{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
370 visninger | Oprettet:

En lille forklaring til de kære bruger {{forumTopicSubject}}

e herinde...

En welsh er ikke bare en welsh. der findes skam flere sectioner smiley Og disse har nogle mål de skal opfylde.

Når der under racebeskrivelsen af fx welsh Mountain står at den max må være 122 cm, jamen, så må den ikke være højere... er den det er den IKKE en welsh mountain. Max målet var mig bekendt engang 127 cm, men da det danske forbund anerkender det walisiske forbund som moderforbund, er man nødsaget til at ændre grænse.

Hvad sker der så når ponyen ryger over de magiske 122... jamen, så er det en sec. b smiley

En sec b kan sagtens have udelukkende sec a ponyer i stamtavlen. Lige så meget som en sec c kan have udelukkende sec d i stamtavlen og omvendt.

Derfor oprt under den rette section... Og så vil jeg da høre om vi ikke skulle foreslå HG at få lavet nogle racebeskrivelser, og få boykottet de såkalde fx hannoveraner/haflinger blandinger. de er altså blandinger af racer...

Og hey, hør engang, jeg melde mig frivilligt til at hjælpe med racebeskrivelser smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En lille forklaring til de kære bruger
  • #1   23. jun 2005 cecilie: det sker bare gang på gang på gang på gang at man ser en welsh pony oprettet under noget forkert.

  • #2   23. jun 2005 forstår ikke rigtig noget af det.. Vil det sige at hvis en welsh mountain er 125 o dens forældre er ca 120 begge to, er det så stadig en welsh moauntain eller...?

  • #3   23. jun 2005 Chanette: Ikke ifølge de danske regler...

  • #4   23. jun 2005 øøh.. jammen tak for oplysningen (;

    Har selv haft den welsh mountain, hele dens familie var welsh mountain, og selvom den var højere end deres regler, var den nu stadig en welsh mountain, eller den var måske new forrest (;

    hihi.. min hund er nu en pekingeser, den har papire, OGSÅ selvom den er MEGET for stor, hele dens familie er pekingesere, eller det er måske en schæfer smiley ?


  • #5   23. jun 2005 Pernille: Kan du ikke læse smiley

  • #6   23. jun 2005 Eller ser du kun det du VIL se???

  • #7   23. jun 2005 lad dog folk kalde deres hest hvad de vil for en race?! Hvad genere det dig? smiley

    Jeg kunne da også vælge at kalde mit føl en Welsh Sec. F, da han egentligt har nok % af Welsh i sig til det... Ville det så også være dybt tragisk 8-)

    Jeg holder nu på, at selvom - hvis vi tager fx. en shetlænder - med fulde papire og hele svinemøget, den forvokser sig og ender på 1,10... Den er da stadig shetlænder?

    Eller tænker du i disse tilfælde, på under kategorier?
    Som Welsh der har 117 forskellige og umulige sectioner?

    Hvis folk har på papiret at deres forvoksede pony er en Welsh Mountain, så lad dem dog? smiley Hvad skader det dig? smiley

    Man skal ikke tage alting så seriøst, hehe...


  • #8   23. jun 2005 Julie: af den samme simple grund som er nævnt 117 gange før. der er orpettet de forskellige racer for at folk skal kunne gå ind og se de forskellige repræsentanter for at få et indtryk af hvordan det ser ud...

    Og så er det her ikke kun på ÉN, men samtlige racer herinde!!! Dette er blot et EKSEMPEL!!!

    Og så kan jeg ikke se hvad du er sur over... du har jo også ondt et vist sted, fordi vi andre har det smiley


  • #9   23. jun 2005 Jeg såmænd heller ikke sur, men tjoeh har da lidt ondt i mine stakkels fødder af at gå så meget - og så lugter de heller ikke så godt, dét kan altså gøre enhver gnaven at sku være i stue med stinky fødder.

    Du har da klart ret i dine argumentationer, men der vil jo altid være afivgere i alle racer - skal de så kalde deres hest for den race den nu ligner mest?

    Selvfølgelig kan jeg forstå det er træls hvis folk kalder deres lille tungnemme shetlænder for en fin og flot DSP fx, men... så er man vel heller ikke dummere end at man kan se forskellen?!

    Jeg kan ikke se hvorfor man skal sidde og lege skolelære og gokke folk i hovedet og sige "FYFY din hest er slet ikke af den race - har du på papire at det er en WM? Syyyynd nu ska du høre" smiley


  • #10   23. jun 2005 Julie T: det er nok snarer en principsag... For det første så kan alle jo komme og sige at deres lille Tulle er en shetlænder, den er jo under 1 m høj! Dog er ponyen spinkel og ligner mere end araber(ved det ikke ville ske dette, men bare en tankesag).

    Og det er ikke så meget dem der har hestene der skal være opmærksomme... men også dem der blindt klikker godkend hos den ene heste efter dem anden. Selv om den evt er blevet bevist...

    Tag fx denne WM. Nu nævner jeg navne det gør jeg nromalt IKKE. bette claus hedder den. Der er kun to billeder af hesten. begge billeder er taget fra en side på Nettet. det er jo logik for burhøns. Hvorofr godkender folk så?

    Efter min mening bør HG snart få snøvlet sig sammen så vi kan få lavet den moderation, så vi kan få styr på tingene herinde...


  • #11   23. jun 2005 Camilse: om jeg ikke kan læse?

    Hmm.. ved ikke om du er halvretaderet, men hvis jeg ikke kan læse kan jeg højst sandsyneligt heller ikke skrive ;S
    -Hvilket jeg sys går meget fint..


  • #12   23. jun 2005 JULIE T: kunne ikke være mere ENIG!

    -Men nogle folk har desværre bare med at være meget på nakken af andre, skyldes vel ofte jalouxi eller overdrevet perfektionisme..

    Vær dog ligeglad, det er de også med dig..


  • #13   23. jun 2005 Men hvorfor er det du viol oprette et temmelig igegyldigt indlæg, tror du ikke de fleste er ret ligeglade??

    Hmm.. Er du en af dem der hele tiden skal gøre opmærksom på sig selv?


  • #14   24. jun 2005 Pernille: Så må det være fordi du ikke VIL læse... For forklaringen på det du siger, står netop skrevet i det første indlæg.

    Og så ville jeg vel ikke gøre mere opmærksom på mig selv end hvad du selv gør smiley


  • #15   24. jun 2005 camilse: jeg stater da ikke 40 indlæg om dagen med ligegyldige ting?

    -Dette indlæg virker meget som om, du bare lige vil slynge noget..


Kommentér på:
En lille forklaring til de kære bruger

Annonce