{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.063 visninger | Oprettet:

HG´s nye "administratorer??? {{forumTopicSubject}}

Har Hg pludselig fået nye administratorer?

Nej selvfølgelig har de ikke det, men der sidder åbenbart en masse mennesker bag deres computere, der mener, at de har ret til at opføre sig sådan. Problemet er da bare, at de følger ikke reglerne og de rigtige administratorer opfører sig langt pænere, hvilket nok er derfor, det er dem, der har fået opgaven.

Nå forklaring:
Når nu en masse mennesker vil lægge deres heste ind på HG, så sidder de og læser hvilke krav, de skal opfylde for at lægge den ind...

5.4 Oprettelse af heste

HesteGalleri.dk gør opmærksom på at du skal have tilknytning til hesten, og derudover skal du opfylde de andre krav som stilles af HesteGalleri.dk’s administration ved oprettelse af en hest her på siden.


Du skal have tilknytning til hesten.
Alle billeder skal være tydelige og af selve hesten!
Hesten må ikke oprettes som salgsannonce!
Hesten må ikke være solgt ved oprettelsen!
Der må ikke oprettes midlertidige billeder med tekst som f.eks. ”Billeder kommer snart”
Der må ikke være skjulte reklamer for f.eks. hjemmesider på billederne

Hvis du er i tvivl om du overholder tilknytningskravet, så skriv til en hjælpe-administrator og spørg.

Det er ikke tilladt at oprette flere heste i samme galleri; opret venligst kun et galleri per hest.


Vi kontrollerer jævnligt de oprettede heste og sletter uden varsel alle heste, som ikke opfylder alle betingelserne

Når så de har lagtr den ind, bliver den afvist, fordi man ikke kan læse tilknytningen (hvor står det i reglerne, at man skal kunne det?)
Fordi den ikke har stamtavle(Hvor står det i reglerne, at den skal have det?)
Fordi billederne ikke er varierede nok(Hvor står det i reglerne, at de skal være det?)
Fordi du ikke har tekst nok(Hvor står det i reglerne, at du skal have det?)

Og jeg kunne blive ved..

Jeg fatter simpelthen ikke, at folk herinde ikke kan se, at der findes mennesker, som gerne vil vise deres hest/pony frem, men måske ikke lige har et kamera til flere tusind, eller måske ikke er så skrap omkring internet endnu og er lidt usikre på, hvad de skal skrive osv osv.

Jeg fatter heller ikke, at det kan give så heftig en diskussion, om hesten har tavle. Den diskussion gælder så kun nogle racer, fordi fjordhestene ryger da lige klokkerent ind her, så længe de er racetypiske. Det må jo være gældende for alle? Desuden kan man jo kende til afstamning uden at have papirer på den.
Men værst synes jeg da er, når folk med tavleheste bliver afvist, fordi de kun har skrevet ja til tavle. Jamen der er da ingen, der siger, du skal skrive hele stamtavlen i???

Kunne folk dog bare lære at se ud over deres egen næse, byde folk velkommen på baggrund af reglerne, og lade være med at opfinde deres egne regler.

Så jeg kunne da godt tænke mig at høre jeres gode saglige argumenter for, hvorfor I IKKE skal overholde reglerne og byde folk velkommen, hvis de overholder dem?
OG jeg vil da blive rigtig glad, hvis vi kunne holde diskussionen i den pæne ende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HG´s nye "administratorer???
  • #1   1. apr 2009 Super indlæg du har lavet.
    Har tænk mange af de samme tanker som dig. Tænker nemlig også, at ikke alle har muligheder for at tage super gode billeder.


  • #2   1. apr 2009 Hørt hørt - HELT enig...

  • #3   1. apr 2009 Tak for dit fine indlæg!!! - Kunne ikke ha sagt det bedre selv...

  • #4   1. apr 2009 Hold da op, den har været længe under vejs....

    Det er det samme med antal billeder... der står at HG anbefaler man opretter mindst 5 billederi profilen, så afvises en hest fordi der er 3 knald gode billeder... begrundelsen er: du skal oprette mindst 5 billeder... hvor står det??

    Jeg må indrømme jeg byder velkommen hvis reglerne er overholdt.. også selvom om billederne ikke er kniv skarpe eller der kun er 2 billeder.. Synes alle skal have en chance.

    Tak for opsangen..


  • #5   1. apr 2009 Det er da dejligt at høre, jeg ikke er den eneste, der har tænkt over, hvad der sker herinde..
    Så håber jeg bare, der kommer nogle folk på banen, der vil fortælle hvorfor?

