{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
722 visninger | Oprettet:

Uanvendeligheds forsikring.. {{forumTopicSubject}}

(Staves :s ?)
Når, min hest Bopart skulle sælges, og køber havde bestilt en handelsundersøgelse, jeg har tit haft dyrlæge til ham, bare for at få ham tjekket, da jeg godt kan lig og vide at mine dyr er raske og sunde, men den her dyrlæge fandt så en mislyd på hjertet, som hun måske mener er en medfødt hjertefejl.
- Det er der aldrig nogen af de andre dyrlæger der har fundet på ham, så det kom som et chok.
Dyrlægen sagde så, at hun ville konkludere ham "skovturshest", så nu skal jeg ha' ham ind på landbohøj skole, for at blive ordenligt undersøgt.

- Mit spørgsmål til jer er så, han er Uanvendeligheds forsikret, for 30.000 og hvis han så bliver konkluderet som "skovturshest" så kan jeg jo ikke anvende ham til det jeg rigtig skulle bruge ham til, altså konkurence hest i dressur og spring. Så skal forsikringen jo gå ind og dække et beløb, som skal udbetales pga han ikke kan anvendes som konkurence hest længere er det ikke rigtig?
Ret mig hvis jeg er helt forkert på den smiley

- Ved i så hvor meget jeg ville få udbetalt, i uanvendeligheds forsikring når han er uanvendeligheds forsikret for 30.000 ? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uanvendeligheds forsikring..
  • #1   19. sep 2008 Ring og snak med din forsikring, selv om de nk ikke vil give dig et svar på 'stående fod' har de nok en ide om det... Men der er typisk en periode (1 år) hvor man observere hesten, og derefter bliver det fra forsikringen vurderet om den er uanvendelig, og i hvilken grad!

  • #2   19. sep 2008 Hej
    Jeg vil tro det kommer an på, om du i din uanvendelighed forsikring har skrevet at du skal benytte ham til dressur og spring?
    Hvis der blot står han skal anvendes til ridehest, tror jeg ikke du får noget fra fosikringen, da han jo stadig kan rides.

    Men ring da til din forsikring og spørg dem ad.

    Og hvis der kun er 1 ud af flere dyrlæger som har hørt denne mislyd, kan det jo også være det er en storm i et glas vand.

    Mvh
    Betina


  • #3   19. sep 2008 Tak for jeres svar allesammen smiley

    Dengang han skulle forsikres, spurgte hende damen mig, hvad han skulle bruges til, så sagde jeg: Konkurence hest i dressur og spring, det står ikke i papirne, måske står det i forsikringen papir, men sagde hvertfald til hende, hvad han skulle bruges til.
    smiley


  • #4   19. sep 2008 Desværre har forsikrings selskaberne sjældent hørt hvad man har sagt, hvis ikke de har skrevet det ned... det er påstand mod påstand, har prøvet det med en bil engang.

    Jeg tror Jannie har ret, du kan måske få en del af summen udbetalt.

    lad os høre hvordan det går, det bliver vi kun klogere af :o)

    Mvh
    Betina


  • #5   19. sep 2008 Betina * Skønne arabere til salg af egen avl*
    Vil oprettet et nyt indlæg når det hele er afklaret smiley


  • #6   19. sep 2008 Kender ikke svaret, men kigger med smiley

  • #7   19. sep 2008 Han er forsikret i alm brand, fandt dette på deres hjemmeside :
    http://www.almbrand.dk/abweb/pc?pid=pagAB_p_p_f_hesteforsikringProdinfo

    Der står :
    Tilvalgsmuligheder

    Uanvendelighedsdækning:
    Dækning hvis hesten bliver helt eller delvist uanvendelig på grund af skade eller sygdom

    Bopart er jo så "delvist" uanvendelig


  • #8   20. sep 2008 Tja jeg havde min gamle hest uanvendelighedsforsikret. Han blev pludselig uridelig, dvs smed alt og alle af... Havde ham ude til 2 forskellige beriddere, - de opgav ham. Dyrlægen lagde blokader ind uden at finde noget osv osv. Konklusionen blev at 2 dyrlæger mente at det var psykisk og temmelig sikkert noget indavl der gjorde det. (Han var en blanding købt på et typisk hestemarked da han var 3 år). Alt dette skete det år han fyldte 6 og enden blev at dyrlægerne dokumenterede ham uridelig i papirerne og han måtte aflives. Forsikringen betalte ikke en krone til mig, da de ikke mente det var grund nok.... Mine heste har aldrig været uanvendelighedsforsikret siden.......... Håber du har bedre held m din forsikring, for min oplevelse var rigtig dårlig og har desværre hørt om andre i lignende situationer. Nogen har næsten direkte fået ordre på at skamride hesten for at få pengene......

  • #9   20. sep 2008 Det var hos alm brand han var forsikret. Han nåede at blive 7 år, så dyrlægen og jeg kæmpede m forsikringen næsten et helt år inden jeg sagde stop, nu skal hesten fandme have fred og fik ham aflivet for egen regning. Da havde jeg betalt til den latterlige uanvendelighedsforsikring i 4 år og det var så hvad jeg fik for pengene,- en ekstra regning..... Skide surt, men man kan ikke gøre en sk... ved det mod sådan et stort selskab... Psykiske lidelser er for uhåndgribelige og dækkes derfor ikke. Fik at vide at jeg jo bare kunne beholde ham som selskabshest... Helt ærligt... Hvilket liv ville det have været for ham i en alder af 7 år og helt rundtosset. Det var sgi da synd for hesten, men det tænker de ikke på...

Kommentér på:
Uanvendeligheds forsikring..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce