{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gjordkrampe :-/
  • #1   30. aug 2014 På min gamle hjalp det at gå med ham inden sadlen blev spændt ordentligt og så meget langsomt smiley

  • #2   30. aug 2014 Jeg har prøvet ALT på min, tog igår chancen og købte en Equisoft gjord speciel lavet til gjordkrampe. Og der var ingen ting med ham overhovedet!

  • #3   30. aug 2014 spænd gjorden et hul af gangen, og langsomt, og gå ind i mellem.

    når jeg sadler op(rider en hest der tidligere har haft det), spænder jeg gjorden let, når jeg har lagt sadel op, og et hul mere når jeg har lagt hovedtøj på, og et hul mere når jeg kommer ud til banen, og så går jeg lige en volte, og spænder så det sidste, og går en volte mere...

    min gamle ridelære, tog hendes hest 2 runder i longe før hun satte sig op


  • #4   30. aug 2014 Hvad med at prøve massage? De fleste heste får gjordkramper som følge af spændt brystmuskulatur.

  • #5   30. aug 2014 En utilpas sadel kan også give gjordkrampe har jeg læst

  • #6   30. aug 2014 Jeg tog altid min i longe med let spændt gjord. Efter en vis tid var det ikke længere nødvendigt - han fik gjordkrampe igen 1 år efter én gang, og den dag fik han samme behandling som i starten, longering inden vi spændte gjorden helt og der har ikke været noget siden smiley - 2 år siden sidst nu.

  • #8   30. aug 2014 Kiropraktik alene har ingen effekt på langsigt, da musklerne som sidder omkring knoglen ikke forbedres ved kiropraktik. Musklene vil stadig være spændte og i tilfælde af fx skævt brystben , vil brystmuskulaturen trække brystbenet skævt igen efter forholdsvis kort tid. For at få den fulde effekt skal kiropraktik kombineres med massage efterfølgende smiley

  • #10   30. aug 2014 Da jeg for 100 år og en formiddag siden gik på rideskole, lærte vi at spænde gjorden skiftevis højre og venstre side, til den var spændt. Og så lige spænde efter inden man sad op.
    Jeg har bare set mange unge mennesker spænde det hele i samme side af sadlen på en gang. I min lille hjerne må det altså være ubehageligt for hesten at blive spændt SÅ meget ind på en gang.
    Så i mit heste univers skal man spænde skiftevis og ikke det hele på en gang.
    Om det hjælper ved jeg ikke, men ingen af mine heste har gjordkrampe, eller vist tegn på det. Dog kan jeg se på hesten at det ikke altid er behageligt. Derfor skiftevis.

    Om gjordkrampe kan heldbredes/ kureres tror jeg ikke men behandling som massage og kiopraktik kan ikke skade og vil altid kunne hjælpe. Og så lige at rytter ændre adfærd for at lette på krampen og ikke gøre der værere


  • #11   30. aug 2014
    Få hesten tjekket fysisk - om det er af en kiropraktor, fysioterpeut, osteopat eller kranie sakral behandler så vil hun garantere finde noget :o)

    http://www.heste-nettet.dk/nyheder/10625/


  • #12   30. aug 2014 Man kan få gjorde med luft i, de er dog lidt halv dyre.. men det skulle være meget mere behageligt for hesten end en normal gjord. Ved os der findes andre slags gjorde til gjordkramper, men kan desværre ikke lige huske hvad de hedder. Prøv at forhøre dig i en ridebutik smiley

  • #13   30. aug 2014 For 14 dage siden var jeg ude og massere en 3 års hest der havde gjordkramper. Den fik 2 behandlinger, og pigen siger den har ikke bukket siden smiley så i det tilfældet var der ikke mere der skulle til.. Men alle heste er jo forskellige smiley

Kommentér på:
gjordkrampe :-/

Annonce