{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
358 visninger | Oprettet:

Hvor langt bør man gå??? {{forumTopicSubject}}

Hvor mener i at grænsen går fra at det er kontrolleret ridning på springbanerne og til der næsten er tale om mishandling af hesten/ponyen?

Mener i at der bør indføres regler om hvad man må benytte af hjælpemidler osv. lige som man har i dressuren?

Og mener i at en rytters træner kan have indflydelse på hvordan man træner hesten?

Lad os få en debat igang tøser...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor langt bør man gå???
  • #1   28. jul 2005 Jeg synes helt bestemt det er i orden at smække hesten en i r*ven hvis den stopper, men der er også stor forskel på det og så tæske den. Kan slet ikke have de der tæver hesten hele vejen ud af banen, det er jo ikke på konkurrencebanen hesten skal lære at springe.

Der er jo tildels regler for hvilke hjælpemidler man må bruge, eller nok snarer hvordan man må bruge dem.

Jeg er helt overbevist om at træneren har indflydelse på ens træning af hesten, og synes bestemt af trænere der står på sidelinien og kommer med tilråb til sin rytter, om så det er fordi rytteren kan huske banen, eller bare rider "forkert", burde bortvises fra stævnepladsen

• #2   28. jul 2005 Og så kommer der en rettelse... Alt hankøn er også velkomne til at joine debatten...

• #3   28. jul 2005 Jeg er nok ekstrem. Jeg hader sporer og piske og alt den slags der kan bruges til at forvolde hesten smerte. Kan man ikke få sin hest til at hoppe over ting uden at slå den, har den nok ikke lyst til at hoppe over ting og så må man jo finde en hest der kan lide at hoppe over ting eller finde sig en anden hobby.

Ved mine hest gælder reglen: Kan du ikke ride uden at slå skal du ikke ride.

• #4   28. jul 2005 *Der skulle have stået "ikke kan huske banen" hehe

• #5   28. jul 2005 Dorthe: Har et bedre slogan til dig...
    Kan du ikke ride uden at slå, så må du ned og gå smiley

• #6   28. jul 2005 Enig med Tulle, det kommer jo helt an på hvordan man bruger dem..om man bruger det som hjælpemidler eller afstraffelsesmidler

• #7   28. jul 2005 Tulle: Du tager sikkert heller ikke skade af en lussing, men derfor er det stadig forbudt at give dig en. Og man kunne måske til og med diskutere om hvorvidt det ville være synd for dig hvis du fil en. :o)

Camilse: Det er hermed adopteret.

• #8   28. jul 2005 Hmm, jeg rider med pisk men der er mere som styre pind eller hvis hesten hopper ud på vejen og laver noget sindsygt, man er nød til at få afklaret i en fart!

MEn ellers er jeg enig med Dorthe. Hvis hesten ikke vil kan det jo være at den ikke sys det er sjov... man må ride med hesten ikke mod!

• #9   28. jul 2005 Som hjælp er et helt okay efter min mening.. dem der så går mere eller mindre amok i afmagt over deres egne manglende evner til at forklare hesten deres hensigt, endsige at få hesten MED på deres plan, bør efter min mening overhovedet ikke omgås dyr af nogen art, da det udelukkende er tegn på afmagt, fortvivlelse og nederlag (til et underdanigt dyr) der får folk til at gå amok.. Disse personer skulle selv prøve at have nogle klaps med pisken i rumpetten, specielt når de ikke aner HVORFOR de får det...

• #10   28. jul 2005 Stald Bakkely. I gamle dage var der noget der hed en "huskekage". Det var et hårdt slag på siden af hovedet og skulle efter sigende hjælpe folk til at huske bedre. Er det så et hjælpemiddel eller en afstraffelse?

• #11   28. jul 2005 Natasja: Hvorfor have den med hvis du ikke skal bruge den OVERHOVEDET?

• #12   28. jul 2005 Tjaa...der er jeg nok ikke den rette at spørge, Dorthe...for jeg går ind for at slå på folk, bare ikke dyr

• #13   28. jul 2005 Det er i orden at hesten får et dask i røven hvis den virkelig tager røven på en, MEN der er grænser, og hvis det er fordi ponien er bange, hjælper det ike at banke den, men hvis den stopper fordi den er dum eller drilsk, skal den have afvide at det må man ikke!
    -Dermed siger jeg ikke at det er i orden at give hesten 5 knald i rap med den hårde ende ! -gys !!

• #14   28. jul 2005 Jeg rider selv både med springpisk og spore, pisken er god at havbe med, hvis hesten nu er i drillehumør, eller til at støtte på skulderen i sving osv..

