{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
354 visninger | Oprettet:

Underlig opførsel fra min hoppe {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu siddet og tænkt lidt over den sidste måneds tid og alle de problemer jeg har haft med Artesia. Det startede med at hun omkring den 26. februar fik et mindre sår i munden, som hun pådrog sig på folden. Hun fik to dage fri hvor såret blev smurt, og det helede. Så red jeg et stævne hvor hun ikke rigtig ville gå fremad og jeg mistænkte først munden, men da den egentlig havde helet fint var jeg mere tilbøjelig til at tænke på ryggen eller nakken. Jeg longerede en del samtidig med jeg fortsatte med at ride, men det blev værre og værre og til sidst ville hun slet ikke gå fremad, og galoppen blev mere og mere stillestående når jeg tog i biddet. Under en træning var hun så hård ved sig selv at hun kom ud med bidsår i begge mundviger, og dette gider jeg ikke hakkes ned for, da jeg ikke rykkede i hende, men bare holdte stand. Så fik hun fri igen og jeg opdagede et dybt sår længere inde i mundvigen, højst sandsyneligt det oprindelige sår der var gået op og revet mere op. Her i sidste weekend stod hun så stille igen og jeg skiftede i denne uge over på en bidløs trense. På trods af over en uges frihed fra biddet er hun stadig ikke helet, og jeg har nu mistanke om andre problemer.

Lige pt er symtomerne:
Dårligt helene sår
Det ene øje er rødt og irriteret
Udslet på højre inderlår omkring patterne
Konstant hingstegal (Hingst i stalden)

Har i nogle forslag til hvad der kan være ud over såret i munden, som jo ikke var det helt oprindelige problem.

Tandlægen kommer mandag
Dyrlægen kommer også mandag
Massøren kommer i morgen (Fredag)
Kiopraktor Tove Due kommer først i næste måned
og hun har haft sadelmager, så tro endelig ikke jeg ikke prøver at løse problemet, på trods af jeg ikke ved hvad det er.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Underlig opførsel fra min hoppe
  • #1   2. apr 2009 synes du skal vente og se hvad alle de fagmænd siger (SKØNT med en ansvarlig hesteejer der gør noget)...

    folk kan godt komme med forslag her inde... men det kan du ikke rigtig bruge til noget, ud over eventuelle ekstra bekymringer...



  • #2   2. apr 2009 Hej Tinne

    Øv, hvor træls - jeg kender godt det der med at de bare bliver ved med at fejle noget... En ulykke kommer sjældent alene, som man siger. Og det passer i hvert fald i hesteverdenen.
    Jeg vil ligesom Sandie sige, at du skal vente med at bekymre dig indtil fagmændene har givet deres dom.
    Umiddelbart synes jeg i hvert fald det lyder som om der er noget galt med immunforsvaret - men mon ikke man kan se det i en blodprøve. Hun kan evt mangle nogle mineraler/vitaminer.
    Jeg håber hun bliver rask.


  • #3   2. apr 2009 Taz: Hun er sat på B-express da jeg tænkte det samme som dig. Hun går fint på den bidløse, søger "til biddet" og det hele, dog er hun endnu lidt usikker når tempoet bliver for højt, da jeg kun har redet 2 gange med den, men hun galoppere i det mindst fint frem til tøjlen herpå.

    Cecilie: Jeg vil helt klart bede om en blodprøve.


  • #4   2. apr 2009 Taz: Den bidløse fungere nu fint. Jeg kan ikke give ordentlige signaler i grimen, og kapsunen bryder hun sig ikke om, så den bruges kun sjældent under longering.

Kommentér på:
Underlig opførsel fra min hoppe

Annonce