474 visninger
|
Oprettet:
i tvivl ang bytning af hest {{forumTopicSubject}}
Der er en som er int. i at bytte hendes 3 årig fjordhest vallak, dog skriver hun at den blir 3 i juni måned og at den er redet i natur.
Ville det ikk være dumt at købe en som folk allerede har redet i en alder af 2 år ??
Hun vil nemlig gerne bytte med min Lupa, men ved ikk om jeg endelig kan få mig selv til det. Han er min lille baby men er helt skudt i fjordhesten. Er bange for at folk også vil ødelægge ham i en tidlig alder.
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 93 Svar: 2.737
Hvordan er udviklingen? Ser den færdig ud eller ligner den stadig en plag?
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.066
jan 2009
Følger: 76 Følgere: 77 Heste: 16 Emner: 3 Svar: 54
Jeg synes, du skulle beholde din plag. Du kender den rigtig godt og fordelen ved at have den fra føl, er jo, at du ved, hvad den har oplevet, og du kan selv forme den, og du kan selv bestemme, hvornår den skal rides til.
Men en 3 års skal jo ikke rides ret meget. Når den kan det nødvendige, skal den have en pause, gerne til den er 4 år. Du kan også vælge at starte med at give den pause.
Mvh Linda
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.966
Selvfølgelig er det irritrende og gå at vente på at ens plag vokser op, men jeg tror at din kan blive en lækker lille hest. Så behold den!
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 31 Heste: 3 Emner: 19 Svar: 132
noget andet er man kan sku da godt vente med at tilride til de er over 3år, hvis man ikke kan det skal man ikke købe en så ung hest/pony..
Så synes ikke den fjordhest burde være redet nu, jeg ville personligt slet ikke sende en plage såden et sted hen.
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 32 Heste: 8 Emner: 6 Svar: 206
Held og lykke med hva du end vælger
nov 2003
Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.389
Fjordheste er ikke senere udviklet end andre racer (så ville foreningen nok ikke afholde 4 års klasser).. kommer selvfølgelig an på om den er redet 1 år nu, så er de gået lidt rigeligt tidligt igang, me hvis den har været redet let på tur et par måneder så er der intet galt i det..
i tvivl ang bytning af hest