Spore er fordi jeg mener at det er nemmere at komme i kontakt, og det er nemmere at prikke det med en lille spore, istedet for at skulle trykke med en hel fod smiley

• #15   28. jul 2005 Hvis din hest er dum som du selv så nydeligt siger Pernille, hvorfor får du dig så ikke en sød hest du ikke behøver at slå?

• #16   28. jul 2005 Rolig Tulle. Vis mig lige hvor jeg skriver at du fortjener en lussing. Jeg skriver at du sikkert ikke tager mere skade af en end hesten gør men der for er det stadig både forkert og forbudt at slå folk. Og det burde det også være med dyr.

Men som altid ser du kun hvad du vil se...

Stald Bakkely: Enig. Jeg går ind for at slå mennesker der slår dyr.

• #17   29. jul 2005 Tulle> Hvorfor i alverden skulle Dorthe have en lussing?.
    Er det ikke noget underligt noget at komme med??

• #18   29. jul 2005 Jo ærlig talt...

• #19   29. jul 2005 Altså. Min Sissie, tror vi er blevet trænet ret hårdt!, det jeg vil kalde mishandling, er den måde vi tror det.

vi tror:

de "løftede" bummen op , så de ramte hendes forben!, hun kunne let være kommet til skade.

hver gang man springer på hende, så første spring - nogen gange flere - løfter hun sig helt vildt, og lægger ørene tilbage. men når hun har fattet der ikke sker noget, så er hun glad, og elsker det.

normalt rider jeg både med spore og springpisk på Tyra, det har mest a gøre med hver gang inden jeg rider spring, træner jeg dressur , og der er jeg ved at lære hende med sporene. men i springning, giver jeg bar et let pres med benene, og så springer hun. desværre er jeg nogengang nød til at støtte hende med pisken, hvis hun ikke vil hoppe. men så hopper hun også, hvis bar jeg rør hende.

Med Aldis er man NØD til at ride med pisk, for hun smutter gerne ud ved siden af, fordi hun driller , men hvis hun har fået et rap i rumpen, første gang, så stopper hun , for så er det jo ikke sjovt mere. ;b

- sys da slet ikke nogen her inde har fortjent en lussing? (:

• #20   29. jul 2005 jeg kan ikke se hvorfor nogen af tingene er nødvendige... Hvis hesten virkelig elsker det man laver med den, burde hjælpemidler ikke være nødvendige...

Men hvad så med dem der rider med skarpe bid...

Mange af dem kunne få ponyen ned, hvis der blev taget fat i nakken på dem, så de kunne ride hesten ordentligt...

jeg er spændt på at se om tingene har ændret sig nu hvor jeg skal op og tage billeder ved et springstævne om små 2 uger... Jeg håber det har, men tror det ikke...

• #21   29. jul 2005 Dorthe: tror du jeg render rundt og banker min hest til hverdag eller hva?

Hvis din hest stejler, sidder du spå bare opå ryggen og tænker, "det gør den nok ikke igen", for det lyder lidt sådan smiley
    -Så er du til fare for både andre, dig selv og hesten!

Hesten skal have besked, men så prøv dog at læs hva jeg skriver; det skal gøres med måde, og ikke bare banke løs!

• #22   29. jul 2005 Dorthe: hvis du ikke er ordblind, så der heller ikke at min hest er dum, men hvis den er i drillihumør, og i DEN forbindelse er dum!!
    -´Sjovt som du kan forstå at vende folks sætninger !

• #23   29. jul 2005 B6: Kunne ikke sige det bedre selv, tommel op til dig!

• #24   29. jul 2005 Michael B og dorthe: tjaa jeg kan kun være enig med tulle, du skriver direkte ubehøvlet dorthe, og vender ens sætninger, du får en til at lyde som en mishandler bare fordi man tillader sig at daske den lidt med kæppen hvis den tager røven på en!

• #25   29. jul 2005 Camilse: skarpe bid kan være nødvendige!!
    Jeg har selv en hest /silver) der elsker at springe SÅ meget, at han er krop umulig, og det vil jeg gerne væde med dig om!
    -Jeg håber du kommer til at se ham en dag, han er ET stort muskelbundt, og han kan helt seriøst galoppiaff ;P

Det er sådan folk komentere det meget til stævner!!
    -Jeg sku ha haft et 3 rings på ham, men det valgte vi ike at gøre, da han er meget sart i munden!

• #26   29. jul 2005 Tulle: så hørt!

Kommentér på:
Hvor langt bør man gå???

Annonce