{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.347 visninger | Oprettet:

fodring: Byg og havre {{forumTopicSubject}}

Ja, nu skal jeg rykke min ene hest hen til et nyt sted hvor der inkluderet i prisen er foder. De fodrer med havre, byg og noget vitamin/mineral halløj. Men hvad er den nøjagtige forskel på byg og havre? Jeg ved at havre tænder hesten, men hvad gør byg? Min hest er en 9 årig oldenborger/traver hoppe der har været meget overvægtig, men nu er i normal foderstand ifølge min dyrlæge. Hun er ikke vågen, men er meget temperamentsfuld med løse bagben og dominerende på folden. I hvilke forhold vil I anbefale mig at fodre? Havde overvejet at kombinere med noget fuldfoder fra spillers, som fx deres conditioner blanding, da hun skal til at rides noget mere, men har det nogen effekt når man alligevel fodrer med korn?
Vil jo også gerne ha det så billigt som muligt, selvfølgelig uden at gå alt for meget på kompromis.

Håber I kan hjælpe mig!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fodring: Byg og havre
  • #2   11. apr 2009 Byg går i benene.. Jeg vil ikke fodre med byg andet end en enkelt håndfuld og havre vil jeg ikke give til opmærksomme heste.. Byg tager de også på af..

• #3   11. apr 2009 Det er rigtig meget stivelse i havre/byg, meget energi samt det feder en del.

• #4   11. apr 2009 Jeg ville nok vælge at tage mit eget foder med hvis det kunne lade sig gøre... Og så evt bruge noget der ikke giver dem så meget energi.

Hvis de skal have byg skal det helts være valset da det har en meget hård kerne og hestene derfor ikke får det nedbrudt ordenlig og ikke får det optimale ud af det.

• #5   11. apr 2009 Hvad betyder at det går i benene...?

• #6   11. apr 2009 For meget havre tænder hesten.

og kort sagt, så feder byg (-;

Nogen hesten kan ikke så godt tåle en af delene, men vi har ikke problemer med det (:

• #7   11. apr 2009 heste er faktisk slet ikke skabt til at spise byg eller havre, deres maver kan ikke omsætte det og bruge det optimalt... det er 1000000 gange bedre at fodre med en fuldfoder, og jeg har erfaret at det også er billigere i længden at købe en dyr kvalitets fuldfoder for inden vi gik over på Spillers produkter skulle de have så meget mere mængde mæssigt, men ikke nok med det så skulle der alle mulige tilskudsprodukter til for at dække det hele ind, vi har fået en lettere hverdag med ét foder, samt billigere, og ikke nok med det så er dyrlæge regningerne faldet omkring 100% fordi vi nu fodrer korrekt. og man kan se og mærke på hestene at de får det de skal, og vi fodrer pt. 12 heste med kvalitets produkter fra Spillers, og det koster det samme at fodre alle 12 nu, som det gjorde i tilskudsprodukter og dyrlæge regninger pga. de ikke fik alt hvad de skulle have før, og dengang fodrede vi kun på 4 heste... så vi fodrer pt. 2/3 flere for samme pris...

• #8   12. apr 2009 Det fodre vi med på vores rideksole og det går fint. Min får så nogle et tilskudsfoder men heller ikke noget dyrt fansy noget og begge vores pony funger fint.

Kommentér på:
fodring: Byg og havre

Annonce