    Ponygården, jeg synes, du skal læse indlægget igen, fordi jeg spørger faktisk hvorfor, man mener, man ikke bør overholder reglerne, når man byder velkommen eller afviser. Når du går ind og byder velkommen/afviser skriver HG, at alle heste er velkomne så længe HG´s regælement er opfyldt. Så om du eller jeg mener, at en hest kun er en bestemt race med tavle, er sådan set irrelevant, fordi det står ikke i reglementet. Ergo ingen belæg for at afvise.
    Så hvorfor mener du, at du ikke behøver overholde reglerne?


  • #7   1. apr 2009 Ponygården, jamen hvem har besluttet, at vi må det?

    Forresten agn billeder, så siger reglerne jo også, at de skal være tydelige og af selv hesten, så skal de selvfølgelig det.


  • #8   1. apr 2009 super indlæg smiley

    jeg har selv flere gange prøvet at få mine to nye mini'er ind, desværre er jeg ikke så heldig at have et kamara til flere tusinde som du skriver så jeg tager billeder med min mobil, også npr jeg kan låne et kamara gør jeg self det smiley
    men hver gang jeg prøver a få dem ind, blir de afvist med den begrundelse at billederne ikke er gode...

    men jeg er helt sikkert enig med dig i det, og sys at der er for mange der tror de bestemmer herinde.....


  • #9   1. apr 2009 super indlæg godt sagt

  • #10   1. apr 2009 jeg sad lige og overvejede at oprette et lignende indlæg. hvad er det der sker for HG for tiden. jeg synes simpelthen ikke at folk har en chance for at melde sin hest ind længere.

    i går så jeg også en fjordhest, som lå til godkendelse, hvor en tøs havde skrevet: "afvist! hvorfor? fordi det er en fjordhest!"

    helt ærligt HG. hold dog op med at være så selvfede, og lad andre folk være med i "klubben"!


  • #11   1. apr 2009 ja, jeg kan da godt forstå at der også afvises mange profiler. gør jeg da også selv. men så længe der er mere end 5 billeder, og tegn på at personen har tilknytning til hesten, så synes jeg at personen skal have en chance, for at få oprettet sin hest..

  • #12   1. apr 2009 Jeg er selv af den overbevisning, at en hest ikke er renracet, hvis man ikke har papirer på den, heller ikke selvom man kan dokumentere, at begge forældre har papirer, men føllet har ikke.
    Men faktum er stadig at det ikke er afvisningsgrundlag, da der ikke findes et reglement herinde, der siger, at den skal have tavle.
    Så kunne man jo vælge enten at byde velkommen og skrive i teksten, at man mener, den er opført forkert, eller ganske simpelt lade være med at byde velkommen og for den sags skyld afvise.
    I bryder jo reglerne, når I afviser på det grundlag.

    Men jeg vil faktisk da gerne stadig høøre, HVORFOR I ikke behøver overholde reglerne. Fordi jeg spurgte egentlig ikke, hvad I bedømmer en profil på, det er der jo regler for.

    Winnie, det kan godt være, du gerne vil have skrevet far og morfar ind, men det er der jo så heller ikke regler for. Og hvis jeg vælger at notere ja ved, at min hest har tavle, så kan du ikke tillade dig at afvise.


  • #13   1. apr 2009 Det er ikke vores arbejde at bedømme om hesten er fake eller ej, medmindre det viser sig meget tydeligt. Det er det adminsne fx er her for smiley
    Vi skal bare byde velkommen hvis de generelle betingelser er overholdt.

    Er helt enig med dig Pia. Rigtig godt indlæg!


  • #14   1. apr 2009 Hvis vi ikke må afvise, hvorfor er knappen der så?

  • #15   1. apr 2009 Lisa, det må man også, hvis reglerne ikke er overholdt.

    Winnie, jeg undskylder, jeg har troet, du afviste grundet din meget hårde og upersonlige facon. Da det lyder som om, du stiller krav til folk.

    Michael, det er jo så op til en selv, jeg er nu aldrig røget på nogens filterliste, men hvis det er et problem, kan du jo bare undlade at kommentere.

    Hestehaven, læs dog lige, hvad jeg skriver. Jeg skriver ikke, at man ikke må afvise. Jeg skriver og spørger folk, hvorfor man mener, man må bryde reglerne, ved at fortælle folk, at HG har nogle krav som faktisk ikke eksisterer?

    Og det har jeg faktisk ikke rigtig fået svar på endnu smiley


  • #16   1. apr 2009 Hestehaven, nej det har jeg ikke, fordi det siger HG´s reglement intet om, og det er nu engang dem, der bestemmer.

  • #17   1. apr 2009 Nej fordi regelsættet er jo sat op, netop fordi man ikke skal kunne lægge heste ind, man har stjålet billeder af, eller har set på naboens mark m.m.

  • #18   1. apr 2009 Hestehaven, det er jo så også nemmere, når du ikke kan argumentere for, hvorfor du ikke skal overholde HG´s reglement.

  • #19   1. apr 2009 Hmmm Er meget enig med dig Winnie...

