{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

uanvendeligheds forsikring {{forumTopicSubject}}

der bliver skrevet så meget om forsikringer nu--- de får mange opkrævninger på dyrlæge regninger og uanvendelighed--
Krisen har sikkert en del med det at gøre----- uanvendeligheds forsikring er hestens største fjende-- livsfarilgt for den.
den bliver desværre brugt for at folk kan komme af med deres heste, de ikke længere kan bruge/ ønsker.
Har talt med min dyrlæge-- han har aflivet rigtig mange heste, der godt kunne leve et godt liv, men fordi de ikke længere kan bruges til konkurrencer, men hygge ridning, så vælger ejere , at aflive.
De kan jo ikke aflives pga dyreværnsloven, så uanvendelighedsforsikring bliver brugt.
Mine heste er kun forsikret for liv, da jeg ikke kunne drømme om at aflive dem, bare fordi de ikke kan bruge optimalt. MEN MEN !!!
hvis jeg var i den situation, at jeg skulle betale for opstaldning, så hang mine heste liv i en tynd tråd, da jeg så nok måtte vælge at bruge uanvendeligheds forsikring til at få dem aflivet--- , sådan er livet krise eller ej,, Penge hænger ikke på trærne !!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  uanvendeligheds forsikring
  • #2   4. sep 2012 Hvorfor har du oprettet et emne om dette?
    Kan ikke finde ud af om du er sur over at folk afliver eller du synes det er okay?

    For mig er det altid okay at aflive fordi har man ambitioner og hesten ikke længere kan følge med eller får en skade og man ved der er en risiko for at den bliver kaste bold så vil jeg altid foretrække aflivning for så lider hesten ihvertfald ikke smiley


  • #4   4. sep 2012 Så vidt jeg ved er formålet med en uanvendelighedsforsikring altså at hvis hesten ikke kan bruges til det du nu bruger den til, så kan du få en sum penge af forsikringen uden at du behøver aflive hesten?
    Sådan fungerer det i hvert fald i vores forsikringsselskab smiley


  • #5   4. sep 2012 Hvis jeg havde en vallak som blev erklæret uegnet til ridning jah så ville jeg lade den aflive jeg ville ikk selv have pengen til og have en hest om bare gik for at gå.. Og sys ikk man kan sælge sådan en da den hurtig kan live kasteboldt og andet .. Nej tak så hellere aflive den...
    Måske det lyder koldt men jeg gider virkelig ikk smide penge ud af vinduet på en hest som bare kan gå og være foldbums til den selv falder om det er ridesporten squ for dyr til jeg kan..

    Dog har jeg ikk mine hopper uadvendeligt forsikret da de kan bruges som avls hopper hvis de blev meldt uanvendelig til ridning..
    Men jah holder mig for det meste også til hopper.. Vallaker er ikk så meget min kop te


  • #6   4. sep 2012 bare intereseret i at høre forskellige meniger--- ikke sure på nogen !!!

    Bare det , der er flere heste nu , der bliver aflivet, end før krisen !!!





  • #7   4. sep 2012 Tja du kan delvis have ret i det er sådan det hænger sammen sommetider, men helt ærligt syntes jeg det er ok hvis man har en ridehest som har startet på høj plan og den får en skade som gør at den ikke længere kan rides andet end på en hyggetur om søndagen eks.

    For det første er der nogle af disse heste som ikke egner sig til et liv som foldbums mens en ny hest tager pladsen med træningen sammen med ejer, hvis man har råd til og have den gående til ingenting.

    Ved og sælge risikere man efterfølgende og se hesten blive brugt mere end den kan holde til, og blive solgt rundt som kastebold fordi den ikke kan bruges i det omfang nye ejere forventer.

    I mine øjne lider en død hest ikke, og jeg syntes markedet indeholder en hel del heste som i mine øjne ikke burde blive solgt videre til nye hjem pga deres skader med risiko for ikke og blive taget nok hensyn til.

    Det ville skære i mit hjerte og sælge en hest med fejl som efterfølgende blev overset og dermed pådrager den smerte. Så havde jeg hellere aflivet.
    Vil dog lige sige ingen af mine pt er forsikret så for mit vedkommende var der ikke penge og hente ved forsikringen.

    Jeg ville dog ønske flere gik op i hestens fremtid som og presse de sidste kr ud af den ved og sælge, det er nok især dem uden forsikring der sælger?


  • #8   4. sep 2012 Min var lige ved at blive aflivet pga uanvendelighed. Han kunne ikke rides pga smerter, og var ikke ret glad for at bevæge sig generelt. Kunne godt beholde ham som foldbums men der går han alene, på jordfold pga sukkersyge. Sukkersyge skal holdes nede ved regelmæssig og meget motion som han kun kan få med rytter på. Yderligere bliver han fed af ingenting så han får kun 4 kg stråfoder om dagen.
    Hvis han ikke er i hænder mindst 1 time om dagen og får brugt sit hoved, bliver han 'irriterende' og prøver at forlade folden hvis dette står på over længere tid.
    Det er for mig dyremishandling at lade sådan en hest leve.

    Havde i et år gjort alt hvad jeg kunne med fri, genoptræning for hånd, behandlinger og ingen ridning. Det fik han det ikke bedre af. Han var undersøgt i hoved og røv af dyrlæger. Til sidst begyndte min ellers altid raske hest pludselig at blive syg med alverdens underlige ting og sager. Han har aldrig fejlet så meget som en forkølelse men pludselig skulle han have akut dyrlæge hver 2-4. uge.

    Så vi var klar til at aflive. For vores begges skyld.

    Men da attesten skulle underskrives nåede dr. dyr frem til at han måske kunne behandle ham med en operation, hvilket jeg self sagde ja til. Så hesten er i live og ser ud til at få det bedre smiley


  • #9   4. sep 2012 min er kun livsforsikret, jeg gad godt have uanvendlighed, men gider ikke betale for den når der den aligevel forsvinder når han når 20, og jeg ville ALDRIG aflive min uden grund. men vis jeg så at han ikke skulle trives som fold hest ville jeg heller aflive ham end bare have ham gående og kede sig

  • #10   4. sep 2012 så helt enig med stald vestegård--- det er altid svært at aflive en god ven--- hvis den har et dårlig liv , så er det knap så svært, men kan den bruges til hygge ridning , istedet på konkurrence , så tror jeg ikke jeg kunna aflive den---- men økonomi spiller også en rolle.
    2 af mine valakker er nu hygge heste-- godt jeg kan have dem hjemme--- hvis ikke så var de også i hestehimmelen---- ( trorjeg )... hellere det end sende dem vidre.


  • #11   4. sep 2012 Nu ved jeg ikke men de gange i mit heste liv jeg har haft brug for uandvenlighed forsikring har det endlig været bøvlet nok at få det. Og har ikke haft særlig indtryk om man "bare" kunne får den hvis der virkelig ikke var brug for den
    Jeg har heller ikke indtryk af man kan få det udbetalt bare fordi man vil

    Jeg hverken kan eller vil have en hest til at gå hvis den er så syg på den ene eller anden måde ikke kan bruges til sit formål.
    Mange hest mistrives hvis de ikke bliver brugt, hvis de har været i brug i feks flere år
    VH
    Annette


Kommentér på:
uanvendeligheds forsikring

Annonce