{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.225 visninger | Oprettet:

Heste sladrer ikke - svar fra TV2 {{forumTopicSubject}}

Efter programmet LPS var der rigtig mange som efterlyste programmet Heste sladrer ikke fra 1997, - jeg skrev en mail til TV2 om de havde mulighed for at lægge det på nettet -
Svaret lyder som følger

Kære Mia Sørensen,

Tak for din henvendelse.

Vi har ikke længere mulighed for at lægge det på nettet. Men jeg sendt din forespørgsel videre til vores programafdeling med forespørgsel om genudsendelse.



Med venlig hilsen
Dorte Karst
T V 2 | K o m m u n i k a t i o n

TV 2 | DANMARK A/S
Rugaardsvej 25, 5100 Odense C, Danmark

Så må vi håbe at det bliver genudsendt.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Heste sladrer ikke - svar fra TV2
  • #1   5. maj 2009 Årh håber det kommer så smiley

  • #2   5. maj 2009 Det kunne være så fedt at få det genudsendt.. Selvom jeg faktisk tror jeg har optaget det på bånd den gang de sendte det...

  • #3   5. maj 2009 Hvorfor så jeg ikke det der LPS? --'

  • #4   5. maj 2009 Elisabeth

    Tror faktisk du kan finde det på nettet et sted...


  • #5   5. maj 2009 Elisabeth

    Her kan du læse evt se lidt om det...

    http://sporten.tv2.dk/lps/article.php/id-22023219.html


  • #6   5. maj 2009 Tak smiley
    Kigger på det i aften, da jeg skal i skole --' ;p


  • #8   5. maj 2009 Så desværre heller ikke LPS i torsdags, men jeg synes at det er godt at der begynder at komme gang i sagerne, så at hestefolket er opmærksomme på hvad der bliver gjort ved hestene rundt omkring.

    Vi skal allesammen mere op på dubberne, men det er jo skrækkeligt at de ryttere som skal repræsentere landet tænker på deres egne præsentationer mange gange fremfor hestens ve og vel. Det er absolut ikke i orden at hestene skal gå med næsen inde i bringen og have sår i mund osv.

    Hvis ikke der bliver taget hånd om det, så tror den næste generations ryttere at det er iorden at ride og mishandle hestene på den facon, for de lærer jo af dem som gør det i dag og hvornår bryder vi så den onde cirkel.

    Det er virkelig dybt deprimerende at være vidne til at ens egne opdrættede heste bliver udsat for så hårdhændede behandling. Vi har selv en super velgående og dejlig vallak som har været udsat for meget dårligt ridning ved udlån og nu er han igang med en længere rekreation hjemme hos os selv med masser af kærlig pleje og let ridning. Det er absolut sidste gang at vi udlåner vores heste ud. Alt for mange ryttere ved desværre ikke hvordan de skal passe og behandle en hest.

    Vi er overrasket over hvor dårligt det står til herhjemme. Heste er nemme at håndtere hvis ellers rytteren har lidt pædagoisk sans og ellers behandler hesten blidt og med en kærlig men bestemt opdragelse og masser af tålmodighed og ikke har for travlt.

    Selv har vi en 3-års DV-hingst som er så nem at håndtere. Vores store problem er at finde en rytter som kan tilride ham så han stadigvæk bibeholder sit gode humør og den nemme facon. Han elsker nemlig at blive arbejdet med, men hvor er det svært at finde ryttere som ikke har den hårdhændede facon. Vi er dog heldig at have fundet én rytter, som kommer hos os, men hun rider allerede på de redne heste og rider desværre ikke heste til.

    Hvordan får vi taget hul på at få en bedre omgang med hestene iblandt hestefolket? Det hele starter vel i rideklubben og hos underviserne? Men det tager tid at omvende folk, da mange er tilhængere af at man gør som man altid har gjort.....


