1.818 visninger
|
Oprettet:
29. jan 2008 Følger: 317 Følgere: 314 Heste: 6 Emner: 244 Svar: 1.893
spring hest løber hjælp?? {{forumTopicSubject}}
min pony Beauty er desværre begyndt og løbe hen til springene:/
jeg rider fint hen til og tager det stille og roligt men så 5 meter inden begynder han bare og løbe mega stærk synes jeg men han løber fra mig så jeg ikke kan stoppe ham. men for et halvt år siden gjorde han det ikke ?
nogen der ville hjælpe mig med hvad jeg kan gøre??
for undervisning 1 gang om ugen og hun siger at jeg skal lave parade og tilbage-trædning hvis han begynder i og løbe fra mig
HÆLP
hilsen Ida
jan 2008
Følger: 317 Følgere: 314 Heste: 6 Emner: 244 Svar: 1.893
har i andre forslag end de min underviser siger ???
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Hest har fået aktiveret flugtinstinktet og forbinder nu spring med LØØØØB.
Læs under " heste der løber "
(link fjernet)
Så det handler om at få afindstalleret det signal den har fået lagt ind. Den skal simpelthen kunne stoppes over alt på springbanen i hvilken som helst gangart m. alm bid.
Så stop signalet skal trænes godt.
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.212
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
En hest der ikke kan stoppes på en springbane skal ikke ind på en springbane. Det er livsfarligt for rytter og hest - evt. også tilskuere.
En hest der ikke kan stoppes på nogen som helst måde og har hjernen slået fra er i flugt - den er skræmt fra vid og sans. Tror mange har prøve og sidde på en hest hvor stopknappen ikke virker. Hesten er blevet seriøst bange, ikke bare forskrækket - nej den ville skide i sine bukser hvis den havde nogle.
Der er det OK at signalet ikke virker - det er det ikke ellers efter min mening. Og efter min mening så virker det ikke på en springbane fordi hesten netop har fået flugtinstinktet aktiveret så nu tænker den bare LØØØØB.
okt 2008
Følger: 101 Følgere: 102 Heste: 6 Emner: 15 Svar: 439
Da jeg fik ham, lærte jeg ham også igennem lang tid at stoppe før og efter springet. Det resulterede bare i at han helt kortsluttede i hovedet og nærmest eksploderede til sidst, da han skulle anstrenge dig for at holde så meget på hans energi. Det var så min hidsige pony
Jeg tror at han snyder dig lidt, med mindre i har haft en dårlig oplevelse. (Tror jeg ikke) Men du skal også være glad for at han trækker på springene, så er han jo glad for det
okt 2008
Følger: 101 Følgere: 102 Heste: 6 Emner: 15 Svar: 439
spring hest løber hjælp??