{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bedækker ved hånd?
  • #1   29. apr 2009 Det betyder at man holder hoppen og hingsten i trense eller grime og lader hingsten springe hoppen naturligt.

Inseminering er når hingstens sæd opsamles og derefter lægges ind i hoppen.

Når ihingsten bedækker i stod, betyder det at han går sammen med hopperne på fold og helt selv klarer ærterne smiley

• #2   29. apr 2009 okay tak smiley Den kunne nemlig nemt misforståes hvis man ikke har så meget forstand på emnet smiley

• #3   29. apr 2009 ja det kan jeg godt se smiley

Men det betyder bare at man holder hhv. hoppen og hingsten i træktov eller lignende mens de hygger smiley

• #4   29. apr 2009 Hvis min hoppe skulle bedækkes ville jeg vælge at gøre det på en mark så de kan se hinanden an og tage sig den tid det tager smiley

• #5   29. apr 2009 det kan være meget farligt for hingsten at lukke dem sammen

jeg ville os få min hånd bedækket

• #6   29. apr 2009 hmm ja men det er det mest naturlige, og går meget op i at mine heste er naturlige smiley

• #7   30. apr 2009 Simone T: Jeg er med dig... jeg synes også det er mere naturligt at de går i stod. Så bliver hoppen heller ikke voldtaget, hvilket desværre ofte sker ved håndbedækning.
    Hoppen kan jo for så vidt også sparke hingsten ved håndbedækning, så på det plan er der ingen forskel fra stod bedækning.
    Hvis man vil undgå skader på hingsten skal man bruge inseminering.

Og er hingstene vant til at gå i stod, så bestiger de heller ikke hopperne før de er klar.
    Alle hingstene på Bakkegaarden går i stod, og har altid gjort det, og vi har aldrig haft en eneste skade.

• #8   30. apr 2009 Hstehaven: Det kunne da ligeså godt være sket ved hånd?

• #9   30. apr 2009 Anne: Okay smiley Jeg kunne også forestille mig at chancen for at der vil ske en skade måske er større ved hånd, netop fordi hoppen bliver "voldtaget". Hvor på fold har de tid til at gå og se hinanden an, og hoppen kan markere overfor hingsten at hun ikke er klar endnu. Og så har hingsten ogsp en større chance for at nå og flytte sig fra en evt spark når den ikke bliver holdt i et torv

• #10   30. apr 2009 Så skal man vel heller ikke vælge en hingst der normalt går alene til at bedække i stod?

• #11   30. apr 2009 Hestehaven, CNN-Foto .: Jeg ville aldrig avle på en agressiv hingst, så det problem er jeg ligesom ude over smiley
    Selvfølgelig kan de være agressive overfor andre hingste, men overfor hopperne er de altid meget søde. Passer på dem og holder øje med hvornår de går i brunst, og så springer de dem først der.
    I vores stod er det faktisk altid hopperne der bestemmer over hingsten, og de skal nok lade ham det vide, når de er klar smiley

• #12   30. apr 2009 Ja men hvis hingsten ikke er aggressiv er det da bedst at bedække i stod.. i hvert fald min mening

Kommentér på:
Bedækker ved hånd?

Annonce