303 visninger
|
Oprettet:
Standartbred, hvad er det? {{forumTopicSubject}}
Sigende overskrift :O) Kan se at de fleste standartbred'er herinde på hg har traverens frysemærke. Er det noget man kan kalde dem hvis man ikke vil kendes ved at de er travere?
maj 2008
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 13 Svar: 351
de er fremavlet på meget fuldblod, derfor minder de type mæssigt meget om fuldbloden.
stamfaderen hedder messenger, en engelsk fuldblod som blev sendt til new york i 1788 fra england.
(messenger var efter mambrino, som du kan læse om her: (link fjernet)
mange standardbreds er også pasgængere, dette kan du se, hvis de er udført et specielt seletøj om benene.
dette er dog ikke acceptabelt i DK.
håber det var svar nok
mvh kristina
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 461 Svar: 2.748
Har bare lagt mærke til at mange herinde pludselig ændre deres travhestes racer til standardbred, og det har undret mig lidt hvordan den pludselig skifter race, selvom de to sikkert minder meget om hinanden
aug 2008
maj 2008
jo standardbreds løber løb sammen med de andre, i USA har pasgængerne så bare det special seletøj på.
folk ændrer vel racerne af samme grund som dem der nægter at kalde deres anden særlig race, selvom den ingen papir har.
det er vel ikke fint nok hvis der bare står traver.
apr 2006
Følger: 76 Følgere: 139 Heste: 7 Emner: 809 Svar: 2.226
Og de kan altså sagtens passe uden det specielle seletøj. Ligesom med det seletøj der skal forhindre hestene i at galopere er det blot for at bibeholde gangartern under løbet. Ikke at jeg går ind for det, men det er ikke for at frembringe en gangart, som hesten ikke viser ellers :o)
Det bliver helt sikkert udnyttet og med garanti er der nogle almindelige travere inde som Standardbred nu. Men det er bare fordi nogle folk ikke kan klare at deres hest "blot" er traver. Men at bevise det er en helt anden ting. Som tidligere nævnt står der US bag ved navnene på de amerikanske heste og på stamtavlen til den Standardbred jeg kender, står der også at racen er standardbred :o) De kan jo også have tyske/danske travere i USA, så bare fordi hesten er fra USA kan man ikke konkludere at den er Standardbred... ;o)
maj 2008
der er eksempelvis en herinde der insisterer på at hendes er anglo eller sportsaraber, selvom den mangler både brand og pas fra DSAH.
jul 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Heste: 2 Emner: 71 Svar: 1.213
Så vi ved hvad de er, men igen hvad F skal vi med de papir, det jo ikke dem vi skla ride på!
jul 2007
Følger: 24 Følgere: 20 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 3
I øvrigt er der gemmen de sidste mange år blevet brugt rigtigt mange amrikanske hingste i avlen herhjemme, for at højne standarden på de danske travheste så man kan jo efterhånden godt sige at vi osse har standradbred i Danmark.
aug 2008
aug 2008
Der står amerikansk traver i min vallaks papirer og ikke i min hoppe, og min vallak er meget muskuløs og minder ikke rigtig en om traver. Er han så standartbred selvom han er født og opvokset i danmark?
Ikke fordi jeg ikke vil kendes ved ham når han er traver, er rimelig stolt at at have sådan én
Standartbred, hvad er det?