  • #9   5. maj 2009 Her er lidt omkring programmet

    (link fjernet)

    http://www.bt.dk/article/20031002/sport08/110020310/


  • #10   5. maj 2009 Jeg mener det var den udsendelse hvor de viste en del optagelser fra stævner hvor hesten direkte mishandles, sporer bliver banket i siden på hesten så den bløder, de bliver pisket til stribet flæsk.
    Man ser hvordan de Danske beridere behandler hestene og det er undetr alt kritik.
    Annebergvej rideskole i Aalborg blev vist som et godt eksempel på hvordan man ødelægger sin hest.
    Dommere kiggede den anden vej, når mishandlingen fandt sted.

    Men at folk gerne vil se udsendelsen igen, hjælper nok ikke på problemerne der stadig er det i samme udstrækning, de er bare flyttet fra stævnerne til den daglige træning.
    Jeg ved ikke hvor mange børn og piger jeg har set stå og skrige af deres pony og banke den fordi de skal være smarte eller afreagere.



  • #11   5. maj 2009 Jeg synes det vil være godt at sende udsendelsen igen, det er vigtigt at der bliver beholdt fokus på ridesporten. Og at der forhåbentlig sker ændringer i træningsmetoder/ridning i det hele taget.

  • #12   5. maj 2009 Tjah, af hvad jeg har hørt bekendte fortælle om programmet så er det ikke værd at tage seriøst pga. dårlig journalistik og brug af kilder der ikke var helt ufarvede.

  • #13   5. maj 2009 Camlise - måske du skulle se programmet inden??

  • #15   5. maj 2009 Jeg har det på VHS og er ved at få arrangeret (sammen med Mia) at få det over på DVD...


  • #16   5. maj 2009 man kan da lave en test herinde.

    evt. spørgsmål som de lagde ud til:
    hvor mange gange har din hest været halt?
    hvor mange gange på et år?
    hva er årsagen?
    hvor mange heste har du haft igennem tiden du har brugt til stævner men som fik en skade eller slidt op?
    hvor gammel blev/er de heste du har haft?

    jeg tror det vil give et lille overblik over det udsendelsen tog udgangspunkt i. hvor mange blir ikke behandlet ordentligt i dagligdagen. fordi det er ikke det der sker til stævner med det man gør til hverdag der er det største problem.


  • #17   5. maj 2009 Man kunne da også bare lave en undersøgelse om hvorvidt folk synes billederne fra LPS er overgreb eller ok!


  • #18   5. maj 2009 Programmet fra 1997 viste sig jo for en del tings vedkommende ikke at holde vand. Hvad det skulle genudsendes for kan jeg ikke se. Flere mennesker blev hængt ud i programmet, nogen fortjent andre ufortjent. Nogle fik straf, andre bevist uskyldige. Fælles for dem alle var dog at de fik deres forretninger ødelagt, fordi alle kunne huske at: Det er ham fra det der program. Men ingen havde opdaget at de var "frifundet". De mennesker ville skulle hele turen igennem igen hvis det program blev genudsendt, det er da ikke fair.
    Det er vil også nok at hænge sig i med det nye program når det skal være. I


  • #19   5. maj 2009 Hvilke mennesker blev frifundet? Og med hvilken årsag? Og hvem afgjorde om det var rigtig eller forkert??

  • #20   24. sep 2009 Faldt lige over tråden. jeg prøvede for et år tid siden at få en kopi fra tv2 af programmet heste sladre ikke, men programmet er blevet "låst" som en del af et forlig der blev indgået i retten. tvstationer og internet sider må derfor ikke sende programmet offentligt.

    Mvh Mia - der rigtig gerne ville se det igen!


  • #22   6. apr 2011 jeg ville osse gerne se programmet igen, og har så sent som i dag snakket om det sammen med nogle andre

  • #23   7. apr 2011 Desværre nej, jeg har aldrig fået svar på min mail fra TV2, og tvivler på at de er til at få i tale...
    Måske Epona TV kan være behjælpelige, - hvis nogen har abonnement til dem, ku de evt forsøge at kontakte dem?


Kommentér på:
Heste sladrer ikke - svar fra TV2

Annonce