{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.174 visninger | Oprettet:

Uanvendeligheds forsikring {{forumTopicSubject}}

Hej
Min hest har desværre flere knogle cyster i højre bagben. Dyrlægen kan datere det tilbage til 2½-3 års aldren og jeg købta ham som 4 årig. Da jeg købte ham fik vi IKKE taget røntgen men kun lavet en alm. handelssundersøgelse. Jeg har ham ansvars/livs og unanvendelighedsforsikret ved Tryg.

Min hest er desværre meget halt af det og kan ikke blive ridehest.

Mit spørgsmål er så: Vil udanvendelighedsforsikringen dækker når det er sådan at han faktisk har haft det imens jeg købte ham?
Da jeg tegnede forsikringen var der en ren dyrlæge attest.

Mvh Helle


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uanvendeligheds forsikring
  • #1   23. jul 2009 Hvis handelsundersøgelsen var ren, da du købte den, så skal forsikringen udbetale forsikringssummen..

    Også selvom den har haft det inden du købte den.. !


  • #2   23. jul 2009 Mange tak for svar.

    Jeg har fået min dyrlæge til at sende de nye røntgen billeder til Ansager dyreklinik og hvis de siger det samme bliver forsikringen kontaktet.

    Det skærer bare i mit hjerte og se han har ondt. smiley

    Dem jeg har opstaldning ved siger bare at når det er sådan at hesten har haft det inden jeg tegnede forsikringen dækker den ikke. Men hverken sælger eller jeg kunne vide at han havde det.

    Jeg har kontakt til sælger men det er desværre ikke muligt for sælger og købe hesten tilbage.


  • #3   23. jul 2009 Jeg har lige været udsat for det samme med min den ene..

    Og røngten er ikk et krag, er hesten forsikret uden anmærkninger, så er det lige gyldigt om hesten har haft det 10 år, for så er betyder det bare, a det på daværende tidspunkt havde det ingen betydning for hestens ridebrug...

    Ingen anmærkninger betyder fuld forsikringssum til dig.. !

    Men du kan evt få din dyrlæge til at ringe til forsikringsselvskabet, og høre hvad de siger.
    Du har ret til fuld dækning. !


  • #4   23. jul 2009 når dyrægen har lavet en handelsundersøgelse og IKKE noteret noget omkring det, så skal forsikringen dække det! de kræver ikke røngent, dette er noget man kan vælge at gøre for sin egen sikkerhed...

  • #5   23. jul 2009 Tak for svar..

    Okay.. Når jeg har hørt fra Ansager og det er skidt så må jeg lige få min dyrlæge til at kontakte forsikringen.


Kommentér på:
Uanvendeligheds forsikring

Annonce