{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.018 visninger | Oprettet:

Gjordkrampe {{forumTopicSubject}}

Er der nogen herinde der har erfaring med heste med gjordkrampe?
Jeg har en ung araberhoppe, som har det. Hun er tjekket af dyrlæge og kiropraktor. Sadeltjek er på vej og jeg skal låne Stübben EquiSoft gjorden.

Men er der ellers andet jeg kan forsøge? Hun bliver trækket og longeret, inden jeg sætter mig op. Men hjælper desværre ikke.

Gode råd modtages med kyshånd smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gjordkrampe
  • #1   26. aug 2017 Passer sadlen ikke til den lige nu? For så kan det også være derfor, at du oplever gjordkramper. Men hvad gør den helt præcist?
    Jeg vil anbefale en kranio sakral behandler. Min hoppe har også udvist noget gjordkrampe lign., men det viste sig, at hun var mega spændt i hendes muskulatur i det område, og det var ikke noget kiropraktoren fandt, som jeg havde hende til smiley


  • #2   26. aug 2017 Vel gjordkrampe kommer fra låst brystben eller at man strammet gjorden for hurtigt da hesten var ung. Det er svært at undgå gjordkrampe når hesten først har fået det. Men foruden de ting du skriver at du forsøger så spænd gjorden MEGET langsomt. Og hvis Equisoft ikke hjælper så forsøg med x-spand smiley pøj pøj med det hele, håber det kommer til at fungere.

    Mvh TT


  • #3   26. aug 2017 Giv hende godbidder imens du spænder gjorden, så hun forbinder det med noget godt, og så spænd gjorden lidt i stalden, så når du går ud af stalden spænd den lidt mere, og når du så er i ridehuset spænd den lidt mere. Så den ikke bare bliver spændt helt ind med det samme smiley

  • #4   26. aug 2017 Gjorden blir i forvejen spændt meget langsomt og ad mange omgange smiley
    Sadlen passer hende umiddelbart, men skal self tjekkes for en sikkerheds skyld.
    Hun har aldrig været glad for at få sadlen på - men bryder sig generelt ikke om at få noget på sig. Hun er ret følsom. Men er dog aldrig øm. Hun blir brugt til distance, og rider uden problemer 30 km. Uden at være det mindste øm.
    Men kunne godt være en mulighed med en kranio sakral.

    Kender I til forskellen på EquiSoft og x-spand?


  • #5   26. aug 2017 Equisoft passer bedst til heste der er ovale og x-spand passer de tøndeformede da de ligger forskelligt smiley men læs mere om de smiley

    Mvh TT


  • #6   26. aug 2017 Har du haft hesten fra den blev tilredet og har selv gjort det? For det er de første år der er afgørende for gjord krampe forårsaget af spænding af gjorden. smiley

    Mvh TT


  • #7   26. aug 2017 Hjem kan fint komme på hende. Men så spænder hun meget op i ryggen, den ryger helt op. Så skal jeg være meget rolig og ta det skridt for skridt. Indtil jeg kan mærke at ryggen er nede og hun slapper af. På de gode dage tager det måske 10-15 skridt. På de rigtig dårlige dage får jeg ordentlig røvfuld, rigtig rodeo. Indtil jeg hopper af. Og der skal ikke meget til, før hun spænder endnu mere. Så der skal være helt ro omk hende, når jeg skal op. Blir meget værre - og farligere - hvis hun lige spænder op fordi der løber en hest på marken ved siden af eller hvis det blæser osv.

  • #8   26. aug 2017 Vores Silas led af frygtelig gjordkrampe- det kom af at de 3 nederste halshvrvler var drejet pga et spark på bringen- efter behandlinger for at få det på plads var der intet smiley
    Vi brugte en flexigirth og den hjalp ham virkelig smiley


  • #9   26. aug 2017 Er du sikker på at det er gjordkrampe og ikke ryggen den er gal med? smiley

    Mvh TT


  • #10   26. aug 2017 Massage ved gjordlejet inden man lægger gjorden på, kan også være en mulighed smiley

  • #11   27. aug 2017 Både ryg og hals - ja hele hesten - er gået igennem af dyrlæge og kiropraktor. Og de roser hende begge, der skulle ikke være noget med hende smiley

  • #12   27. aug 2017 Jeg ville snakke med en massør også smiley
    Som sagt, så kan gjordkrampe skyldes muskulærer spændninger, noget som en kiropraktor ikke kan se på samme måde


  • #13   27. aug 2017 Massør har i øvrigt også været ude smiley

Kommentér på:
Gjordkrampe

Annonce