{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

Kunne være blevet snydt..(hestekøb) {{forumTopicSubject}}

Jae her sidder jeg og kommer i tanke om da jeg ville købe mig en skovturshest for nogle år siden, og følte mig noget så gevaldigt snydt!
Historien starter ved at jeg finder en DV (troede jeg) på den blå avis. Jeg ringede til sælgeren og fik en snak om hesten, og det lød sku emget fornuftigt.
Jeg og min far tog afsted for at se på hesten som stod et godt stykke udenfor Holstebro..... Det vil sige vi kørte 1,5 time den ene vej.

Vi får hilst på pigen der har hesten til salg, og hendes far. Vi går om for at se på hesten, og hun begynder starks at tale om hvor speciel og dygtig en hest det er. Faktisk er den SÅ dygtyg at hun har lært den en masse forskellige ting. Hun ligger sadle på hesten og begynder at ride rundt, og hvad skuer mit øje? Det er SKU EN TRAVER!!!!!!

Jeg er kommet for at se på en DV også prøver hun at bilde mig ind at det er en DV...F en tøs :o(
Nå men hendes argument for at hesten går anderledes i trav er: "Det har jeg lært den og det er meget svært at få en hest til" OMG jeg følte mig så godt og grundig taget ved næsen, og tænkte lidt at det var det rene spild af hendes og ikke mindst min tid, hvorfor f... prøver folk ihærdigt at snyde? Jeg forstår det ikke. Selvfølgelig købte vi ikke hesten.

Nå men har du prøvet noget ligende? Kørt ud for at se på en hest som var noget helt andet end det du kom for at skulle se?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kunne være blevet snydt..(hestekøb)
  • #1   1. apr 2009 Nej har ikke oplevet det !!! Men kender en som har købt en traver af en i nordjylland og efetr noget tid ca 1 måned er hun nød til at slagte hesten fordi den ikke kan bruges den er halt !!! så hun fik købt/ leveret en traver til 10.000,- som hun måtte aflive. Hun kunne hverken komme i kontakt med køberen eller hans medhjælper...

  • #2   1. apr 2009 Har godt nok aldrig selv prøvet det, men man høre mange historier om hvor folk er blevet snydt på den ene eller anden måde.
    eller at hesten er syg eller halt nå man køre ud for at kigge på den.
    det er selvfølgeligt surt, men heldigt nok du havde lidt forstand på heste og kunne se det var en traver.


  • #3   1. apr 2009 tjaa, men slet ikke sådan der (:
    altså vi har jo kigget på pony, og der kommer man sq tit ud til noget lidt andet end man havde forventet, men eller ikke.


  • #4   1. apr 2009 efter

  • #5   1. apr 2009 Jeg skulle engang kigge på en Fuldblod som jeg kunne bruge som springhest.. Da vi kommer derud er den blød i koderne og sunker i ryggen hvis man lægger hånden eller sadlen på..

  • #6   1. apr 2009 Nej heldivis aldrig, men det er der sikkert andre der har.

    Sidder lige med en sjov tanke:
    Hvad nu hvis det er nuværende sælger der er blevet snydt i første omgang??
    Hvis hun virkelig troede på hendes hyp var DV og super speciel?

    Det er jo næsten tragisk.. men desværre sker det jo nogen gange når uerfarne købes hest uden hjælp! Og der er travere jo desværre i en prisklasse så det tit er dem det går ud over. Det er jo heste der for det meste er kønne, men i den lave ende af prisskalaen...

    Hvad du skal bruge det her til aner jeg ikke (sidder stadig og morer mig lidt over den meget svære gangart)

    Men godt for dig du ikke fik købt en "TraverDV" og synd for pigen hvis hun virkelig tror på den specielle hyp!


  • #7   1. apr 2009 Synes et eller andet sted det er pisse frækt at folk kan finde på det.

    Og virkelig frustrerende at man får fat i en hest der skal aflives :o( Og ikke kan få fat i forhenværende ejer....Det er jo sygt. Det må jo fortælle lidt om at man kun skal stole på sig selv....

    Men er da glad for at jeg er en af de få der har prøvet at blive bildt noget ind.



  • #8   1. apr 2009 LOL Ja min far og jeg morede os også rigtig meget over den specielle gangart, som ikke mange kunne ;o) Selvom vi havde kørt langt, men vi fik da en på opleveren ;o)

    Men har selv tænkt over om hun var overbevist om at det var en DV


  • #9   1. apr 2009 OMG Det er jo faktisk forfærdeligt at folk med god samvittighed sælger en hest som de ved aldrig kommer til at gå rent, og som bare leder efter nogen der ikke ved noget om heste, så de kan bilde dme noget ind :o(



  • #10   1. apr 2009 arh, godt du så det o:

    i slutningen af 2007 skulle jeg ud og se på en 7-årig knapstrubber vallak, som skulle være 147 cm og en sød og godt tilredet pony.
    nå, men den stod så ikke ved ejeren, men ved en kvinde som trænede den, og vi kørte i lidt over 3 timer for at komme derned.
    da vi så kommer derned og ser ponyen, så er den kun ca. 142 cm. og langt fra de 147 og det kommer bag på kvinden, som træner den, at ejeren har fortalt at ponyen er 147 cm.