    Jeg mener helt bestemt at om man vil godkende/afvise en hest, er en individuel ting.
    Er profilen fyldestgørende, og der er billeder af HESTEN (hvor man kan se den) og der er angivet KORREKTE data, ja så skal hesten selvfølgelig ind, men mener så absolut også, at man skal gøre rede for afstamning, hvis man lægger sin hest under en bestemt race.
    Har man bare skrevet "ja", jamen ok fint nok, men står hesten eksempelvis under OX araber, ja så skal der dælme ikke stå nej under stamtavle.

    Og som nævnt, så gider de færreste at skrive en kommentar om hvorfor hesten afvist, da man rigtig ofte bliver svinet til efterfølgende, af bl.a. hævnkarrakterer svinske kommentarer, og lign.

    Når jeg afviser/godkender en hest, er det 100% min egen individuelle mening om profilen.. HELE PROFILEN!


  • #20   3. apr 2009 Mai-Britt *Kida-Arabians *

    Super skrevet! ;-D


  • #21   3. apr 2009 Mai-Britt, jeg deler fuldstændig dine holdninger ang stambog eller ej, og ofte den manglende race-ægthed, men faktum er vel stadig, at man bør overholde reglementet, og dvs at fordi stambogen ikke er indskrevet, så skal den vel ikke afvises?
    Jeg vælger tit at skrive til folk, at jeg hverken afvise eller byder velkommen, hvis jeg mener, der mangler billeder og tekst f.eks eller hvis den står under welsh og tydeligt er en shetter... Jeg fortæller også, hvorfor jeg ikke byder velkommen, og har ikke fået ret mange negative opstød af det.. Dog nogle men dem er jeg voksen nok til at håndtere

    Jeg forstår simpelthen ikke holdningen blandt voksne mennesker, når de afviser på et tyndt grundlag, som faktisk slet ikke står i reglementet, og de så mener, at de åbenbart må té sig og tale som om de var administratorer.


  • #22   3. apr 2009 Super indlæg - tak for det :o)

  • #23   3. apr 2009 Jeg bliver lige nødt til at blande mig lidt i denne her stamtavledebat .... og reglerne for byde velkommen eller ej. For jo længere debatten bliver, desto flere er der som tilknytter sig " jeg byder velkommen efter MINE egne præferencer" " hvis JEG synes profilen opfylder kravene". Men det er jo ikke det reglesættet lægger op til . Det er HG's hovedadministrator der har givet brugerne beføjelse til at byde nye brugere velkommen EFTER HG'S REGLER .. IKKE efter egne regler. Og det er meget muligt at nogle brugere mener at en hest uden et stykke papir med nogle navne på IKKE er en ren race, men da det er HG uvedkommende om der forefindes et sådan stykke papir, så betyder det jo at alle stamtavlefanatikerne OGSÅ skal se bort fra det. Er hesten RACETYPISK - så er det en acceptabel indikation for at det nu er den race man har placeret den under. Er den IKKE - som nogle eksempler ovenfor indikerer - så skal den naturligvis under anden særlig race. Men for søren, hvis vi HA'ere gik under samtlige racer og slettede ALT uden stamtavle, så ville mange af dem der afviser pga af mangel på samme få sig en overraskelse.

  • #24   3. apr 2009 Mai-Britt, de unge er muligvis, dem deer er grimme i sproget, men de ældre er dem, der er værst til at afvise, fordi det er blevet "opfundet" af nogle herinde, at en race kræver en stamtavle. Og de fleste tager ikke imod argumentet, at det siger reglerne ikke. F.eks argumenteres, der så bare med at det pågældende raceforbund kører med ´lukket stambog, derfor SKAL den ind under anden særlig race. Nu følger HG jo ikke de enkelte forbunds reglement, men deres eget herinde, så det er faktisk ikke et argument. Dog er det et argument, der ofte kommer, og bestemt ikke fra små "tøser".

    Cowgirls have more fun, Tak smiley Det er lige det, jeg gerne vil frem til.


  • #25   3. apr 2009 Nu ligger landet sådan, at det er blevet alle brugere af HG givet tilladelse til at afgøre om MAN ønsker at byde en hest velkommen, eller at afvise den..
    Der står ikke nogen steder at jeg SKAL byde velkommen, hvis alle regler er overholdt, men at de som hovedregel er velkomne..

    Men det er MIT valg om JEG vil byde velkommen...

    Ellers må HG jo ændre reglerne, så admins afgør sagen...

    Så længe jeg har muligheden, så afviser jeg dem, som jeg ikke mener har lavet en profil der er fyldestgørende nok, eller hvor hesten er fejlplaceret, eller billederne ikke er gode nok..

    Som nævt længere oppe, er det jo et heste GALLERI.. Så hjælper billeder fra en mørk stald mig ikke ret meget..


Kommentér på:
HG´s nye "administratorer???

Annonce