun ikke må sætte en kæde på ham, så hun kan sætte ham på plads.
    Hvis i ikke kan få overbevist ejer om at det er en fornuftig idé indtil han har lært at hun bestemmer, så vil jeg foreslå at hun aldrig trækker ham i grimen indtil han har fået lært at han skal stoppe når hun ber om det. Er det et problem når han har trensen på også?

• #15   8. mar 2009 Hej Cilles mor.
    Fedt at du er med i din datters hestehobby, det er fedt!

Jeg ser ingen anden løsning end at enten du eller en anden voksen må i gang med at træne hesten. Træn ham i stop-øvelser som der bliver foreslået. Jeg har god erfaring med at bruge frugt og grønt (f.eks. æbler og gulerødder) i træning.
    Min anbefaling er: Sæt træktovet på som om det var en hingste kæde, så har I bedre ved hesten. Altså sæt træktovet fast i grimens ene side, før enden af tovet igennem den anden side af grimen og så til sidst i ringen under grimen. Så har i nogenlunde ved heste, uden at have hingstekædens skarphed. Og så er det ellers bare i gang med at trække rundt med hesten og få den til at stoppe. Ros den uhæmmet når den stopper og giv den et stykke gulerod eller lignende og så få hesten til at gå frem igen og stands så og giv hesten en belønning osv. Herefter kan I skære ned på belønningerne til at den kun får en godbid hver 2 gang den standser. Hesten vil så forbinde det at standse med noget godt og til sidst bør hesten kunne standse uden at få godbider.
    Og vær tålmodig. Træning tager tid, men heldigvis husker heste rimeligt godt og når den først har lært det, så husker den det!

Jeg vil på ingen måde anbefale at I sætter trense på ham, da I risikerer at ødelægge hans mund...

Held og lykke med ponien smiley

• #16   8. mar 2009 NB: ved ikke hvor tydelig min beskrivelse er, men sæt træktovet UNDER snuden/hagen. Aldrig aldrg aldrig put noget ind i munden på en hest hvis den skal trænes i noget hvor I risikere at han rykker i tovet/tøjlerne. Så ender I med en hest med ødelagt mund og det er absolut ikke fedt!

• #17   9. mar 2009 frem over løber han kun vis han bliver forskrækket eller når han skal longsjeres men ellers går det helt fint med ham men når jeg rider så er der IKKE noget.... m.v.h cille

• #18   9. mar 2009 Hvor er det dejligt at høre

• #19   9. mar 2009 hmmmmmmmmmmmmmmm...........

• #20   9. mar 2009 Det må altså ikke være trygt for ejer, at vide, at låneren ikke kan styre hendes hst.

• #21   10. mar 2009 Hvis jeg var ejer af ponyen og vidste at en låner ikke kunne magte den ville jeg udover at være utryg ved situationen også være lidt flov over min hest.
    Til Cille og Cilles mor: Hvis I har bestemt jer for at beholde ponyen så kan jeg godt forstå jer. Der er ingen der har lovet os at det skulle være nemt at ride og omgås heste, men tro mig jeg ved hvad jeg taler om. I maj sidste år købte vi en pony til min datter og mig. Vi har virkelig haft vores slåskampe og diskussioner med hesten både på banen og til fods. Jeg købte bl.a. en hingstekæde og brugte den !! Det hjalp både hende og mig, og den bliver nu kun brugt en gang imellem hvis der opstår problemer. Det er ikke noget vi gør dagligt. Lige for tiden går ridningen og trækning med hesten som smurt, så fortvivl ikke, men det tager tid og det tager lang tid. Kontakt mig gerne via PB hvis I vil høre mere.

• #22   10. mar 2009 ikke for at være sur!! men ligemeget hvad vil jeg IKKE avlevere ham for det går godt in til vidre!!!!!!!!!!!!!:)

• #23   11. mar 2009 --Er bange for han stikker af ud på vejen...--

Jamen, det må du jo så bare veente på.

Kommentér på:
hjælp han løber med mig!

Annonce