    - for at gøre en lang historie lidt kortere, så finder kvinden ud af, at ejeren slet ikke har fortalt os sandheden:
    ponyen er kun en lille 1'er pony, som faktisk er blevet tæsket i hovedet ved tidligere ejer og den er ekstremt hovedsky, og vil slet ikke røres i hovedet. desuden var den ikke særlig godt tilredet og fik et par bukkeflip under ridningen.
    det kom åbenlyst bag på hende kvinden, at vi ikke vidste alt dette, så hun fortalte os ALT om den og sagde at ejeren faktisk var hestehandler (hvilket vi heller ikke vidste), og at hvis vi alligevel besluttede os for at købe ponyen, så skulle vi bare forlange prisafslag.
    hun sagde også, at ejeren havde spurgt hende om, om hun ikke bare kunne give ponyen hovedtøj på inden vi kom og så på den, så vi ikke fandt ud af at den var hovedsky - men det havde hun heldigvis nægtet.


  • #11   1. apr 2009 dv heste er jo mærket, eller har papri.. så det har man jo som udgangspunkt..! er den kåret ind i dv unden mærkning, er den jo stadig godkendt dv, og har det på papir..!

  • #12   1. apr 2009 Lilan H: det er ikke bare stygt over for køberne, at lyve om salgshesten - det er jo ligeså synd for hesten.
    dem som sælger, må jo ikke holde af hesten, for så havde de lagt mere vægt på at finde det perfekte hjem til den ):


  • #13   1. apr 2009 Louise> Ja du har fuldstændig ret. I tlf-samtalen fortalte pigen at hesten havde papire og alt muligt (ved så ikke lige hvordan hun ville ha givet dem videre ved salg?)

    Laura Holm> Stakkels pony. der sker sku nogle tragiske ting rundt omkring, men det var da rart at hende damen kunne være ærlig overfor jer. Det er så bare surt at man bruge en dag på sådan noget :o(


  • #14   1. apr 2009 Kender forresten en der stod i min gamle stald(en 15 årig som skulle betale ALT selv).
    Hun købte bevist en traver for sine sparepenge. Hentede den selv sammen med sin far, hun skulle overnikøbet betale benzinpenge for turen.
    Da hun kom hjem i stalden kunne alle andre end hende jo se at hesten var stokhalt. Vi ventede og så tiden an et par dage, hvor hun bare gik tur og hyggede sig med sin hyp.

    og vupti da de så prøvede at ringe sælger op efter et par dage tog de bare ikke tlf. Der blev også sendt breve og truet med advokat osv. men ingen reaktion.

    Efter nogle måneder, hvor heste bare blev sørgeligere og se på tror jeg det endte med hun fik besked på at flytte hesten for opstalder ville ikke have så dårlig en hest gående. (hestens stand var absolut hverken pigen eller opstalders skyld).

    Så jeg tror den endte på slagteriet og pigen uden sine surt opsparede penge til hest.
    Jeg er overbevist om at sælgerne bevist har solgt en hest som ikke var til andet end slagt... At man så kan få sig selv til at gøre det kan jeg ikke forstå.


  • #15   1. apr 2009 Lilan H: nemlig! hun var heldigvis rigtig rigtig sød ved den.
    men hun sagde, at hun ikke kunne lukke den på fold eller tage grimen af den, for så ville hun aldrig få fat i den igen ): så den havde bare fået den største boks i hele stalden til gengæld.


  • #16   1. apr 2009
    dengang jeg søgte hest faldt jeg over en på hestenettet og kørte helt op til nordjylland og da vi så endelig ankom så kunne vi se det var en salgsstald..!
    folk der gik rundt og prøvede hestene + han havde travle med dem og kunne ikke engang huske hvilken hest jeg skulle se på..
    men da jeg endelig fik forklaret ham hvilken hest jeg skulle se så kom vi over i den anden stald hvor de stod i spildtov :s
    Hesten stod helt nede i hjørnet og han forklarede at den var halt pga den var faldet på marken..
    så hesten havde et rimelig blodig sår omkring hoven :S

    han siger så han har andre heste og viser 4 heste i samme pris som den jeg skulle have set på...
    valgte så en rød hoppe som stod med dækken og de sadlede den op.. uden den blev striglet..!??
    da den kom over i hallen ser jeg den var meget tynd og har lange hove og jeg prøvede den og følte man sad på en utrolig spinkel hest..

    sagde efter den ikke var noget for mig og så begyndte han igen jamen så skulle jeg se den
    sagde bare pænt tak for kigget og så kørte vi hjem igen...

    havde bare så meget lyst til at melde det..!


  • Julie H
    Julie H Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Svar: 5
    #17   1. apr 2009 Ja det er synd for hestene har heldigvis ikke selv været udst for sådan noget

Kommentér på:
Kunne være blevet snydt..(hestekøb)

Annonce