{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
796 visninger | Oprettet:

HJÆLP- Trailer/lastbil {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg vil lige høre om der er nogen der kender en, der transportere heste i lastbil/trailer til en rimelig pris?
Vi stod og skulle til kåring med vores hoppe i weekenden, men måtte aflyse efter at have prøvet at læsse hende i min. 4 timer (uden held)
Så det jeg søger er en der evt. kan læsse/kører hende til Sjælland d. 29.8 og hjem igen.
Hun kørte i trailer for 1½ mdr siden (hvor det tog en ½ time at læsse hende). Men denne gang var hun umulig.
Du kan lokke hende med helt op i traileren, men hun mangler at få bagbenene med ind, så man kan lukke bommen, hvis man trykker let på bagdelen af hende, bakker hun ud, og jeg tør selvfølgelig ikke binde hende, før bommen er lukket. Om der står en kendt hest ved siden af hjælper intet.
Nogen der har gode råd, eller evt. kender en der transportere ? Kan også evt. være en der kender et sted hvor man kan leje en lastbil?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP- Trailer/lastbil
  • #1   17. aug 2009 Har du mulighed for at læsse hende hverdag i en trailer. Jeg er lige begyndt og lave trailer læsning med min 2,5 års og vi tager det bare stille og roligt. Man skal også selv være rolig og ikke have travlt med at få læsset dem.
    Jeg har også en 4 års og det kan tage fra 10 min til 1 time og læsse hende, alt efter hvor meget jeg stresser.
    Det kan godt være man ikke får bagbenene med ind med det samme, men først efter 10 forsøg. Du skal bare huske at du ikke må sætte bagbommen på de første mange gange du træner, så hun ikke føler sig fanget.
    Håber det kan hjælpe. Hvis du ikke helt forstår hvad jeg mener, kan du bare skrive til mig.
    Jeg skal nemlig også til kåring og føl skue med mine 2 følbasser og den ene hoppe skal kåres. 29 August.


  • #2   17. aug 2009 Jeg syntes du skal få en ud, så i kan lærer det fra bunden, istedet.
    Jeg har haft joel ude, du kan læse om ham inde på www.hhrideskole, han kører ud på sjælland. Det var virkeligt pengene værd, for hellere give hvad det koster og hesten får en god oplevelse.


  • #3   17. aug 2009 kan varmt anbefale dig at få torben andersen ud... min tog også 4 timer at læsse og han kom kun ind ved hjælp af tvang til sidst.. nu efter torben har været ude tager det 10 sekunder...

  • #5   17. aug 2009 Prøv, at få Torben Andersen ud og hjælpe dig med læsning af din hest. Han er rigtig dygtig.

  • #6   17. aug 2009 Vil lige sige det er ikke fordi jeg stresser hende el. ikke giver hende tid. Og hun panikker overhovedet ikke, det virker mere som om hoppen kommer frem i hende. Og hun bare vil have sin vilje. Hun hverken ser el. reagere bange og usikker.
    Søger egentlig mest nogen der kan transportere hende d. 29. 8 fra sønder jylland til Sjælland.


Kommentér på:
HJÆLP- Trailer/lastbil

Annonce