1.808 visninger
|
Oprettet:
gjordkrampe?? {{forumTopicSubject}}
godaften HG (:
jeg har ikke så meget erfaring med gjordkrampe og har ikke helt styr på hvad det er? ved godt der er mange former for det, men er der nogen der kan forklare mig lidt om hvad det er?
kan kan forbygge det? hvis man allerede har en hest med gjordkrampe kan man så ' få det væk ' eller gøre problemet mindre?
Camilla Sophie
aug 2007
Følger: 57 Følgere: 53 Heste: 4 Emner: 49 Svar: 1.785
her er en tråd fra hestenettet om gjord kramper
dec 2007
Følger: 68 Følgere: 66 Heste: 5 Emner: 63 Svar: 654
jan 2007
Følger: 439 Følgere: 412 Heste: 6 Emner: 551 Svar: 5.257
Man kan "massere" det væk, har jeg f.eks. gjort med min egen pony (:
apr 2007
Følger: 122 Følgere: 118 Heste: 6 Emner: 39 Svar: 254
kan det være en nerve der bare skal løsnes op inden man kan ride normalt eller hvad tror i det kan skyldes? den er ren i røntgen.
jan 2007
apr 2007
jan 2007
okt 2005
Følger: 91 Følgere: 87 Heste: 4 Emner: 40 Svar: 178
Ved det blev langt og rodet, og det er ikke sikkert det er det din hest fejler, men det er da et forsøg værd.. Jeg ved selv hvor opgivende det kam være, når man er blevet smidt af for 117.gang og bare ikke kan mere.. Men der er en vej!! det gælder bar om at finde den for dig og din hest.. Håber du kan bruge mit svar til noget overhovedet..
Mvh Natascha..
apr 2007
hvordan fik du øjenkontakt med den?
kan du beskrive lidt om hvad du gjorde?
aug 2007
Følger: 54 Følgere: 55 Heste: 11 Emner: 150 Svar: 1.445
- så det er lidt bøvlet men det hjælper hende meget og nu har hun ikke haft det siden jeg begyndte på dette...
okt 2005
Hans gjordkramper var ogs så slemme at han nogen gange fik dem på staldgangen i det øjeblik hvor gjorden blev spændt, så jeg var jo altid megt forsigtig og spændte gjorden meget forsigtigt, for at undgå det.. Men brian lærte mig, at så får hesten bare mere tid til at tænke over at "så!, Nu kommer sadlen, så skal jeg spænde op!", så jeg skulle bare kaste sadlen op på ryggen af ham og så spænde gjorden HELT op, så langt den overhovedet ku komme, og self fik hesten gjordkramper.. Så var det bare at vifte foran øjenene af den, så denned på jorden og ligesom sige, hey det er ikke farligt, at få sadel på.. når den stod stilleigen og slappede af, af med sadlen, lige to sek. på igen og spænde HELT op igen, det tog 4 gange, og for hver gang blev gjordkramperne mindre og mindre, og den 5. gang reagerede han slet ikk på at få den på... Og har ikk gjort det siden.. Han står bare med hovedet nede og slapper af..
Det kommer sig af at jeg har frataget ham den opgave, at han hele tiden selv, har skulle tage stilling til om tingene var farlige, (jeg var blevet lidt bange for ham, så jeg hoppede væk, ligeså snart han hoppede for noget), men ved at blive stående og være den støtte han havde brug for, til at med det samme fortælle ham, at tingene ikk var farlige, er han blevet meget mere afslappet.. Men det kræver ogs man er konstant opmærksom.. og hele tiden beskæftiger din hest.. hvis den er et øjeblik opmærksom, vift foran øjet, få kontakt, og bak den lidt tilbage, og så kan man gå frem igen.. Da jeg først havde fået styr på alt det fra jorden, var det intet problem at stige op i sadlen igen..
Håber du kan bruge mine svar og spørg endelig hvi du er i tvivl om noget af det, det kan være lidt svært at fortælle her, da det er nemmere at se udførst i praksis.. Men jeg prøver..
apr 2007
og tusind tak. det kan være jeg lige skriver en privat besked til dig hvis der er noget, er det ok?
okt 2005
gjordkrampe??