{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
969 visninger | Oprettet:

Erfaring med gjordkrampe {{forumTopicSubject}}

Hejsa.... jeg søger desperat gode råd, erfaringer og anden hjællp til en hest med gjordkrampe, så hvis i vil dele ud af jeres gode råd og erfaringer med dette, vil jeg blive mægtig glad... Har du haft eller har en hest med gjordkrampe, hvad gjorde/ gør du ved det, er der nogen hjælp at hente, eller kan man ligeså godt opgive på forhånd ??
jeg venter spændt på at høre fra jer....

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Erfaring med gjordkrampe
  • #1   24. mar 2009 Min tidligere hest havde voldsomme gjordkramper. Jeg steg ALDRIG op i bøjlen, da det ikke kunne lade sig gøre da gjorden næsten ikke var spændt. Så det var op på en sten og hop op (han var 1,73 cm) eller en hjælpende sjæl, der kunne give en hestesko:o) Så skridtede vi ellers længe varm og spændte gjorden de 3 huller den skulle have, et af gangen og med et par omgange i ridehallen mellem hvert hul. Og så snart vi var færdige og skridtede af, så blev gjorden spændt helt ud. Håber det hjælper - syntes ikke det var et problem de 1½ år jeg havde ham til låns, man vænner sig til at sådan er det bare - og ville ikke fravælge en hest pga. gjordkrampe:o)

• #2   24. mar 2009 Min ridelærers hest har meget gjordkramper..

Hun spænder ikke gjorden når hun sadler op, men når hun trækker ned af staldgangen, så hesten er i gang når gjorden spændes..
    Så bruger hun 5-10 min på at gå rundt i ridehuset og spænde gjorde lidt efter lidt og så lige trave 4-5 skridt inden hun stiger op når gjorden er helt spændt.. Så gør hesten ingenting...

Men du kan for at forebygge det lidt, bruge tid på at massere / Varme gjordleget op inden du lægger gjorden om maven.. Det hjælper ofte lidt..

• #3   24. mar 2009 Få en kiropraktor/dyrlæge ud og tjek hesten igennem, det hjælper mange. Jeg har selv en hest med gjordkrampe, jeg spænder altid gjorden lidt af gangen og hun får altid lov at trave en omgang i longen inden jeg sætter mig op.

• #4   24. mar 2009 lad være med at spænde gjorden for meget... stig ikke op i bøjlen... kender en der lod sin hest gå med en elastikgjord rundt om maven (ikke sadelgjord) på folden...

• #5   24. mar 2009 da jeg kan se at det er callan du snakker om... så var det dem der red ham lige inden du købte ham af rikke... der havde en elastik gjord rundt om maven på ham...
    men det er ikke helt sikker at det er gjordkrampe... det er meget vigtig at du bruger en bomløs eller en kortere sadel 16''... da han er meget kort i ryggen og gjorden må ikke sidde for langt tilbage da det stykke hvor gjorden skal sidde på ham ikke er så langt...

• #6   24. mar 2009 jeg har lige skiftet til bomløs på min egen irish cob, da hun som callan er meget kort i ryggen og hendes gjord skal også sidde langt fremme ellers bliver hun meget sur, eller kan ikke trave...

• #7   24. mar 2009 Min den ene havde før i tiden også meget svær gjordkrampe. Fik en massør ud, hvilket hjalp utrolig meget. Mærker stortset ikke til det idag, men spænder stadig gjorden lidt efter lidt og stiger ikke op i bøjlen, men bruger en skammel.

• #8   24. mar 2009 torben andersen kan hjælpe imod gjord kramper.. kig evt på hans hjemmeside : (link fjernet)

• #9   24. mar 2009 Filippa havde rimelig meget gjordkrampe.
    Jeg spændte aldrig gjorden ret meget i stalden. Kun så den lige sad til, så sadlen sad fast, men så den slet ikke var stram. Så spændte jeg først gjorden lidt efter lidt, når jeg kom ud på banen, og trak lidt ind i mellem. Evt. lige lod hende trave et par skridt, inden jeg sad op. Ellers trak jeg bare nogle runder på banen. Og så lod jeg hende gerne gå lidt frem mens jeg steg op.

Så skulle jeg bare holde benene fra hende, lige de første par omgange i skridt, og eller bare ride normalt. Bare trave hende godt inden jeg galopperede smiley

Men det har aldrig været et problem ..

• #10   24. mar 2009 Og så brugte jeg en gjord med elastik i begge siger (dressur)

• #11   24. mar 2009 Og som de andre siger, kan det være en god ide med en massør. Jeg havde også massør til min nogle gange og det hjalp rigtig meget. Til sidst, da jeg red hende, var det minimalt jeg mærkede til det..

• #12   24. mar 2009 hej alle..... tusinde tak for alle jeres gode råd og erfaringer.... callan skal til Tove due her på fredag og chekkes igennem, måske hun så finder noget jeg kan lave om på ....men ellers vil jeg helt sikkert bruge jeres hjælp, så vi kan komme igang med at ride ordentlig...
    tusinde tak.....

• #13   22. jun 2010 ved et er en gammel tråd, men hvad sagde tove due? smiley

Kommentér på:
Erfaring med gjordkrampe

Annonce