{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp... læsse hest - bedøve?
  • #1   25. maj 2009 Kan man sagtens. Gipsy blev bedøvet som føl da hun ikke ville hjem fra følskue

• #2   25. maj 2009 Øhm - vi var til stævne her i weekenden hvor der var en pige der havde en pony som ikke kunne læses (stejlede og sådan).

Hun lagde et håndklæde over øjenene på den - så den ikke kunne se. Så slappede den af og gik op.

Ved ikke om det måske kunne hjælpe?

• #4   25. maj 2009 www.juulpaaske.dk hun er rigtig dygtig smiley

• #5   25. maj 2009 der er jo ingen grund, tl at værken dig eller hesten skal komme til skade. men som de andre siger, der sker ikke noget ved det. Men det er da billigst at du ikke skal bedøve ham hver gang du skal ud og kører.

<i> Ida T Vangsgaard-Amatør fotograf. </i>

• #6   25. maj 2009 slettede mit, igen, da jeg syntes de andres var rigtig gode q;

• #7   25. maj 2009 Det med noget foran øjnene hjalp ikke så Gipsy :s
    Men idag skal det siges hun går direkte op smiley

• #8   25. maj 2009 Synes ikke du skal bedøve ham.. Bare sæt god tid af til det istedet og ros ham for hvert skridt han tager i den rigtige retning smiley .. Og et andet trick vi brugte på min mors sindsforvirrede hoppe: Bind et håndklæde hen over hovedet på ham så han ikke kan se. Det plejer at virke! smiley

• #9   25. maj 2009 Men man skal måske passe på ikke at tage føreligheden alt for meget fra ham, da han jo skal have god ballance for ikke at vælte i traileren.
    Hvis man vil have en løsning, som virker på længere sigt, er det måske nemmere at træne ham fra bunden af, måske få en erfaren/prof til at hjælpe, hvis man er villig til at lægge penge ud for det, da det i hvertfald er en super ting at lægger penge i smiley
    Men jeg håber du finder en løsning som passer til jer, og held og lykke smiley

• #10   25. maj 2009 Ja, jeg vil sige at han jo heller ikke bliver bedre til at køre i trailer hvis i bedøver ham for at få ham til det. Så får han jo baare endnu en dårlige oplevelse med det, og det er jo ikke så hensigtsmæssigt. Jeg har været på læsse-kursus. Jeg kan godt fortælle hvad vi fik at vide hvis du vil have noget at træne efter smiley

• #11   25. maj 2009 tak for jeres svar... jeg tror først han går amok, hvis han ikke kan se noget.... når/hvis han kommer hjem, skal han ikke ud og køre mere, medmindre han forandre sig... men når det godt kan la sig gøre at få ham bedøvet, er det vidst det sikreste at gøre, for normal er jeg ikke bange for ham, men det bliver jeg sq lidt når han skaber sig sådan, og det kan han jo også mærke... men fik også en anden pige til at prøve, som er vant til noget større heste der er lidt vilde i hovedet, og det lykkedes heller ikke...
    når de bliver bedøvet, ligger de sig så inde i traileren, eller har de kræfter nok til at stå op?

• #12   25. maj 2009 da jeg skulle ha ham ud i den stald hvor han står nu, gik han faktisk lige op, uden der rigtig var noget problem... jeg gider ikke bruge penge på at få en til at hjælpe... og ja ved godt det måske er dumt, men har heller ikke tolmodighed eller nerver til at stå en hel dag, med en hest der går fuldstændig amok... er ikke interesseret i at hverken hesten eller jeg kommer til skade...

Kommentér på:
Hjælp... læsse hest - bedøve?

Annonce