{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.818 visninger | Oprettet:

spring hest løber hjælp?? {{forumTopicSubject}}

min pony Beauty er desværre begyndt og løbe hen til springene:/
jeg rider fint hen til og tager det stille og roligt men så 5 meter inden begynder han bare og løbe mega stærk synes jeg men han løber fra mig så jeg ikke kan stoppe ham. men for et halvt år siden gjorde han det ikke ?
nogen der ville hjælpe mig med hvad jeg kan gøre??
for undervisning 1 gang om ugen og hun siger at jeg skal lave parade og tilbage-trædning hvis han begynder i og løbe fra mig
HÆLP

hilsen Ida

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  spring hest løber hjælp??
  • #1   14. jan 2011 HJÆLP*
    har i andre forslag end de min underviser siger ???

• #2   14. jan 2011
    Hest har fået aktiveret flugtinstinktet og forbinder nu spring med LØØØØB.

Læs under " heste der løber "
    (link fjernet)

Så det handler om at få afindstalleret det signal den har fået lagt ind. Den skal simpelthen kunne stoppes over alt på springbanen i hvilken som helst gangart m. alm bid.
    Så stop signalet skal trænes godt.

• #3   14. jan 2011 Well, min pony er også begyndt på det, og jeg kan ikke se at han skulle være bange for noget .. Han bliver hidsig når han ser springene og tripper lidt, men når vi så rider på begynder han at løbe, han springer med ørene fremme og er ganske styrbar udover at han trækker ekstremt meget på springet/løber.

• #5   14. jan 2011 Drej hesten af og kom i trav og lav parade så hurtigt som muligt efter springet.. Dette lærer hesten at få slappet af, og endelig ros den når den stopper op, så den ikke forbinder det at springe med noget utrygt..

• #11   14. jan 2011
    En hest der ikke kan stoppes på en springbane skal ikke ind på en springbane. Det er livsfarligt for rytter og hest - evt. også tilskuere.

En hest der ikke kan stoppes på nogen som helst måde og har hjernen slået fra er i flugt - den er skræmt fra vid og sans. Tror mange har prøve og sidde på en hest hvor stopknappen ikke virker. Hesten er blevet seriøst bange, ikke bare forskrækket - nej den ville skide i sine bukser hvis den havde nogle.

Der er det OK at signalet ikke virker - det er det ikke ellers efter min mening. Og efter min mening så virker det ikke på en springbane fordi hesten netop har fået flugtinstinktet aktiveret så nu tænker den bare LØØØØB.

• #16   15. jan 2011 Tja, pedro er ikke bange for spring, han elsker det. Jo mere han får lov at løbe jo bedre. Nogle bliver han dog for hidsig, og så må vi lige tage en slapper smiley Han har også fået lov at gå galop løb og vi er stadig ubesejret som danmarks hurtigeste kat. III. Han løber altså ikke fordi han er bange, men han er en varm pony. Der er forskel.

Da jeg fik ham, lærte jeg ham også igennem lang tid at stoppe før og efter springet. Det resulterede bare i at han helt kortsluttede i hovedet og nærmest eksploderede til sidst, da han skulle anstrenge dig for at holde så meget på hans energi. Det var så min hidsige pony smiley

Jeg tror at han snyder dig lidt, med mindre i har haft en dårlig oplevelse. (Tror jeg ikke) Men du skal også være glad for at han trækker på springene, så er han jo glad for det smiley Som andre skriver er det godt at kunne stoppe ham hvor som helst, men dette kan dog være svært. Et andet råd kunne være at stille et tempo spring op, så han lære og vente på dig smiley Jo mere han skal tænke, jo mindre løb smiley

• #20   15. jan 2011 Start med at skridte hen til springet og stop den. gør det mange gange. Herefter så i trav, løber den igen, så fortsæt med skridt. på den måde lærer man at den skal gå frem og hoppe når rytteren siger til smiley

Kommentér på:
spring hest løber hjælp??

Annonce