{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Standartbred, hvad er det?
  • #1   15. jun 2009 standardbred er den amerikanske traver, en mere muskuløs og sat type end den franske/danske type traver.

de er fremavlet på meget fuldblod, derfor minder de type mæssigt meget om fuldbloden.
    stamfaderen hedder messenger, en engelsk fuldblod som blev sendt til new york i 1788 fra england.

(messenger var efter mambrino, som du kan læse om her: (link fjernet)

mange standardbreds er også pasgængere, dette kan du se, hvis de er udført et specielt seletøj om benene.
    dette er dog ikke acceptabelt i DK.

håber det var svar nok smiley

mvh kristina

• #2   15. jun 2009 Det var svar nok :O)

Har bare lagt mærke til at mange herinde pludselig ændre deres travhestes racer til standardbred, og det har undret mig lidt hvordan den pludselig skifter race, selvom de to sikkert minder meget om hinanden smiley

• #3   15. jun 2009 Hov har lige et par spørgsmål til. Hvordan ved man så om ens travhest er standartbred, får man altid det at vide ved køb, eller står det skrevet i deres papirer? Og løber standardbred ikke også løb sammen med travhestene?

• #4   15. jun 2009 ja, så skal det jo nok være en importeret hvor der står US efter navnet.

jo standardbreds løber løb sammen med de andre, i USA har pasgængerne så bare det special seletøj på.

folk ændrer vel racerne af samme grund som dem der nægter at kalde deres anden særlig race, selvom den ingen papir har.

det er vel ikke fint nok hvis der bare står traver.

• #5   15. jun 2009 Jeg ved tilfældigvis at der længe er blevet kæmpet for at få Standardbred'en oprettet som race herinde. Den er nemlig særskilt fra de andre travere. Du kan finde den i ethvert raceleksikon.

Og de kan altså sagtens passe uden det specielle seletøj. Ligesom med det seletøj der skal forhindre hestene i at galopere er det blot for at bibeholde gangartern under løbet. Ikke at jeg går ind for det, men det er ikke for at frembringe en gangart, som hesten ikke viser ellers :o)

Det bliver helt sikkert udnyttet og med garanti er der nogle almindelige travere inde som Standardbred nu. Men det er bare fordi nogle folk ikke kan klare at deres hest "blot" er traver. Men at bevise det er en helt anden ting. Som tidligere nævnt står der US bag ved navnene på de amerikanske heste og på stamtavlen til den Standardbred jeg kender, står der også at racen er standardbred :o) De kan jo også have tyske/danske travere i USA, så bare fordi hesten er fra USA kan man ikke konkludere at den er Standardbred... ;o)

• #6   15. jun 2009 igen, en skovl er en skovl uanset hva folk siger. smiley

der er eksempelvis en herinde der insisterer på at hendes er anglo eller sportsaraber, selvom den mangler både brand og pas fra DSAH.

• #7   15. jun 2009 Det jo det heldige der er papir på alle traver, (standbred)
    Så vi ved hvad de er, men igen hvad F skal vi med de papir, det jo ikke dem vi skla ride på! smiley

• #8   15. jun 2009 Standardbred er en betegenlse for to forskellinge hestetyper. Det er lidt vigtigt at i ikke for blandet det sammen når i snakker standardbred. I USA avles der pasgængere og travheste i hver deres blodlinjer. Og begge kaldes for standardbred. En standardbred der er avles til kun trav kan ikke nødvendigvis gå pasgang. Hvis i har oplevet en almendelig træningsdag på en amerikansk trav bane vil i kunne opleve begge typer og tydeligt se forskel. Rigtigt mange af de heste der er avlet til pas ønsker fra naturens side pas som der favorit gang. Også uden ekstra udstyr om benene.

I øvrigt er der gemmen de sidste mange år blevet brugt rigtigt mange amrikanske hingste i avlen herhjemme, for at højne standarden på de danske travheste så man kan jo efterhånden godt sige at vi osse har standradbred i Danmark.

• #9   15. jun 2009 Hmm så man kan kun konkludere at man har en standartbred hvis der står US i dens navn?? Eller..?

• #12   16. jun 2009 Okay men hvis alle amerikanske travere hedder standardbred så må de af dem som er importeret til dk vel også være det.

Der står amerikansk traver i min vallaks papirer og ikke i min hoppe, og min vallak er meget muskuløs og minder ikke rigtig en om traver. Er han så standartbred selvom han er født og opvokset i danmark?
    Ikke fordi jeg ikke vil kendes ved ham når han er traver, er rimelig stolt at at have sådan én smiley

Kommentér på:
Standartbred, hvad er det?

Annonce